Kawasaki Z750/Z1000-tråden

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Hej undrar om nån har pluggat slangen från luftburken ? Står en del om det på US forum .. ska tydligen ge mindre knallar vid gasavslag.

mvh p

Ace.Rider

Guest
Hej, köpte min z1000 förra vintern, nu på våren tyckte jag att den var aningen "knyckig" så jag förde in den för att sätta på pc och bromsas i bänk, AJ-Bike har förtillfället bästa och nyaste program i finland. Enligt dem så har de testat och det är inte någon stor skillnad på effekten om man lägger nya ljuddämpare, öppnare filter osv...
Hur mycket effekt har ni fått efter ni satt på pc?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tydligen fler som Rear Z1000

Jag missade detta (fasen också):confused: Sorry:gnissla

Jo det är möjligt att dom säljer mkt hojar men den här typen av utförsäljningar tyder på att man har cash problem. I annat fall så förstör man inte sin egen marknad! Jag talar ur företagsledande synvinkel.

Det måste bli små förändringar för snart borde väl en ny modell komma:va

Tydligen fler som Rear Z1000

http://www.blocket.se/vi/14378230.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/14278140.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/16932672.htm?ca=16_s
http://www.blocket.se/vi/14378230.htm?ca=16_s

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Att man alltid skall köpa grejer vid fel tillfälle.
Hade man väntat lite så hade man tjänat 15000kr. :huvet

Rean är väl för det är snart vinter och en meter snö. :D

Nästa hojköp gör jag på hösten. :tummenupp

Lemur

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
2008, Kawasaki z750
Jag köpte just min första hoj, en z750 som skall hämtas imorgon. :) Ni verkar ha koll här så hoppas inte ni misstycker om det kommer lite newbiefrågor.

En grej är sitthöjden, den är väl 815mm och visserligen går det bra men skulle gärna få ner den lite ändå. Är det möjligt att sänka och hur gör man?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag köpte just min första hoj, en z750 som skall hämtas imorgon. :) Ni verkar ha koll här så hoppas inte ni misstycker om det kommer lite newbiefrågor.

En grej är sitthöjden, den är väl 815mm och visserligen går det bra men skulle gärna få ner den lite ändå. Är det möjligt att sänka och hur gör man?

Grattis, du har köpt helt rätt hoj.
Vilken färg/års modell blev det ?
Beträffande sänknings sats till Z750 så vet jag inte om det finns någon, men jag tror inte du behöver någon, är du över 170cm. skall det inte vara några problem, frugan är 172 och hon får ner fötterna/tårna, dock kör hon inte.:)

Biltelefoner tar duktigt bra kort också.
Tog denna idag med Nokia N95

Bifogat

• Z750_Nokia_N95.JPG
    Z750_Nokia_N95.JPG
    178.1 KB · Visningar: 142
Last edited:

Lemur

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
2008, Kawasaki z750
Beträffande sänknings sats till Z750 så vet jag inte om det finns någon, men jag tror inte du behöver någon, är du över 170cm. skall det inte vara några problem, frugan är 172 och hon får ner fötterna/tårna, dock kör hon inte.:)

Tackar. Det blev en 08, svart såklart. Men din oranga är helt ok :)
Sitthöjden funkade när jag testkörde, jag är 173 men jag är van vid lägre. BMW hojarna vi hade på körskolan kunde man sänka och jag tog oftast den lägre varianten. Nåja det ska nog gå ändå.

Kommer snart en fråga om vad man ska göra för att få lite fetare ljud också men tänkte köra den som den kommer ett litet tag. Tror fan inte jag kommer kunna sova inatt. De öppnar 11, ska hänga på låset.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-

Det verkar vara Z1000 utan ABS. Det kanske är så att det finns liten efterfrågan på dessa hojor. Det skiljer ju endast 5000 kronor att få denna fina säkerhetsdetalj. Som kan avgöra om det blir ett lyckat "nödstopp" eller en katastrof. Känns extra viktigt på Z1000 med sina kraftfulla bromsar.

Fel! Den är visst såld.:)
Jag skall hämta den imorgon:tummenupp
Jag hade inte tänkt ha ABS men jag fick ett kanonpris så jag kunde inte låta bli. Och med vetskapen att behöva vänta tills februari på en utan ABS blev valet enkelt.:yoparty

Det är inget att ångra på. Såg senast igår en "omkullbromsning" (utan personskador) på dålig asfalt med en "powerglidare" som hade kunnat undvikas med ABS.

