Kawasaki Z750/Z1000-tråden

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Mmm....85 var väl priset på den vita, men däremot fick jag sjukt bra betalt för mitt inbyte! Det var där pengen låg:) Speglarna beställdes nya och någon buckla i tanken finns inte, däremot en liten liten prick i lacken fanns det:) .
snyggare nja, smakfråga, men fick du punga ut få se var det 85 dom ville ha? tyckte det verkade dyrt med milen och bucklan i tanken, ds har du speglar? dom satt demons på min tillfälligt för fanns inte nya inne.

eller har jag missat nåt

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Mmm....85 var väl priset på den vita, men däremot fick jag sjukt bra betalt för mitt inbyte! Det var där pengen låg:) Speglarna beställdes nya och någon buckla i tanken finns inte, däremot en liten liten prick i lacken fanns det:) .

ahh jo duktigt bra själv i inbyte på svarta, men det fanns en buckla på vänster sida från handtaget efter att den gått omkull..aja ska in idag å se om grejerna kommit in:)

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Vad finns det för alternativ till sadelkuts för en -07 Z750? Är Kawasakis version snygg? ...och ang. slip-on, vilket ska man välja då man ffa vill ha ljudet (även utseendet (svart el. kolfiber))? Någon som har erfarenhet av detta slip-on:

http://www.kneedraggers.com/details/Micron_GP_Sidewinder_SlipOn_Exhaust_Kawasaki_Z750--632543.html

?

/CowMilk

www.speedtech.nu <-- ljuddämpare
Sidwindern såg helt cp ut, ser ut som om den är sned och jävlig.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
nja har hört yoshimura och dom skriker bara i samma ton mot leo vince på denna hoj, sen personligen tycker jag inte om det nakna röret på slutet av dämparn, tycker bättre om när dom är "inkapslade"

Har hört detta system på en Z1000 och det var riktigt mäktigt.

Bifogat

• 0ca9dbe0a6468943f534cca6adac2c7a.jpg
    0ca9dbe0a6468943f534cca6adac2c7a.jpg
    73 KB · Visningar: 122

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Många som har försökt men misslyckats på z1000 när det gäller slipon.
Till min glädje satt det 4 to 1 akra helsystem i titan på min så jag behöver inte oroa mig för sånt, helt klart snyggaste slipon/systemet jag sett till z1000.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
LeoVince Factory Evo II
We have a winner! :tummenupp

z1000.jpg

Yoshi o alla andra märken har säkert bra ljud... personligen så tycker jag att längre pipor ser rätt klumpiga/baktunga ut på en z750/z1000... jag gillar "street looken" med korta pipor, ta bort db-killer o fan vad nice ljud man har. :)

Last edited:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Remus is the shit! låter helt jävla underbart! det säger alla som åker efter mig !:tummenupp titan och kolfiber :yoparty hur mycket väger era system?

Bifogat

• z1000.jpg
    z1000.jpg
    56.4 KB · Visningar: 99

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Vilken skillnad det blev

Bytte i veckan fram och bak däck på Z:an
Satte på Pirelli Diablo Strada, blev en fruktansvärt stor skillnad i grepp, både i regn samt när det var torrt, kan verkligen rekomenderas.:)

Bifogat

• Pirelli Diablo Strada.jpg
    Pirelli Diablo Strada.jpg
    14.2 KB · Visningar: 79

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
En sak jag snappat upp som inte alla sett än, översatte instruktionen till svenska.

OBS glöm inte skriva upp orginalinställningen!!!

Fram, mät utskjutet som syns på gaffeln när hojen står, sen igen när föraren
sitter på och mät mellanskillnaden den ska vara 30mm och när du ska ställa in det

är ett varv runt ca 1mm bort på gaffeln

Orginal
Utan förare:
Med förare:

Bak mät på en fast punkt med/utan förare mellanskillnaden ska vara 12-14mm att

justera detta finns ingen punkt, bara att dra lite och kontrollmäta tills det
stämmer.

Orginal
Utan förare:
Med förare:

Så nu är seg:n klar, nu blir det att ställa returen.

Fram Ställ returen som du hittar på styrkronan fullt in. justera sen fullt ut och

dela det i hälften och utgå därifrån.

Bak samma procedur, dock sitter den inte på piggyn som många tror utan längst ner på stötdämparen.

ENJOY

Last edited:

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Kawasaki Z750
Halloj gott folk!

Är helt ny här på forumet och väldigt ny när det gäller Mc. Ialla fall, jag ska börja med mitt mc-kort nu denna veckan som kommer, ialla fall beta av teorin nu till hösten.
Jo jag har ju kollat lite efter olika hojar och jag fastna för Z750 direkt..Jäkla snygg maskin.
Har läst igenom hella denna tråden och det verkar vara en helt underbar maskin! och jag tror att 750:in räcker för ,ig till att börja med..
Så nu på fredag ska jag till Bike i Trollhättan och snacka lite investering med dom..:) Blir det en Z750 så blir det en splirrans ny -09:a Grön!
Jag hoppas på många bra tips och ideer framöver i denna tråden. :)

Föresten är det någon mer som hört om den är "restad" fram till Februari hos huvudagenten? Någon skrev det i tråden nämligen...

MVH
Putte

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Halloj gott folk!

Är helt ny här på forumet och väldigt ny när det gäller Mc. Ialla fall, jag ska börja med mitt mc-kort nu denna veckan som kommer, ialla fall beta av teorin nu till hösten.
Jo jag har ju kollat lite efter olika hojar och jag fastna för Z750 direkt..Jäkla snygg maskin.
Har läst igenom hella denna tråden och det verkar vara en helt underbar maskin! och jag tror att 750:in räcker för ,ig till att börja med..
Så nu på fredag ska jag till Bike i Trollhättan och snacka lite investering med dom..:) Blir det en Z750 så blir det en splirrans ny -09:a Grön!
Jag hoppas på många bra tips och ideer framöver i denna tråden. :)

Föresten är det någon mer som hört om den är "restad" fram till Februari hos huvudagenten? Någon skrev det i tråden nämligen...

MVH
Putte

Du kommer inte bli besviken på denna hoj.
När det gäller tillgången hos generalagenten var det bara Z750 utan ABS som var slut. Nya kommer i februari. Men detta var ju för några veckor sedan så om det fortfarande finns maskiner med ABS vet jag inte. Annars kan jag säga att denna maskin är värd att vänta på.
Lyckat till.:tummenupp

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Kawasaki Z750
Du kommer inte bli besviken på denna hoj.
När det gäller tillgången hos generalagenten var det bara Z750 utan ABS som var slut. Nya kommer i februari. Men detta var ju för några veckor sedan så om det fortfarande finns maskiner med ABS vet jag inte. Annars kan jag säga att denna maskin är värd att vänta på.
Lyckat till.:tummenupp

Tjena

Ja det verkar ju onekligen vara en riktigt fin hoj...:) Ser fram emot att kunna provköra den.
Jag har ju ingen brådska vad gäller när jag behöver hojen så det kan gott vänta till februari innan jag behöver hämta det...:)

P

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
tjaffs tjaffs. skärp er nu vi slåss juh för samma modell, attackera nåt annat tex B-king:tungan

Men men har nu fått på Leo Vince i kolfiber sammt huggern ifall nån bor i närheten och är sugen på samma kan det nu beskådas, bara pc3,k&n när den är inkörd sammt rensa baken och styrdämpare till våren

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...