Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Håller med, nya sidan är totalt värdelös. 42-140 fanns inte för mig när jag sökte heller, däremot så finns det om man söker lokalt inne i affären i deras system där det visas var föremålet ligger och mycket riktigt så hängde det ett relä, 42-140 på utpekad plats. Bara att åka och köpa!

Tack, då blir det ett direktbesök då.

Höll på att få en hjärnblödning på sidan, det var nära jag fick åka å köpa en påse med nya tangenter i morrn :näsblod

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Allvarligt! Nu har jag suttit i en halvtimme & letat efter de där jäkla relät som ni pratat om tidigare. Någon som har en direktlänk, så man får kolla lite? Artikelnumret vet jag ju, 42-140, men vad hjälper det om man inte kan söka på det :va

Den som byggt den sidan måste ha hål i huvudet. Å inte så litet heller :mad:

Annars har Duells, artikel nr. 3131

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Annars har Duells, artikel nr. 3131

Gjorde en snabb sökning och fick upp nåt om att den kostade 169 hos Duells (i alla fall år 2007, men tvivlar på att den kostar 49 kronor i nutid :)).

Finns det något speciellt som gör den värd dom extra slantarna?

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Gjorde en snabb sökning och fick upp nåt om att den kostade 169 hos Duells (i alla fall år 2007, men tvivlar på att den kostar 49 kronor i nutid :)).

Finns det något speciellt som gör den värd dom extra slantarna?

mer status med ett duells kvitto kanske :) ?

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Tjena vet diskutionen vart uppe en hel del, MEN är det verkligen värt penga mässigt att sätta på PC, Öppet luftfilter och mappa? går ju lös på ca 8000:- sa till mig själv att istället för detta så köpa sig en z1000 men är ju så nöjd med min vill inte ha ngn annan ^^
Ni som har gjort detta var det värt det? märker ni stor skillnad?
Såg din mappning som hade gjort det på avamc och det såg ju lovande ut,

// christian

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
liten regplåt

Tjena!

Jag har köpt mig en liten regplåt som liknar vägverkets men är mycket mindre.. läst nu på olika forum att man får böter andra säger att man inte får tänkte höra vad ni har för erfarenheter?.. Jag har ermax undertail och när man har orginalplåten så döljs blinkersen så detta var en ide..
Är glad för alla svar och erfarenheter ni har!

Bifogat

• DSC00087.JPG
    DSC00087.JPG
    118.8 KB · Visningar: 102
  • DSC00086.JPG
    DSC00086.JPG
    113.2 KB · Visningar: 110

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Tjena!

Jag har köpt mig en liten regplåt som liknar vägverkets men är mycket mindre.. läst nu på olika forum att man får böter andra säger att man inte får tänkte höra vad ni har för erfarenheter?.. Jag har ermax undertail och när man har orginalplåten så döljs blinkersen så detta var en ide..

Stämmer att det är böter på miniplåt. Har varit 800:- har jag för mej, undra om det inte dubblat det numera?
Men å andra sidan är ju inte dina blinkers lagliga heller, så varför bry sej ;)

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Tjena!

Jag har likadan. Blir grymt mycket snyggare än den stora som det ska vara. Självklart blir det böter om det är en trafikare du träffar på:tungan Träffar du på en ordningspolis så tror jag inte du får böter. Det blir böter på 1000 kr eller 1200 kr i så fall, men risken är ju liten att man blir stoppad för skyltens skull.

Tjena vet diskutionen vart uppe en hel del, MEN är det verkligen värt penga mässigt att sätta på PC, Öppet luftfilter och mappa? går ju lös på ca 8000:- sa till mig själv att istället för detta så köpa sig en z1000 men är ju så nöjd med min vill inte ha ngn annan ^^
Ni som har gjort detta var det värt det? märker ni stor skillnad?
Såg din mappning som hade gjort det på avamc och det såg ju lovande ut,

// christian

Jag förstår dig. Hojen är så grymt rolig att man inte vill byta bort den:)

Som jag skrivit tidigare så provade jag en original Z750 på mc-live och bottendraget och mellanregistret går inte att jämföra med min som är tillfixad. Däremot på topp går den ju så bra ändå original så där märker man skillnad men inte som på botten och mellan.

Jag köpte min när detta redan var gjort men nu när jag vet skillnaden på motorn när den är mappad och bänkad så hade jag utan tvekan lagt ut de pengarna om min var original med endast slip-on.

Bara att pynta upp:tummenupp

Last edited:

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Jag har likadan. Blir grymt mycket snyggare än den stora som det ska vara. Självklart blir det böter om det är en trafikare du träffar på:tungan Träffar du på en ordningspolis så tror jag inte du får böter. Det blir böter på 1000 kr eller 1200 kr i så fall, men risken är ju liten att man blir stoppad för skyltens skull.

Jag förstår dig. Hojen är så grymt rolig att man inte vill byta bort den:)

Som jag skrivit tidigare så provade jag en original Z750 på mc-live och bottendraget och mellanregistret går inte att jämföra med min som är tillfixad. Däremot på topp går den ju så bra ändå original så där märker man skillnad men inte som på botten och mellan.

