Kawasaki Z750/Z1000-tråden

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej
Då har man varit ute och gazzat en 10-12mil idag:hojraket
Fan vad kul det var:tummenupp
Tyvärr var det väl sista gången i år:6surkart:tummenner:död:huvet

Själv klarade jag bara av drygt 6 mil idag innan händer blev alldeles för kalla. Måste ha lite bättre handskar till nästa säsong. Det var min näst sista tur, kör iväg den till sin vintervila nästa helg. Men kul som fan var det och gazza av sig lite :tummenupp

MrMusic

Diablo black Z1000 -07
Gick med
14 Jun 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -07
Bjuder här på lite uppdaterade bilder.

GPR Titanium slipon
Kan varmt rekommenderar detta. Doft muller på låga varv och rätta klippet på höga. Köpte det till bra pris av PowerBike i Arlanda stad. De kanske har fler?

Ermax undertail
Ger ett snyggt och städat intryck av baken. Blinkers syns sådär...

Bifogat

• Garaget-2.jpg
    Garaget-2.jpg
    113.9 KB · Visningar: 158
  • Garaget-1.jpg
    Garaget-1.jpg
    137.2 KB · Visningar: 143
  • MC-back.jpg
    MC-back.jpg
    109.1 KB · Visningar: 171
  • GPR-close.jpg
    GPR-close.jpg
    106.4 KB · Visningar: 112
Last edited:

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Kan du inte "kutta" pipan då, det gjorde min polare och sen bara nitade ihop det sen igen?

Har inte kunskap till att göra det dessvärre ! har hittar ett i kolfiber jag vill ha men 4700 ligger det på får vänta och köpa det i julklapp till mig själv =)

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Har "tyvärr" bytt hoj totalt...
Kände att z1000 inte var det jag egentligen ville ha, absolut en underbar hoj att köra tro inget annat men har varit sugen på en Motard länge...

Så jag bytte in min till en ny Husaberg FS570 -10 med Akra pipa + annat skoj.
Får den på fredag om allt går väl.
Skall bli kul och kunna köra lite grus, busköra... slangen, stoppies etc utan att vara rädd för att man skall skada hojen.

Jag kommer att vara aktiv här ändå... grym hoj som sagt synd man inte har råd att äga två!

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej
Har "tyvärr" bytt hoj totalt...
Kände att z1000 inte var det jag egentligen ville ha, absolut en underbar hoj att köra tro inget annat men har varit sugen på en Motard länge...

Så jag bytte in min till en ny Husaberg FS570 -10 med Akra pipa + annat skoj.
Får den på fredag om allt går väl.
Skall bli kul och kunna köra lite grus, busköra... slangen, stoppies etc utan att vara rädd för att man skall skada hojen.

Jag kommer att vara aktiv här ändå... grym hoj som sagt synd man inte har råd att äga två!

Får gratulera till din nya hoj. Riktigt läcker motorcykel den där Husabergaren. Hoppas du kommer att trivas med den och kul att du ska fortsätta vara aktiv här :tummenupp

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Första "vinter pysslet" klart idag,
bytte till stålomspunna bromsslangar ska bara lufta ifram hann inte med det nu..gör det nån annan dag man har ju hela vintern på sig =)

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej
Första "vinter pysslet" klart idag,
bytte till stålomspunna bromsslangar ska bara lufta ifram hann inte med det nu..gör det nån annan dag man har ju hela vintern på sig =)

Mitt första vinterpyssel var nya vinterdäck till bilen så motorcykeln får vänta lite.

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Finns det nån firma som har kolfiber delar till vettiga priser ? hittar bara massa prylar i italien...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

PeterJohansson

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Kawasaki Z750 ABS -08
Hej på er,

Jag är nybliven hojägare och helt novis i ämnet. Jag bestämde mig ändå för att skruva lite smått på hojen och tänkte att jag skulle börja med att montera miniblinkers fram. Det skulle dock snart visa sig vara svårare än vad jag tänkt mig. Jag har fått tag på servicemanualen och lyckats hitta kapitlet där det beskrivs hur framlykta och kåpan kring denna monteras ner. Trots detta, lite skruvande och en del svordomar sitter kåpan kvar på hojen.

Jag har fått bort den svarta plastramen kring instrumenthuset och de båda insexskruvarna innanför denna som nämns i manualen. Nästa steg är enligt manualen att "lossa kåpan genom att dra den framåt" men det verkar som om kåpan i nederkant sitter fast på något mer ställe. Är det något mer som ska skruvas loss? Jag borde ha hittat den där retsamma skruven vid det här laget om den nu existerar...

Det kanske inte är helt nödvändigt att skruva ner kåpan för att montera blinkers men någon gång kommer jag tvingas byta en trasig halogenlampa, och då kommer jag ha nytta av era tips iallafall.

Någon av er som har några värdefulla tips?

//Peter

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
dock så tar ju frontkåpan i blinkersarna när man "lyfter" uppåt.
lite knöligt men det går. behöver du foton kan jag försöka fota lite i helgen. jag plocka ner min kåpa igår.

PeterJohansson

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Kawasaki Z750 ABS -08
dock så tar ju frontkåpan i blinkersarna när man "lyfter" uppåt.
lite knöligt men det går. behöver du foton kan jag försöka fota lite i helgen. jag plocka ner min kåpa igår.

Friction; Om du har tid och möjlighet så får du gärna ta en bild eller två som visar hur det ser ut. Vore kalas!!

Tack så länge!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...