Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Hade inte tänkt och byta men det priset jag fick gick inte att motstå.:)

Var på stibix i helgen och testade ett par jackor, är sugen på en ny (har redan 2!) och då provsatt jag din gamla 750 Tony. Det blir fatbar för min del iaf, tyckte att man satt så jäkla skönt, så brett och aggressivt på något sätt :tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Var på stibix i helgen och testade ett par jackor, är sugen på en ny (har redan 2!) och då provsatt jag din gamla 750 Tony. Det blir fatbar för min del iaf, tyckte att man satt så jäkla skönt, så brett och aggressivt på något sätt :tummenupp

Kommer byta på min i nästa vecka, dock får man lite vibrationer.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Snart vååååååår! :)

z1000_5.jpg

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Hyll sugen på att ta lite trippel-bilder till våren/sommarn? :yoparty

Hehe yes inga problem, om din polare fixar kortet med... ;)
Exakt vilka HID prylar köpte du, lite sugen själv faktiskt, hade uppskattat om du kunde länka till det som behövs. :)

Nice o fota tre vita i rad hehe, polaren ska köpa en svart på onsdag om allt går som det skall... lagom sugen man är på att köra?
SVAR JA! :)

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Hehe yes inga problem, om din polare fixar kortet med... ;)
Exakt vilka HID prylar köpte du, lite sugen själv faktiskt, hade uppskattat om du kunde länka till det som behövs. :)

Nice o fota tre vita i rad hehe, polaren ska köpa en svart på onsdag om allt går som det skall... lagom sugen man är på att köra?
SVAR JA! :)

Hehe ja vi får hoppas att han gör det snarast! :)

Ah härligt, måste säga att jag är galet nöjd med mina HID's

http://vvme.com/product/detail-20023.html
Där ser du vad du ska ha: 6000K (har jag på mina) H7

Det är väl det enda som behövs, riktigt lätt att motera faktiskt, en liten modifikation av 2 orginalprylar är det enda som behövs. Kan kanske tom hjälpa dig till våren/sommarn, om du bestämmer dig för att fixa det själv.

Enda nackdelen är väl att ballasterna är lite stora, och ser lite kalvklumpiga ut där jag satte dem (under styret), funderar på att dra längre kablar och dra dem under tanken och ner under sätet, får se om jag orkar bara! :)

Sugen på att köra? Skojar du eller! Har ställt på min from 1:a april, så jag räknar timmar nu :yoparty

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Hehe ja vi får hoppas att han gör det snarast! :)

Ah härligt, måste säga att jag är galet nöjd med mina HID's

http://vvme.com/product/detail-20023.html
Där ser du vad du ska ha: 6000K (har jag på mina) H7

Det är väl det enda som behövs, riktigt lätt att motera faktiskt, en liten modifikation av 2 orginalprylar är det enda som behövs. Kan kanske tom hjälpa dig till våren/sommarn, om du bestämmer dig för att fixa det själv.

Enda nackdelen är väl att ballasterna är lite stora, och ser lite kalvklumpiga ut där jag satte dem (under styret), funderar på att dra längre kablar och dra dem under tanken och ner under sätet, får se om jag orkar bara! :)

Sugen på att köra? Skojar du eller! Har ställt på min from 1:a april, så jag räknar timmar nu :yoparty

Ahh tack för svaret, men vart skickas dessa ifrån, USA antar jag?
Leveranstid?
Inga problem?

Hehe jo jag siktar med på 1 April! :)

Tack igen!

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Ahh tack för svaret, men vart skickas dessa ifrån, USA antar jag?
Leveranstid?
Inga problem?

Hehe jo jag siktar med på 1 April! :)

Tack igen!

De skickas från Kina om jag inte minns fel.
Leveranstid, shit.. 2-3 dagar! en snubbe sökte upp mig på jobbet och kom med paketet! :yoparty

Problem? Nej inte direkt.

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
dock har en del haft problem med vvme, bla jag.
Om du får nåt problem kommer dom att neka i sten och bete sig som små barn i förskolan.

Och dessutom är det inte h7 man ska ha iaf man vill kör hid utan h7r för som jag förklarat förut är h7 enbart anpassade för projektorlins annars som i vårt fall med reflektor ska man ha h7r som är avskärmad för att inte blända.

Kan nog gissa att det är en del som får smaka på helyset pga monterat fel lampa.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
De skickas från Kina om jag inte minns fel.
Leveranstid, shit.. 2-3 dagar! en snubbe sökte upp mig på jobbet och kom med paketet! :yoparty

Problem? Nej inte direkt.

Jäklar, så fort alltså, från Kina, låter ju galet snabbt!
Antar att det var en DHL snubbe som sökte upp dig? :)

Får ta o beställa då, riktigt billigt!

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
dock har en del haft problem med vvme, bla jag.
Om du får nåt problem kommer dom att neka i sten och bete sig som små barn i förskolan.