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

Tjo!
Vart har du köpt din hugger? :)

Lite sugen på en men det verkar ju inte finnas någon i vit... o måla om orkar jag nog inte... men det klart Z1000GBG: säljer du din? :D

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjo!
Vart har du köpt din hugger? :)

Lite sugen på en men det verkar ju inte finnas någon i vit... o måla om orkar jag nog inte... men det klart Z1000GBG: säljer du din? :D

Jag köpte min via Duells i Finland.
Men vill du ha en vit så skulle jag beställa en Ermax, de säljer alla sina prylar i Original lack. www.ermax.fr .
Säljs i Sverige av www.bikersneed.se , brukar ta en vecka att få sakerna.

Bifogat

• 730320066.jpg
    730320066.jpg
    74.3 KB · Visningar: 89

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ahh tack som fan!

När vi ändå är inne på Ermax vad fick du betala för din undertail o skylthållare?

Undertail komplett med Blinkers och skylthållare i original färg 1000:- , från Bikersneed, passformen på de saker jag köpt från Ermax är 100%-igt.:yoparty

Bifogat

• Undertail.JPG
    Undertail.JPG
    230.6 KB · Visningar: 119

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Tackar. Det blev en 08, svart såklart. Men din oranga är helt ok :)
Sitthöjden funkade när jag testkörde, jag är 173 men jag är van vid lägre. BMW hojarna vi hade på körskolan kunde man sänka och jag tog oftast den lägre varianten. Nåja det ska nog gå ändå.

Kommer snart en fråga om vad man ska göra för att få lite fetare ljud också men tänkte köra den som den kommer ett litet tag. Tror fan inte jag kommer kunna sova inatt. De öppnar 11, ska hänga på låset.

Finns sänksatser att köpa på BikefarmMV. Bara att köpa finns dock bara utan tüv godkännande. 29,99 euro. Ja har inte handlat där men polarn köpte där till två hojjar lite bökigt att betala bara.

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Finns chans det blir en z1000 på mån och funderar vad för slip-on som ger skönast sound och design , har 2 brothers sammt leo vince i tankarna och vilket kit ska man ha för att rensa upp baken.

ds.har försökt läsa alla sidor men får huvudvärk:näsblod
Hugger
rensa baken
Leo vince
pc3
Sportfilter

Är det nåt jag missat?

och söker nåt ställe där man hellst kan handla allt detta på en gång

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
God kväll/morgon? :)

I brist på annat så har jag snickrat ihop en "wallpaper".
Bilden fotade jag idag så har haft den som grund.

Klicka på bilden för en större version. (1680*1050).
Ha till godo för den som vill. :)

Lemur

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
2008, Kawasaki z750
Finns sänksatser att köpa på BikefarmMV. Bara att köpa finns dock bara utan tüv godkännande. 29,99 euro. Ja har inte handlat där men polarn köpte där till två hojjar lite bökigt att betala bara.

Tack för tipset, skall kolla det.

Har nu kört ca 10 mil sen jag hämtade ut den igår och detta var precis det jag drömde om när jag beslöt ta kortet! Grym hoj verkligen!

En grej jag märkte är att när det regnat så blev bakdelen på hojen galet skitig, det är spår av lera ända upp bak på hjälmen. Blir det bättre med en hugger på bakhjulet?

Lemur

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
2008, Kawasaki z750
Ja klart, hugger hjälper till en hel del!

Ok, plus att man slipper blästrad underdel som någon skrev. Verkar inte vara mkt av ett val alltså.
Trodde bara det skulle vara att tuta och köra men börjar inse att det finns den del man kan göra med hojen. :)

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
ds.har försökt läsa alla sidor men får huvudvärk
Hugger
rensa baken
Leo vince
pc3
Sportfilter

Är det nåt jag missat?

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
ds.har försökt läsa alla sidor men får huvudvärk
Hugger
rensa baken
Leo vince
pc3
Sportfilter

Är det nåt jag missat?

Varför skriva samma sak två gånger?

Missat o missat, köp det du vill ha, ska du köpa ny hoj så bör du knappast dra på PC, filter och slip-on det första du gör.

Det du skrev verkar väl helt ok, typ det jag har.

Lycka till! :tummenupp

Edit: Köp allt via din mc-handlare borde bli smidigast och billigast? (om du nu inte beställer utanför Sveriges gränser)

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...