Jag köpte min när detta redan var gjort men nu när jag vet skillnaden på motorn när den är mappad och bänkad så hade jag utan tvekan lagt ut de pengarna om min var original med endast slip-on.

Bara att pynta upp:tummenupp

hehe okej får nog bli att göra det, blir mer och mer sugen måste få det ur huvet =)

arvidsson.micke

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 09
När jag har tagit bort dekaler och märken på bilar, ( typ bilmärket på bakluckan eller på huven, dom tjocka) så har jag använt en fiske lina och "sågat" (dragit linan fram och till baka under märket) bort dom. Sen lite rengörning å lite vax!

Hoppas du förstod hur ja menade blev lite kompliserat förklarat!!

Men klistermärkena på tanken borde nog gå att pilla bort![/QUOTE]

Tack så mycket för tipset :)
Tänkte försöka fixa det imorn.

mvh
Micke

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tjena!

1600 i böter.. det är = som att köra utan regplåt, eftersom en regplåt som inte Transportstyrelsen tillverkat inte är en regplåt i lagens bemärkelse!!
men jag har kört i flera år så och aldrig blivit stoppad , trots att jag rör mig där det inte är helt ofrekvent med lagens långaarm..

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
z 1000

Hämtade den i tisdags. PC3, kn, slipon... går som ett skott, är riktigt nöjd

Bifogat

• z1000.jpg
    z1000.jpg
    52.7 KB · Visningar: 117

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Varför är man dum i huvudet?

Idag va det dags för 100mil service :), satte mig på cykeln och åkte 18 mil till Borås, väl framme fick jag kaffe och frågan om jag kanske ville passa på att testa nya Z1000 medans jag väntade?,, klart man ville :). Tog en liten runda, typ 2 mil. och måste säga, vilken maskin, stort grattis till er som köpt. tyvärr har jag inte de dryga 60 papp som skiljer min 750 till en ny 1000, men när jag har, då blir det byte :)

Men de e ju svårt att tänka på något annat nu? tanten fick nervöst sammanbrott när jag berättade om mina planer :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Idag va det dags för 100mil service :), satte mig på cykeln och åkte 18 mil till Borås, väl framme fick jag kaffe och frågan om jag kanske ville passa på att testa nya Z1000 medans jag väntade?,, klart man ville :). Tog en liten runda, typ 2 mil. och måste säga, vilken maskin, stort grattis till er som köpt. tyvärr har jag inte de dryga 60 papp som skiljer min 750 till en ny 1000, men när jag har, då blir det byte :)

Men de e ju svårt att tänka på något annat nu? tanten fick nervöst sammanbrott när jag berättade om mina planer :)

Stibix vet hur man säljer hoj :D

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010

....

Tyckte du sadeln var hård (som vissa på amerikanska forum) eller satt du förbannat skönt (som jag fortfarande gör efter 60 avverkade mil)?

Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tyckte du sadeln var hård (som vissa på amerikanska forum) eller satt du förbannat skönt (som jag fortfarande gör efter 60 avverkade mil)?

satt förbannat skönt på nya 1000, däremot inte lika nöjd med sadeln på min 750, den e fan hård, visst den e ok på turer kring 10-15 mil. men på väg hem igår va de ingen höjdare,

och som sagt, stibix vet hur man säljer hoj, inte lika imponerad över nya honda/yamaha center Borås. tänkte provkört en CB1000 också ev en FZ1, men blev typ totalnonchalerad... (inte för jag e sugen sådär, men en provtur kan ju skapa en hel del tankar..........)

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
Z750 -2010
Satt precis och försökte få på miniblinkers fram. Insåg att man behövde någon bricka eller liknande för att sätta fast dem i. Finns det att köpa eller är det bara att göra en själv? Hur har ni löst det ?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Satt precis och försökte få på miniblinkers fram. Insåg att man behövde någon bricka eller liknande för att sätta fast dem i. Finns det att köpa eller är det bara att göra en själv? Hur har ni löst det ?

Jag köpte, tror det var från nccr, den vanliga modellen som passar zxr bl.a

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
Z750 -2010
Jag köpte, tror det var från nccr, den vanliga modellen som passar zxr bl.a

Såg även att de hade så man kunde köpa resistor. Vilken av dem är det som fungerar till vanliga LED-blinkers? 25watt eller 50 ? 8,2Ohm eller 10Ohm ? :p Tänkte jag kunde beställa sådana på en gång om man ändå ska betala frakten. 4 st sådana kostar inte jättemycket precis...

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Så där ja, då var 100-mila servicen klar. Blev en nätt resa på 48 mil t&r för den åtgärden, i regn, med ett nylagat däck. Blir så jäkla trött på att alltid lyckas få punka, allra helst på nya däck =(
Någon som vet hur lagningar på mc-däck brukar hålla?

Skylthållaren med nya blinkers & skyltbelysning har också fixats, då återstår det delen där fram. Köpte relät som det skrivits om här innan, men hittar inte var det sitter?? Är det fram på hojen & hur har ni gjort lättats för att komma åt & byta ut det?

// Ullis

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...