Går allt som det skall idag grabbar så får jag hem min Z750. Det jag undrar är en försäkringsfråga. När mitt försäkringsbolag frågar mig om det är en sporthoj, är svaret ja eller nej? Klassas den som det?
Tacksam för snabbt svar! /G
inte någon som är sugen på en z1000 träff någon helg framöver i göteborg? hade vart sköjj att se flera av samma modell.
Det är ju upp till bolaget att bestämma. Om dom ställer den frågan så tror jag att du har valt fel bolag.
Inte för vara sån....Men vill ju inte känna mig utanför
Kan inte vi med 750 få vara me?
Är det inte dags att plocka fram ett datum och köra på?
inte mig imot.. Bara kul med flera hojar.. Och
det är ju faktiskt ett z1000/750 forum
Jag kan när som hälst från och med idag då min semester börjat om jag inte
Så kom med ett datum bara och en lista så kör vi.
Kanske en nice plats också.. Måste ju inte vara mitt i stan eller så.
Nu tänker jag kapa in mig i tråden.
Jag undrar om det går att ställa tändningen på ett lätt sätt hos kawasaki-verkstaden, alltså vid byte av t.ex. slip-on.
Jag har en zx-6rr som jag vill ställa efter byte, och min kompis Z750 går riktigt ryckigt men Leo vince utan db killers.
Hur har ni gjort?
Går det att bänka hojarna med original ECU? Alltså går det att ställa ditåt? Eller behövs det PC?
På succan satt mekanikern +2% bränsle på lägre varv, å det hjälpte iaf. Tog 1 minut.
Ingen som gjort nåt åt bränsleflödet på sina cyklar????
Du måste ha en PC för mappningen.
Så det går inte att höja insprutet på en Kawasaki?
Det var då dåligt. Går iaf. på Suzuki & yamaha i samma årsmodeller och typer.
Svarar själv.
Du har helt rätt.
Kawasaki har en-vägs insprutsenhet, alltså går det inte att ställa in på något vis. Enda möjligheten är bänk och PC.
Helgen som kommer nu på lördag? tror nog de flesta är mer sugen på det än att åka dit efter jobbet för oss som inte har semester än.. förutsatt att det inte regnar värsta jag vet när det gör det =)..
Lördag passar nog mig.. är det några fler som e på en z1000/750 träff??
Tena.
Undrar om någon vet hur man demonterar framhjulet på en z1000 - 09?
Måste man plocka av bromsoken, eller är det bara att lossa dom stora insexorna och lyfta ut hjulet?
vet inte om denna frågan varit upp förr, men orkade inte gå igenom 161 sidor.
Tacksam för svar.
Mvh//Peter
tjena!
Ser att jag behöver byta backdäck.. vilket märke ska man ha och vilken modell? bör man byta framdäcket med? kört 1000mil. ska man köpa däck på internet eller gå till mchandlaren och be dom byta?
Michellin pilot road 2 är ett grymt bra däck med både gräpp för inspirerad körning, håller många mil, bra våtegenskaper.
billigare att beställa från nätet, men sen är däckföretagen griniga över att byta däck till fälg med däck som är beställda från nätet, och brukar också ta grymt mycket betalt. köper du däcket på företaget så byts det gratis. Spara 200-300kr eller inte?
Själv har ja funderat på att börja kränga däck själv, har utrustningen införtjänad på 4 däckbyten. sedan kunde man köpa tillsammans med en kompis så är det införtjänat på 2 byten! Men tror inte det är världens lättaste..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |