det finns möjligen ingen som har ett begagnade slipons till en z1000-07?
annars vars kan man köpa ett nytt till bra pengar?
Ebay is tha shit om du skall ha nytt
det finns möjligen ingen som har ett begagnade slipons till en z1000-07?
annars vars kan man köpa ett nytt till bra pengar?
Ebay is tha shit om du skall ha nytt
Jag (prov)beställde igår så jag kanske kan ge dig lite information om någon vecka eller så.
/Magnus
Jag har funderat lite på den där huggern, skicka gärna upp bilder(eller skicka PM) när du monterat den! Samt berätta om passform mm.
Vad har du för färg på hojen? Var färgmatchningen bra?
Någon som kan svara på hur många mil som gäller för de olika servicearna, samt storlek på dom??
Det gäller z750 04-06 (antar det är samma?)
tack på förhand
Äntligen hojägare!! min förstahoj blev en svart z750 -05:a....finns på min profil.
Snart blir det åka av..
Grattis!
Riktigt snygg, vill minnas att jag såg den på blocket för ett tag sen.
Det känns iaf som att jag sett den någonstans innan!
Bra val!
stämmer, låg ute på blocket nån vecka, i kristianstad.
Fastnade för z750 ordentligt när jag såg den "live", sen var det kört... då hade jag inte ögon för någon annan längre
Någon som har förslag på skylthållare, mini? Även miniblinkers runt om?
stämmer, låg ute på blocket nån vecka, i kristianstad.
Fastnade för z750 ordentligt när jag såg den "live", sen var det kört... då hade jag inte ögon för någon annan längre
Någon som har förslag på skylthållare, mini? Även miniblinkers runt om?
Tjena,
Har nu fått det sug i magen som ni andra säkert också haft. Jag bara måste ha en Z!
Har funderat på både Z750 och Z1000, 07 eller 08 årsmodell....
Tjena!
Jag gick i samma tankar som dig innan jag köpte min. Iofs så hade jag en motard innan, men innan motarden hade jag en ZX9R-98 och jag funderade om en Z750 verkligen skulle räcka till.
När jag provkörde en för första gången så blev jag överaskad, hojen är grymt lätthanterlig trots att den är ganska tung! (200kg?) Visst, den har inte samma effekt som ninjan men jag har helt enkelt roligare med denna i farter upp till 120-140, med ninjan ville man gärna åka runt i bra mycket högre hastigheter.
Det beror även mycket på vad man har för körsätt, jag gillar att åka runt i stan och köra aktivt på kringliga 70- och 90-vägar och då passar Z750 mig perfekt pga upprätt körställning och lätthanterlighet.
Jag tror inte att du kommer att bli besviken, farsan kör en GPZ900R från 86, och han dömde ut min hoj direkt innan han provade den.
"-Du kommer aldrig bli nöjd med en 750 på 100hk" sa han. Enligt honom ska man inte ha något under 900cc... (Han lever iofs kvar på 80-talet och tror att hans hoj är något av det brutalaste som finns än idag )
Men efter att han provat den hade han en annan åsikt!
Sen går det ju alltid att få lite bättre drag i den, jag har bytt slipon och ska på med en PCIII:a, K&N-filter samt bänkning nu den 25 feb. Ska bli kul att se vad det ger för siffror.
Provkör en när du får chansen säger jag bara! Skulle den kännas klen så har du ju även Z1000 och FZ1-N, som har mer effekt ändå.
Själv har jag redan bestämt mig vad nästa hoj blir, om sisådär 2-3 säsonger...
Honda CB1000R
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |