Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Någon som varit med om att de stjäler bakjulet på hojen??? Det hände och olyckligtvis när den inte stod hemma utan hos en bekants garage.... Till alla er som bor i malmö! Lås fast bakhjuet i ramen med kätting framöver... måste ha varit beställningsjobb! Nån jävla idiot som inte har försäkring och säkert kört och vurpat som tyckte att han kunde ta nån annans bakjhul Fy fan för denne!!!!
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Någon som varit med om att de stjäler bakjulet på hojen??? Det hände och olyckligtvis när den inte stod hemma utan hos en bekants garage.... Till alla er som bor i malmö! Lås fast bakhjuet i ramen med kätting framöver... måste ha varit beställningsjobb! Nån jävla idiot som inte har försäkring och säkert kört och vurpat som tyckte att han kunde ta nån annans bakjhul Fy fan för denne!!!!

Till alla er som bor i Malmö - FLYTTA
Det tillhör ett annat folk nu
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Någon som varit med om att de stjäler bakjulet på hojen??? Det hände och olyckligtvis när den inte stod hemma utan hos en bekants garage.... Till alla er som bor i malmö! Lås fast bakhjuet i ramen med kätting framöver... måste ha varit beställningsjobb! Nån jävla idiot som inte har försäkring och säkert kört och vurpat som tyckte att han kunde ta nån annans bakjhul Fy fan för denne!!!!

Fan va trött man blir när man hör sånt här. att man ska behöva tänka på allt. Vad hände med ärlighet. vafan, man stjäl inte någon annans bakhjul, de e fan inte okej, tydligen inta bara bra och trevliga människor som kör kawa utan ett och annat rövhål också. :mad:

Liten fråga, funderar på att köpa fälg stripes till min z750. Hittade dessa på biltema :http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Falgtejp/

Någon som vet om de passar eller om man borde köpa från typ mcweb istället, kostar ju bara en femtedel så mycket på biltema..

Är den orange färgen som gäller..

med tanke hur folk stjäl och håller på vettefan om man ska lägga ner nå cash på sina hjul. men Bjaern, har funderat på samma sak, Ska köpa röda till min som jag tänkte montera i helgen eller nästa helg, om du hinner före får du gärna berätta hur monteringsprocessen va.

Antar att de borde passa, och kvaliteten kan väll inte vara dålig då det är 3M som tillverkar!
 
Last edited:

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Falun
Hoj
Z750 -2010
Fan va trött man blir när man hör sånt här. att man ska behöva tänka på allt. Vad hände med ärlighet. vafan, man stjäl inte någon annans bakhjul, de e fan inte okej, tydligen inta bara bra och trevliga människor som kör kawa utan ett och annat rövhål också. :mad:



med tanke hur folk stjäl och håller på vettefan om man ska lägga ner nå cash på sina hjul. men Bjaern, har funderat på samma sak, Ska köpa röda till min som jag tänkte montera i helgen eller nästa helg, om du hinner före får du gärna berätta hur monteringsprocessen va.

Antar att de borde passa, och kvaliteten kan väll inte vara dålig då det är 3M som tillverkar!

Har 2 veckor kvar tills min mc kommer. Så innan det händer nog inte särskilt mycket. Sitter nu och köper på mig massa delar för att kunna bygga om den. :banana
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Har 2 veckor kvar tills min mc kommer. Så innan det händer nog inte särskilt mycket. Sitter nu och köper på mig massa delar för att kunna bygga om den. :banana

Fan va nice! vad blev det för färg? (med tanke på dina frågor om fälgstripes gissar jag, Orange?)

massa delar för ombyggnad låter skoj :) något speciellt?
 

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Falun
Hoj
Z750 -2010
Fan va nice! vad blev det för färg? (med tanke på dina frågor om fälgstripes gissar jag, Orange?)

massa delar för ombyggnad låter skoj :) något speciellt?

Yes, det blev en orange. Gick in i affären för 1 månad sedan och fastnade för färgen direkt.

Köpt delar för att göra om bakdelen (valtermoto + miniblinkers)
Sedan en GPstyle slipon.

Nu är jag inne på underkåpa, hugger och fälgstripes. Börjar med fälgarna, billigast. ;P :)
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Yes, det blev en orange. Gick in i affären för 1 månad sedan och fastnade för färgen direkt.

Köpt delar för att göra om bakdelen (valtermoto + miniblinkers)
Sedan en GPstyle slipon.

Nu är jag inne på underkåpa, hugger och fälgstripes. Börjar med fälgarna, billigast. ;P :)

Den oranga färgen e riktigt nice, har underkåpa på min. e lite sugen på en kutz (cutz kuts cuts), gillar kawa orginal som fan, men tycker de e ett jävla pris.

Men, de kostar att ligga på topp :)
 

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Falun
Hoj
Z750 -2010
Den oranga färgen e riktigt nice, har underkåpa på min. e lite sugen på en kutz (cutz kuts cuts), gillar kawa orginal som fan, men tycker de e ett jävla pris.

Men, de kostar att ligga på topp :)

De har mycket fina orginaldelar från kawa..Men som sagt, det kostar att ligga på topp...
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Är det någon här som har monterat ett harness-kit från Speedohealer? Jag har ett sådant som ska monteras, men känner på mig att det kommer bli mycke letande efter kabeln till hastighetsgivaren där det ska kopplas in.. Nån som vet vart den sitter kabeln? Läste något om framdrevet och den axeln, kan det stämma?

