Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Kwikasfuki R -19
Det blev ju inte så tokigt med nummerlåten.
Jag funderar på något liknande till min men har du någon länk till där du köpte på Ebay?
Är helt värdelös på att hitta saker på Ebay.

Ps, har du funderat på några andra ljuddämpare ännu?

Ska du/ni köpa undertails eller huggers till Kawa Z750/800/1000 så kolla in Ermax produkter, www.ermax.fr
Har alltid köpt deras grejor och är sk*tnöjd!
Visst, dom är inte billigast men passform och färg är så bra att det nästan känns som originalprodukter!
www.bikersneed.se säljer Ermax och jag kan rekommendera dom som er leverantör.

Ha en skön hojsommar!

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Det blev ju inte så tokigt med nummerlåten.
Jag funderar på något liknande till min men har du någon länk till där du köpte på Ebay?
Är helt värdelös på att hitta saker på Ebay.

Ps, har du funderat på några andra ljuddämpare ännu?

http://www.ebay.com/itm/400540274658?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Jag har inte hittat några snygga slip-ons ännu, alla ser bara ut som tjocka rör (samma design som ALLA andra typ), vill ha ett par som följer hojjens design.
Polarn hade V&H Urban Brawlers, var kul i 1 dag... Han bytte sedan tillbaka då man fick tinitus :p

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Kwikasfuki R -19
http://www.mivv.it/en/prodotti_apri..._moto=817&codice_marca=2QUOTE=DjMoha;6053510]http://www.ebay.com/itm/400540274658?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Jag har inte hittat några snygga slip-ons ännu, alla ser bara ut som tjocka rör (samma design som ALLA andra typ), vill ha ett par som följer hojjens design.
Polarn hade V&H Urban Brawlers, var kul i 1 dag... Han bytte sedan tillbaka då man fick tinitus :p[/QUOTE]

Ķolla in MIVV's pipor!
http://www.mivv.it/en/prodotti_apri.asp?cl=1&cs=1091&codice_moto=817&codice_marca=2
Köpte Ghibli tll min Z750R och är helnöjd.
Den kommer med två insatser så du kan "välja" vilken volym du vill ha.
Jag har även deras Double Gun men den ska endast användas på bana, om man nu inte gillar att bli stoppad Kling & Klang i tid och otid.
Har för mig att www.motoaction.se säljer MIVV.
Finns inte produkten på sajten så är det bara å snacka med dom så tar dom hem det du vill ha.

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
http://www.mivv.it/en/prodotti_apri..._moto=817&codice_marca=2QUOTE=DjMoha;6053510]http://www.ebay.com/itm/400540274658?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Polarn hade V&H Urban Brawlers, var kul i 1 dag... Han bytte sedan tillbaka då man fick tinitus :p

Ķolla in MIVV's pipor!
http://www.mivv.it/en/prodotti_apri.asp?cl=1&cs=1091&codice_moto=817&codice_marca=2
Köpte Ghibli tll min Z750R och är helnöjd.
Den kommer med två insatser så du kan "välja" vilken volym du vill ha.
Jag har även deras Double Gun men den ska endast användas på bana, om man nu inte gillar att bli stoppad Kling & Klang i tid och otid.
Har för mig att www.motoaction.se säljer MIVV.
Finns inte produkten på sajten så är det bara å snacka med dom så tar dom hem det du vill ha.

De här var ju supersnygga iof:
K039L9_b.jpg

Sen i vinter plockar man ner grenrör och lackerar det i mattsvart, så det smälter in

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tack DjMoha för ebay länken.

Mivv sliponen såg rätt bra ut. Jag är inte ute efter något överdrivet mycket högre ljud och hojen är ju ganska lågt växlad så det får inte bli för bullrigt, Vill mest ha lite snyggare utseende och lite mörkare ljud.
Sen har jag ju en 1000sx så det blir lite semesterturer i framtiden och då tröttnar man på för högt ljud.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Min hoj har rullat 4200 mil, kan det vara så att kopplingen behöver bytas med tanke på att jag känner ett ryck vid av och påslag...känns som om att det kommer från motorn/lådan eller är ryckutjämnaren så hård att det är dags att byta??

Cykelslang

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Hoj
Suzuki gsx-s1000 2016
hallå här i tråden

Någon som har koll på om zx10 2008 headers 4till1 passar på min z1000 2010

skön sommar annars vi har haft i år:yoparty

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Honda CBR600RR
Hej!

Har kört en dag på Rudskogen med min Z1000, men ställningen är inte optimal. Hur är det med clip-on styre till en 2012 och är det mycket pill för att byta?

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
mivv ovalt high pipe i rostfritt språjlans nytt samt bellypan och kylarvingar passande z750 2004-2006 (kanske passar det andra årsmodeller med lite pill) finns till salu om någon är sugen. skicka p:m om du undrar nått.
//M

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
-----

Last edited:

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Jag har en z750 från -04 med ca 4300 mil på mätarn, import från estland. Bytt olja o filter regelbundet men inte mer än så. Bra däck o ok drivpaket. Jag har även monterat en öhlins dämpare bak och dito fjädrar i gaffeln...vad tror ni jag kan få flr den???

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Har blivit alldeles för lite mil i år, ungarna tar med tid än man tror. Så är nån sugen på en svart z1000 -08 så hojta till i PM.

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Hej alla sköna!

I tisdags fick jag äntligen mitt MC-kort, Min z750 har stått i garaget och äntligen fick jag ta ut den, vilken känsla :)
årsmodell 2012 450mil :)
10567337_10152678358448793_610343811_n.jpg

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Grattis! Skoj! Riktigt rolig cykel..

Jo har märkt av detta, Tack :).
Iom att jag är helt ny inom denna världen så undrar jag bara hur ofta jag ska sköta om kedjan?

Har läst runt lite och de jag får fram är att smörja den efter ca 50 mil vid torrt väglag och lite oftare efter blött väglag.

Ett eller fler tips välkomnas!

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Jo har märkt av detta, Tack :).
Iom att jag är helt ny inom denna världen så undrar jag bara hur ofta jag ska sköta om kedjan?

Har läst runt lite och de jag får fram är att smörja den efter ca 50 mil vid torrt väglag och lite oftare efter blött väglag.

Ett eller fler tips välkomnas!
Låter sunt.. tänk på att smörja efter en tur då kedjan är varm.
Jag smörjer med ca 50min intervall och varje tvätt.. kan inte bli för ofta..

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...