Kawasaki Z750/Z1000-tråden

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Finns en variant som jag tror skulle passa dig bättre för 950, har den på min och bilder finns längre bak i forumet
jag har inga kolfiberdämpare, men det är en liknande stil på dom (se nedan) priset var 148 Euro inklusive frakt vilket blir ca 1700.-

grande_Z1000%202007%20TERM%20poppy.jpg
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
kunde fan inte låta bli utan beställde även k&n sammt pc3 med o2 eliminator idag.

Så nu har man:
hyperpro rcs styrdämpare
ermax undertail
hugger
crg-speglar
Leo vince carbon slip-on
xenon "h.i.d"
alla halogen utbytt till LED
pc3+ e2 eliminator
k&n filter
svartlackade detaljer
å en del andra smådetaljer
 
Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
kunde fan inte låta bli utan beställde även k&n sammt pc3 med e2 eliminator idag.

Så nu har man:
ermax undertail
hugger
crg-speglar
Leo vince carbon slip-on
xenon "h.i.d"
alla halogen utbytt till LED
pc3+ e2 eliminator
k&n filter
svartlackade detaljer
å en del andra smådetaljer
din jävla gottegris!

du får fixa lite schysta bilder nu när du skämt bort din bike:tuttar
 

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Tjena!

Är ny här på sporthoj. Tog kortet nu i våras o inskaffade då mig en vit z 1000 08:yoparty. Eftersom jag dock bara var 20 år när jag tog min lapp så har jag fått ägna detta året till att köra stryp ( sjukt segt btw). Jag tänkte bara höra runt lite vad en rimlig summa bör ligga på om man hade tänkt införskaffa sig följande:

slip on ( Leo Vinci Gp)
mini skylt
kopplings och bromsgrepp
cuts
Nytt luftfilter

En annan fråga är också om mappning o bänkning behövs om man ska sätta på ett slip on och filter?

Sen va de en annan sak jag hade tänkt fråga er z ägare.
Har någon av er hört ett missljud på på vänster sida av motorn. Jag köpte min hoj helt ny på Mc Huset i Malmö o efter ca 70-80 mil så började de låta nått utav helvete, typ som ett svichande gnilsande ljud som hördes DUKTIGT när jag körde. lämnade in den på mc husets verkstad där dom sa att de va någon bricka vid tändning som hade blivit "lös" och hade fått ett för stort spel. Fick också ett svar som löd: Ja just denna modelen har en tendes till att få ett sådant här ljud.:va.

Är väldigt tacksam för svar!:)

Peace out:tuttar
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
min har alldrig gett nått missljud och är inne på runt 170mil..

Javisst JIPPO, bilder kommer när det är dax att rulla ut maskin
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
kunde fan inte låta bli utan beställde även k&n sammt pc3 med e2 eliminator idag.

Så nu har man:
hyperpro rcs styrdämpare
ermax undertail
hugger
crg-speglar
Leo vince carbon slip-on
xenon "h.i.d"
alla halogen utbytt till LED
pc3+ e2 eliminator
k&n filter
svartlackade detaljer
å en del andra smådetaljer


Vad får man ge för PC3, e2 och KN filter idag?
Vart beställde du?
Lite små sugen själv att mappa,
dock tyckte jag att hojen gick grymt bra med bara slip-on på. :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag skruvade lite på en z1000 med dubbla kolfiberakras förra veckan.. Det va nog det manligaste motorljudet jag hört i en standardbåge!
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Vad får man ge för PC3, e2 och KN filter idag?
Vart beställde du?
Lite små sugen själv att mappa,
dock tyckte jag att hojen gick grymt bra med bara slip-on på. :)

Jag beställde det du nämner av lokala handlarn och fick alltihop för 3500 vilket är riktigt bra pris:)

Sen ang bilder i daxläget är det begränsat då garaget den står i är så litet å hojen är inte ihopplockad eller tvättad än så de blir inte av än:D
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Hej.

Nu är köpekontraktet inskickat och hojen hämtas i Januari. :tummenupp
Det blev en Z750 -08 Orange.
Nu till frågan?? Vilka försäkringar har ni?? Sitter och försöker få någon prisuppgift på nätet men det känns hopplöst. Trodde i min enfald att vi på slutet av 2008 skulle kunna använda oss av det berömda internet.:confused:
Nåja blir väl att ringa runt annars. Men finns det någon som har sin i bilsportmc eller? Hittar inte modellen där. Länsförsäk och Trygg-hansa kunde inte behandla förfrågan utan det får bli tele. :rolleyes:

Nu längtar man som tusan iaf. Beställde lite gott till den så som bellypan och sadelkuts & fälgringar.
Beställning går iväg om ett par dagar på blås, skylthållare,hugger, bromsslangar till Italienska Carpimoto. Sen blir det massa meck innan den får se dagsljus.