Får väl klura på det ett tag imorn annars när jag fixat depåstöd..
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Jack up kit

äh, nu e de bestämt, tar det säkra före det osäkra och lämnar in det till en lackerare! Helsvart hoj, med röda fälg-stripes och mattsvarta Viper-ränder, de får bli the look på bettan för sommaren 2010 :)

Jo, btw, är det någon som kör med "jack-up" kit? och isåfall hur många mm?

Japp "Dogbones" från Lust Racing 30mm, skrev om det någonstans här i tråden!

http://www.lustracing.co.uk/suspension/kawasaki-jack-up-kits.html
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Fick se övervakningsfilmen från garaget den stod i: Det hela tog dem 10 min... kom ner reka kolla på de mc som stod i garaget. (fanns en annan men han har varit smart och låst sitt bakhjul med kätting. sket i den mc'n går bort till min kollar låset (skivbromslås framhjul) två stannar kvar en 3:e går ut ur garaget och hämtar verktyg... kommer ner ....skruvar av däcket och går ut genom dörren. Dom har fastnat på 3 st kameror och man kan se rätt tydligt så farbror blå fick bandet precis...ska bli intressant att se vad som händer. Än en gång... tänk på att låsa fast era bakhjul ramen för det finns tydligen en marknad för begagnade däck på fälg även för mc. (hört att det händer bilägare men aldrig på en mc)

Och Daniel_k3... ja det måste vara ett jävla rövhål som har gjort detta. Jag har en markering på fälgen som jag lätt kommer känna igen så man får väl gå och spana på andra z1000/750 i sommar :-S se om man kan få syn på den jävlen! (förvisso kanske inte denne som utfört jobbet) Men då vet kanske vem som sålt det till dem..

/Bateman aka CSI Bateman
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Fick se övervakningsfilmen från garaget den stod i: Det hela tog dem 10 min... kom ner reka kolla på de mc som stod i garaget. (fanns en annan men han har varit smart och låst sitt bakhjul med kätting. sket i den mc'n går bort till min kollar låset (skivbromslås framhjul) två stannar kvar en 3:e går ut ur garaget och hämtar verktyg... kommer ner ....skruvar av däcket och går ut genom dörren. Dom har fastnat på 3 st kameror och man kan se rätt tydligt så farbror blå fick bandet precis...ska bli intressant att se vad som händer. Än en gång... tänk på att låsa fast era bakhjul ramen för det finns tydligen en marknad för begagnade däck på fälg även för mc. (hört att det händer bilägare men aldrig på en mc)

Och Daniel_k3... ja det måste vara ett jävla rövhål som har gjort detta. Jag har en markering på fälgen som jag lätt kommer känna igen så man får väl gå och spana på andra z1000/750 i sommar :-S se om man kan få syn på den jävlen! (förvisso kanske inte denne som utfört jobbet) Men då vet kanske vem som sålt det till dem..

/Bateman aka CSI Bateman

Hopppas verkligen att det löser sig snabbt. Så jäkla trist med dem som inte kan hålla sig från andras saker. Ska fixa något att låsa mitt bakhjul innan jag hämtar hem min.
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
då var rizoma Circuit 743 backspeglar beställda. 2467kr är dock ett saftigt pris men dom är snygga =)
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Hopppas verkligen att det löser sig snabbt. Så jäkla trist med dem som inte kan hålla sig från andras saker. Ska fixa något att låsa mitt bakhjul innan jag hämtar hem min.

Tja det är upp till f bolaget nu, så jag lär väl få vänta i 3 - 7 v innan jag kan köra igen :huvet :död :mad:
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Och Daniel_k3... ja det måste vara ett jävla rövhål som har gjort detta. Jag har en markering på fälgen som jag lätt kommer känna igen så man får väl gå och spana på andra z1000/750 i sommar :-S se om man kan få syn på den jävlen! (förvisso kanske inte denne som utfört jobbet) Men då vet kanske vem som sålt det till dem..

/Bateman aka CSI Bateman

Är det fler cyklar än Z1000 som har den fälgen? fyfan, hoppas det löser sig med försäkringsbolaget.

då var rizoma Circuit 743 backspeglar beställda. 2467kr är dock ett saftigt pris men dom är snygga =)

Duktigt snygga. De vill vi se bilder på sen!!

Japp "Dogbones" från Lust Racing 30mm, skrev om det någonstans här i tråden!

http://www.lustracing.co.uk/suspension/kawasaki-jack-up-kits.html


Kollat runt i tråden och försökt söka.. men hur är det att köra?

e ju en relativt billig uppgradering.
 
Last edited:

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Då var premiärturen avklarad. Riktigt härligt! Vilken känsla. 3 grader varmt och torrt på de flesta vägarna. Fick ett litet bakhjulssläpp efter en rondell. höll på att skita ner mig:yoparty
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Jag vet faktiskt inte om det är så att man kan sätta den fälgen på andra hojar men det antar jag. man lär ju se vilken hoj som har bytt då 08:an har kromade fälgar... inte så vanligt på sport hojar...
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag vet faktiskt inte om det är så att man kan sätta den fälgen på andra hojar men det antar jag. man lär ju se vilken hoj som har bytt då 08:an har kromade fälgar... inte så vanligt på sport hojar...

Inte helt ovanligt med kromade kanter om man bygger fighter dock:näsblod

Nu kanske jag låter dum, men vad har man "jack-up kits till?
Är det bara för att höja hojen eller har det någon annan funktion?
Hur blir det med hänget?

Den blir kvickare in i kurvorna:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top