Kawasaki Z750/Z1000-tråden

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Hejsan kompisar :)

Tänkte höra ifall någon här har koll på om det finns mjukare utbytessadlar till Z1000-07?
Har märkt vid lite längre turer att det börjar ömma lite i bakdelen :gnissla, hade aldrig de problemen på min gamla tiller.


http://www.topsellerie.com/@EN-FR/K...ol-tank-covers-tank-bags-motorbike_6_449.html

Där har du så du kan få gel i och värme om även så skulle önskas men det är riktigt dyrt med värme. Ett billigare tips är att gå upp ett par kilo och så får du en skönare åktur hehe
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Gokväll, här kommer en förstärkning till Z1000 klassen från Malax i Finland! (extremt nöjd efter mina första 200 km med Kawan idag)

Välkommen hit och kul att du är nöjd med din Z1000. Det är jag med min också, fast jag har inte kört med den än i år. :)
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Hejsan, är ny på forumet. Har suttit och kikat på Z-750 och tycker den är grymt snygg och verkar även vara en bra nybörjarhoj, då jag bl.a. kan köra upp på den. Sitter o kollar på årsmodellerna 05-07.

*Har den några bansjukdomar som man ska se upp för?
*Är det några stora skillnader i årsmodellerna?
*Vilka serviceintervaller är det som gäller och vilka är dyra?
*Nåt försäkringsbolag som ni kan rekommendera?

Go vår på er:)

Hej.
Kan bara säga att jag är grymt nöjd med hojen. Jag har bara kört 20 mil men den är lättkörd och går riktigt fint när man vill:yoparty
Ljudet med slip-on är helt magnifikt.

Jag har inte hört något om barnsjukdomar men jag har ju bara haft min sedan dec så jag är inte rätt person att uttala mig. Men som sagt så har jag inte hört något negativt från någon och ej heller i några tester.

Serviceintervallerna är 100, 600, 1200, 1800 mil etc. Ventiljustering är först vid 4200 mil och det är riktigt bra. Jag vet inget om priserna men det har diskuterats i tråden förut och det är helt klart överkomliga priser. Varannan service (600, 1800 mil är endast genomkoll så de är billigare om jag minns rätt.

Jag har den på bilsportmc och det var det billigaste för mig!

Hoppas det blir ett köp. Du kommer nog inte bli besviken. Om du har råd så köp en från 2007 då den fick en uppdatering. Den har samma design som nuvarande modell.
 

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
På G
Hej.
Kan bara säga att jag är grymt nöjd med hojen. Jag har bara kört 20 mil men den är lättkörd och går riktigt fint när man vill:yoparty
Ljudet med slip-on är helt magnifikt.

Jag har inte hört något om barnsjukdomar men jag har ju bara haft min sedan dec så jag är inte rätt person att uttala mig. Men som sagt så har jag inte hört något negativt från någon och ej heller i några tester.

Serviceintervallerna är 100, 600, 1200, 1800 mil etc. Ventiljustering är först vid 4200 mil och det är riktigt bra. Jag vet inget om priserna men det har diskuterats i tråden förut och det är helt klart överkomliga priser. Varannan service (600, 1800 mil är endast genomkoll så de är billigare om jag minns rätt.

Jag har den på bilsportmc och det var det billigaste för mig!

Hoppas det blir ett köp. Du kommer nog inte bli besviken. Om du har råd så köp en från 2007 då den fick en uppdatering. Den har samma design som nuvarande modell.

Hej och tack för dina svar,

Har en liten fråga till. Vad är det som skilljer sig mellan 05 och 07 dvs vad blev uppdaterat 2007 från tidigare modeller?
 

Cossie

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Ljungby
Hoj
ktm 625
Tjena! Var och kollade på en Kawasaki Z1000 -07 idag. Satt slipon på den fast ingen powercomander! Ville bara kolla med nån som vet hur illa det är att inte mappa om hojen efter sliponbyte? Går det skadligt magert?

Tacksam för svar!

/Anders
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjena! Var och kollade på en Kawasaki Z1000 -07 idag. Satt slipon på den fast ingen powercomander! Ville bara kolla med nån som vet hur illa det är att inte mappa om hojen efter sliponbyte? Går det skadligt magert?

Tacksam för svar!

/Anders

Tror inte det är så farligt, har pratat med några verkstäder och de säger att det är OK, kör själv utan.
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Tog premiär turen idag:hojcbr Det var riktigt gött, som man har längtat.
Körde ner om mc-huset i malmö och prövade den ny Z1000.
En trevlig bekantskap. Stabilare chassie och lite mer knuff i motorn, dock inte så mycket (jag har slip-on och pcIII bänkad + nerdrevad en kugg fram). Tyckte insugsljudet var jäkligt porrigt i den nya.
Lite synd bara att den inte finns i några, enligt mig, snygga färger.
Men som sagt, en trevlig hoj, men jag behåller min 09 ett tag till.
Bara för att jag ÄLSKAR den.:kär
 

Herr_Larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Lidköping
Hoj
2008 Kawasaki Z750
Slänger upp en liten bild från igår, äntligen vår! :yoparty

20100402050.jpg
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Nu har man fått hem 750in :tummenupp tyvärr blev den lite skitig när jag körde in den på magasinet :rolleyes:
 

Bifogat

  • P1000757.jpg
    P1000757.jpg
    231 KB · Visningar: 84

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
jag tänkte höra om det är nått speciellt man ska kolla på z750 när man köper beg.

Det enda jag hört (via detta forumet) är att ramdelen som löper vid sidan om motorn (motorfästet?) på båda sidor kan spricka om hojen är stuntkörd, vet att någon i denna tråden kört av nåt sådant, annars är det väl allmänt känt att man ska kolla drivlina, lager, dämpare om de blöder (packningar) samt styrstopp (om man vurpat lämnas fula avtryck på styrstoppen)

I och med att ramen inte är av alu så tror jag inte att man behöver leta efter sprickor.

Motormässigt vette tusan om man ska kika efter nåt speciellt mer än om alla service'arna är gjorda med stämpel i boken etc.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Tillbaka efter en 20-milatur. Här är en bild från turen. Härligt väder ute idag. Såg sjukt många hojar ute:banana

Nu när jag kört cirka 60 mil med hojen så känner jag mig grymt nöjd! Så lättkörd och den går riktigt bra om man vill:D
 

Bifogat

  • Sundbyholm2.JPG
    Sundbyholm2.JPG
    73.6 KB · Visningar: 117

Cossie

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Ljungby
Hoj
ktm 625
Tjena alla!

Har varit och hämtat en Z1000 från 08 i helgen. Skulle behöva en skärm bak (hugger) vad kan man få tag i en sådan i sverige? Gärna i kolfiber!

/Anders
 

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
På G
Hej alla racinglovers!! Har kollat runt efter köp av en z750 men efter ytterligare koll så tycker jag att z1000 är mer prisvärda. Är det stor skillnad i¨storlek på dem. Är första hojen för min del. Är ca 1.75 m :) (kort i rocken). Vilken bör jag välja. Har råd med bägga kan tilläggas. Tack för svar!!
 

b3tr3

Guest
Hej alla racinglovers!! Har kollat runt efter köp av en z750 men efter ytterligare koll så tycker jag att z1000 är mer prisvärda. Är det stor skillnad i¨storlek på dem. Är första hojen för min del. Är ca 1.75 m :) (kort i rocken). Vilken bör jag välja. Har råd med bägga kan tilläggas. Tack för svar!!

Jag säger z1000:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top