Jag har min hos Bilsport-MC och betalar 1794:- hel/hel. Är 33 år och bor i Staffanstorp. Det är billigare första året då Kawasaki tar vagnskadan. Dock så kostar det inte skjortan sen heller. Tror att min går upp en tusing enligt Bilsport och MC.
 

CyberCop

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2009, Kawasaki Z750 ABS
Tjena på er, jag köpte en Z750 ABS 2009 i slutet på september och är i stort helnöjd med cykeln. Jag funderar nu på att ta bort den fula grejen bak som håller reflex, blinkers och regskylt. Vet någon vilken man bör beställa för att slippa borra andra/nya hål. Jag önskar en som bara är att byta ut. Vill dessutom kunna sätta fast reflex, blinker, skyltbeslyning på densamma. Finns det någon som passar perfekt till Z750 mvh Jesper
 

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
Tjena på er, jag köpte en Z750 ABS 2009 i slutet på september och är i stort helnöjd med cykeln. Jag funderar nu på att ta bort den fula grejen bak som håller reflex, blinkers och regskylt. Vet någon vilken man bör beställa för att slippa borra andra/nya hål. Jag önskar en som bara är att byta ut. Vill dessutom kunna sätta fast reflex, blinker, skyltbeslyning på densamma. Finns det någon som passar perfekt till Z750 mvh Jesper

Ermax har en som du skruvar fast. Som ersätter dina blinkers med LED-blinkers.
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
skylthållare

Tjena på er, jag köpte en Z750 ABS 2009 i slutet på september och är i stort helnöjd med cykeln. Jag funderar nu på att ta bort den fula grejen bak som håller reflex, blinkers och regskylt. Vet någon vilken man bör beställa för att slippa borra andra/nya hål. Jag önskar en som bara är att byta ut. Vill dessutom kunna sätta fast reflex, blinker, skyltbeslyning på densamma. Finns det någon som passar perfekt till Z750 mvh Jesper

Rizoma har en som passar. Säljs av kawasaki själva...
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjena på er, jag köpte en Z750 ABS 2009 i slutet på september och är i stort helnöjd med cykeln. Jag funderar nu på att ta bort den fula grejen bak som håller reflex, blinkers och regskylt. Vet någon vilken man bör beställa för att slippa borra andra/nya hål. Jag önskar en som bara är att byta ut. Vill dessutom kunna sätta fast reflex, blinker, skyltbeslyning på densamma. Finns det någon som passar perfekt till Z750 mvh Jesper


Kolla mitt garage, är en Ermax.
 

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Hallo hallo!

Kan fan inte sova pga av all abstinens man får av att man inte får åka någon hoj så här i vinter kylan...så jag tänkte bara höra om någon här på tråden vet var man kan få tag på lite kawa monster dekaler.

Ps. tycker ni att det skulle se bra ut på en vit z 1000?:va

Tjaaråå!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Hallo hallo!

Kan fan inte sova pga av all abstinens man får av att man inte får åka någon hoj så här i vinter kylan...så jag tänkte bara höra om någon här på tråden vet var man kan få tag på lite kawa monster dekaler.

Ps. tycker ni att det skulle se bra ut på en vit z 1000?:va

Tjaaråå!

5 sekunder på google gav mig detta:

http://www.skoterdelen.com/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=1446
http://www.kawasakimotorcycle.org/f...ow-where-i-can-get-monster-energy-decals.html

hur det skulle se ut på din Zäta har jag ingen aning om.. testa och lägg upp bilder!
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Jag har min hos Bilsport-MC och betalar 1794:- hel/hel. Är 33 år och bor i Staffanstorp. Det är billigare första året då Kawasaki tar vagnskadan. Dock så kostar det inte skjortan sen heller. Tror att min går upp en tusing enligt Bilsport och MC.

Ringde och kollade med bilsportmc. Bor utanför Skurup på landet och har hojen inlåst på natten och är själv 34. Halvförsäk helår 2630:- Helförsäk helår skulle bli 6515:-. De är billigast men konstigt att det ändå skiljer sig så mkt mellan våra?:va Hur som helst så är detta mkt billigare än förra hojen. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top