Kawasaki Z750/Z1000-tråden

man

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Tyresö
Hoj
z750 -07
Jag (prov)beställde igår så jag kanske kan ge dig lite information om någon vecka eller så.
/Magnus

http://www.s2-concept.com/boutique/

Mer information. Nu har paketet landat, det tog en arbetsvecka.

De var snabba med att skicka orderbekräftelse samt mer information, kolllinummer etc., då paketet var skickat.
Det gick med Coliposte och det gick utmärkt att söka paketet på coliposte.net.
Jag bad dem skicka paketet till jobbet då jag ej är hemma på dagarna och det var självklart inga problem.

Det var mycket seriöst packat och delarna var hela och fina. Passformen vet jag ännu ej, men utseendet är mycket bra!
Jag beställde bara en hugger och i och med det fick jag även med ett kedjeskydd i aluminium.

Frakten kostade 20 EUR, vilket känns helt ok.

Jag kommer beställa där igen om jag ej hittar de jag skall ha här hemma. Betyg :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Magnus
 
Last edited:

man

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Tyresö
Hoj
z750 -07
Jag har funderat lite på den där huggern, skicka gärna upp bilder(eller skicka PM) när du monterat den! Samt berätta om passform mm.

Vad har du för färg på hojen? Var färgmatchningen bra?

Hojen är grå och färgmatchningen såg mkt bra ut(visserligen i lite skum ShurGard belysning....).
Jag fixar lite bilder när den är monterad.
 

liv05

Give a damn.
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Höör
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Någon som kan svara på hur många mil som gäller för de olika servicearna, samt storlek på dom??
Det gäller z750 04-06 (antar det är samma?)

tack på förhand
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Någon som kan svara på hur många mil som gäller för de olika servicearna, samt storlek på dom??
Det gäller z750 04-06 (antar det är samma?)

tack på förhand

Nu har jag inte boken framför mig, men jag är rätt säker på att det är 600 mil mellan varje service. Vill även minnas att det är ventiljustering var 1200:e mil.

Jag är rätt säker på det, men rätta mig gärna om jag har fel!

(Borde vara samma på 04-06 som på 07)
 

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Hej hej. Tänkte höra om det är någon som har köpt och monterat vindavisaren på en z750 -07.
Hur blev resultatet efter?
 

liv05

Give a damn.
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Höör
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Äntligen hojägare!! min förstahoj blev en svart z750 -05:a....finns på min profil.
Snart blir det åka av..
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Äntligen hojägare!! min förstahoj blev en svart z750 -05:a....finns på min profil.
Snart blir det åka av..

Grattis!

Riktigt snygg, vill minnas att jag såg den på blocket för ett tag sen.
Det känns iaf som att jag sett den någonstans innan!
Bra val! :)
 

liv05

Give a damn.
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Höör
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Grattis!

Riktigt snygg, vill minnas att jag såg den på blocket för ett tag sen.
Det känns iaf som att jag sett den någonstans innan!
Bra val! :)

:D
stämmer, låg ute på blocket nån vecka, i kristianstad.
Fastnade för z750 ordentligt när jag såg den "live", sen var det kört... då hade jag inte ögon för någon annan längre :tuttar

Någon som har förslag på skylthållare, mini? Även miniblinkers runt om? :confused:
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
:D
stämmer, låg ute på blocket nån vecka, i kristianstad.
Fastnade för z750 ordentligt när jag såg den "live", sen var det kört... då hade jag inte ögon för någon annan längre :tuttar

Någon som har förslag på skylthållare, mini? Även miniblinkers runt om? :confused:

Skylthållare 495kr

http://www.blocket.se/vi/11895435.htm?ca=23_5_s



Annars kolla e-bay, har handlat 90% av grejorna till min där
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Varför inte bygga ett själv? inte svårt och kostar inte många slantar
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
:D
stämmer, låg ute på blocket nån vecka, i kristianstad.
Fastnade för z750 ordentligt när jag såg den "live", sen var det kört... då hade jag inte ögon för någon annan längre :tuttar

Någon som har förslag på skylthållare, mini? Även miniblinkers runt om? :confused:

Vad kul! ja det är roligt när man fastnar för en modell, då SKA man bara ha den.. Hehe..:tummenupp


Den som Nappe länkar till har jag, passar perfekt i originalhålen.
Dock har jag andra miniblinkers, hade en uppsättning låg hemma
i garaget sen tidigare. Plus att jag ville ha E-märkta. Skyltbelysningen
får man köpa separat, men passar som handen i handsken den med.

Rekommenderar! (Se mitt garage för bilder)

Edit; Här har du ett helt kit att beställa! Vet ej vad det kostar. Det är den skylthållaren och skyltbelysning som jag har.
http://www.boove.se/main.html?&sid_id=1727&prodkate=969&prod_id=10777&lev_id=#
 
Last edited:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Nu har jag beställt helsystem till min z1000 2007! har 2 st Remus hexacone till salu i titan ny pris : 10600kr gu mig ett bud (inga skam bud tack) har suttit på hojen i ca: 300 mil här hittar ni mer info på dom.http://www.remus.at/bike.jpg
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Effekten i Z750

Tjena,

Har nu fått det sug i magen som ni andra säkert också haft. Jag bara måste ha en Z! :yoparty
Har funderat på både Z750 och Z1000, 07 eller 08 årsmodell. Det jag nu undrar över är effekten och hur man upplever hojen. Har tidigare kört diverse äldre sporthojar och det skulle kännas dumt att byta till nåt som känns långsammare.
Hur är det egentligen med Z-hojarna? Känns effekten tillräcklig? Jag vet att det är svårt att ge ett enkelt svar på detta, men alla kommentarer är välkomna. Säkert många här som kört diverse sporthojar tidigare och bytt till Z.
100/120hk känns en aning lite i jämförelse med exempelvis FZ1 ans 150hk.