Och dessutom är det inte h7 man ska ha iaf man vill kör hid utan h7r för som jag förklarat förut är h7 enbart anpassade för projektorlins annars som i vårt fall med reflektor ska man ha h7r som är avskärmad för att inte blända.

Kan nog gissa att det är en del som får smaka på helyset pga monterat fel lampa.

Ahhh okej tack tack, ja nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro :)
Vad rekommenderar du att man handlar då, och vart finns dessa h7r lampor?

Tacksam för svar då jag o polaren tänkte beställa ikväll!

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön

Stackars er.:D Jag har kört 80 mil sen 30 jan med min 750 nu. Och enduron har fått gå då jag ansett vädret varit för dåligt..:D Växer gör det i rabatterna så det knakar. Våren står för dörren nu. När som helst.:)

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Ahhh okej tack tack, ja nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro :)
Vad rekommenderar du att man handlar då, och vart finns dessa h7r lampor?

Tacksam för svar då jag o polaren tänkte beställa ikväll!

Det moto4all säger tror jag grundar sig på att han fick fel prylar/ trasiga prylar, men om du kollar i "billiga xenonkit-tråden" så tror jag att majoriteten är riktigt nöjda. Om pengarna inte är något problem så vore en svensk återförsäljare att föredra. Dock så har jag för mig att även dem importerar sina prylar från Kina/Korea mm.

Där har du en till sida, svensk samt så kostar det mer än dubbelt: http://vparts.se/sv/artiklar/ovriga...ngar/h7r/hid-xenonkonvertering-h7r-6000k.html

H7r för all del, men oavsett så tror jag att det diskuterades i en annan tråd om att xenon är det böter på (ca 1200:) om jag minns rätt.

Själv kör jag med H7 och vet en del andra som gör det. Vill du betala mer än det dubbla och är inte pengar något problem så kan du beställa från sidan jag länkade till eller http://www.xenonkungen.com/se/art/xenon-super-slim-kit.php

Det var DHL som levererade ja :)
Jag är som sagt jävligt nöjd, priset, leveranstiden etc.:fyllisar

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

Hej igen!
Just ja den sidan känner jag igen, har nog frågat om detta tidigare känner jag, det fick bli dem faktiskt, känns bra med h7r samt att det är inom sverige, visst pengar är ju alltid pengar men hellre att jag lägger ut mer o få det riktigt än att det kan sega eller komma bort på vägen.

Men nu är det beställt iaf o tack för all hjälp!

Mvh
hyll

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Sådär då har man börjat sitt byte av den gigantiska regplåtshållaren.

Dock har jag ett par frågor till er som gjort liknande byten.

1. Hålen som den den mindre hållaren inte använder (markerat med rött på bilden nedan, har ni fyllt dem med något eller låtit dem vara öppna?

2. Den svarta lilla skruven i plast med expander funktion (gul markerad) vart kan man hitta såna?

z1000_mod_1.jpg

Och sista frågan för denna gång, hur har ni löst det med fästningen av hållaren då bakskärmen inte är direkt plan där den ska sitta?

z1000_mod_2.jpg

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Sådär då har man börjat sitt byte av den gigantiska regplåtshållaren.

Dock har jag ett par frågor till er som gjort liknande byten.

1. Hålen som den den mindre hållaren inte använder (markerat med rött på bilden nedan, har ni fyllt dem med något eller låtit dem vara öppna?

2. Den svarta lilla skruven i plast med expander funktion (gul markerad) vart kan man hitta såna?

z1000_mod_1.jpg

Och sista frågan för denna gång, hur har ni löst det med fästningen av hållaren då bakskärmen inte är direkt plan där den ska sitta?

z1000_mod_2.jpg

Jag köpte ett kitt från Bikersneed, dock ej Ermax denna gången, i det kittet följde det med plast insatser för att täppa igen de hål som inte används, det följde även med Plast distanser för reghållaren, Kolla med Roger på Bikersneed så kan han säkert hjälpa dig.
www.bikersneed.se

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Jag köpte ett kitt från Bikersneed, dock ej Ermax denna gången, i det kittet följde det med plast insatser för att täppa igen de hål som inte används, det följde även med Plast distanser för reghållaren, Kolla med Roger på Bikersneed så kan han säkert hjälpa dig.
www.bikersneed.se

Fick ett snabbt svar av Roger och enligt honom finns det bara pluppar till dom små hålen. Är det denna du köpt? http://www.bikersneed.se/Prodc/regmount/22-461.jpg

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Fick ett snabbt svar av Roger och enligt honom finns det bara pluppar till dom små hålen. Är det denna du köpt? http://www.bikersneed.se/Prodc/regmount/22-461.jpg

Den fungerar säkert bra ett tips är annars Valtermoto's produkter, passar alltid perfekt och hyffsat billiga, den här skylthållaren har jag och många andra:

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=881

Sen köper du till den här belysningen:
http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=60

Det som fattas är då blinkers, de flesta passar, finns hål på sidan för blinkers, enkelt o bra.

Lycka till!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...