Kör för närvarande en ZXR750 med cirka 120hk. Kommer jag bli besviken om jag byter till Z750/Z1000?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tjena,

Har nu fått det sug i magen som ni andra säkert också haft. Jag bara måste ha en Z! :yoparty
Har funderat på både Z750 och Z1000, 07 eller 08 årsmodell....


Tjena!
Jag gick i samma tankar som dig innan jag köpte min. Iofs så hade jag en motard innan, men innan motarden hade jag en ZX9R-98 och jag funderade om en Z750 verkligen skulle räcka till.

När jag provkörde en för första gången så blev jag överaskad, hojen är grymt lätthanterlig trots att den är ganska tung! (200kg?) Visst, den har inte samma effekt som ninjan men jag har helt enkelt roligare med denna i farter upp till 120-140, med ninjan ville man gärna åka runt i bra mycket högre hastigheter.

Det beror även mycket på vad man har för körsätt, jag gillar att åka runt i stan och köra aktivt på kringliga 70- och 90-vägar och då passar Z750 mig perfekt pga upprätt körställning och lätthanterlighet.

Jag tror inte att du kommer att bli besviken, farsan kör en GPZ900R från 86, och han dömde ut min hoj direkt innan han provade den.
"-Du kommer aldrig bli nöjd med en 750 på 100hk" sa han. Enligt honom ska man inte ha något under 900cc... (Han lever iofs kvar på 80-talet och tror att hans hoj är något av det brutalaste som finns än idag:rolleyes: )
Men efter att han provat den hade han en annan åsikt!

Sen går det ju alltid att få lite bättre drag i den, jag har bytt slipon och ska på med en PCIII:a, K&N-filter samt bänkning nu den 25 feb. Ska bli kul att se vad det ger för siffror.

Provkör en när du får chansen säger jag bara! Skulle den kännas klen så har du ju även Z1000 och FZ1-N, som har mer effekt ändå.


Själv har jag redan bestämt mig vad nästa hoj blir, om sisådär 2-3 säsonger...
Honda CB1000R:yoparty
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjena!
Jag gick i samma tankar som dig innan jag köpte min. Iofs så hade jag en motard innan, men innan motarden hade jag en ZX9R-98 och jag funderade om en Z750 verkligen skulle räcka till.

När jag provkörde en för första gången så blev jag överaskad, hojen är grymt lätthanterlig trots att den är ganska tung! (200kg?) Visst, den har inte samma effekt som ninjan men jag har helt enkelt roligare med denna i farter upp till 120-140, med ninjan ville man gärna åka runt i bra mycket högre hastigheter.

Det beror även mycket på vad man har för körsätt, jag gillar att åka runt i stan och köra aktivt på kringliga 70- och 90-vägar och då passar Z750 mig perfekt pga upprätt körställning och lätthanterlighet.

Jag tror inte att du kommer att bli besviken, farsan kör en GPZ900R från 86, och han dömde ut min hoj direkt innan han provade den.
"-Du kommer aldrig bli nöjd med en 750 på 100hk" sa han. Enligt honom ska man inte ha något under 900cc... (Han lever iofs kvar på 80-talet och tror att hans hoj är något av det brutalaste som finns än idag:rolleyes: )
Men efter att han provat den hade han en annan åsikt!

Sen går det ju alltid att få lite bättre drag i den, jag har bytt slipon och ska på med en PCIII:a, K&N-filter samt bänkning nu den 25 feb. Ska bli kul att se vad det ger för siffror.

Provkör en när du får chansen säger jag bara! Skulle den kännas klen så har du ju även Z1000 och FZ1-N, som har mer effekt ändå.


Själv har jag redan bestämt mig vad nästa hoj blir, om sisådär 2-3 säsonger...
Honda CB1000R:yoparty


Tack så mycket för feedbacken. Det är just sånt här jag är ute efter.
Det är väl bara att vänta till snön försvunnit och ta sig en provtur för att bilda sig en egen uppfattning. :)

Jag har inget behov att att ligga och pressa i 200+ så det är på så sätt onödigt med en stor sporthoj. Jag antar att exempelvis Z750 hänger med större hojar rätt bra upp till 140-150km/h iallafall.

Sen skadar det ju inte att försäkringen bli lägre också. :tummenupp

Kan inte sätta fingret på vad det är som lockar med Z-modellerna, men jag misstänker att det inte går att komma undan nu mera.
 

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Nacka
Hoj
Kawa Z1000 08
dax att byta hoj

Hej jag tänkte köpa en ny hoj till våren.
Jag har en ER6N nu och tycker den är kanonskön att köra men för lite HP.
Tankarna går till en Z750 el Z1000.
Nån som kan ge lite uttalande om dessa hojar för å nackdelar, vad jag har förstått är det samma ram och vikt?
Är det stor skillnad på effekt?:va
Är försäkringen lika dyr på dessa?
/Richard
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top