Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Tjena alla glada på höstkanten!

Jag tänkte höra med er ang slipon till min z750 -12a. G.P.R rekommenderade dom mig på Johans MC i GBG, låter rätt nice om jag ska säga de själv, schysst pris dessutom. Vad skulle ni rekommendera? prisklass runt 4000kr.

ciao:brynad

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Har en kawasaki z750 2004 med ca 4500 mil på mätarn, nästan nytt bakdäck, fram behöver bytas. Importerad från estland av tidigare ägare, ingen servicebok, 2 nycklar. Akradämpare med db killer ej original. Öhlinsfjädrar i gaffeln och öhlins dämpare bak, har original fjädringen kvar. Ok drivpaket. Helt ok för övningskörning....pris??

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Tjena alla glada på höstkanten!

Jag tänkte höra med er ang slipon till min z750 -12a. G.P.R rekommenderade dom mig på Johans MC i GBG, låter rätt nice om jag ska säga de själv, schysst pris dessutom. Vad skulle ni rekommendera? prisklass runt 4000kr.

ciao:brynad

Det blev ett GPR K-79-GPEIO till min kawa z750 -12 :tummenupp

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Min z750 har rullat 4500 mil och det känns som om att kopplingen hugger lite, läge att byta då eller???

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Fy satan vilket odjur kawa z1000 är asså, la in min z750 på service och var tvungen att provköra den..
Herregud asså vilket åk.. kommer dröja innan jag handlar ngt sådant.

Min fråga är: Hur klarar ni av att hantera farten? går ju lixom inte att låta bli :va10715843_10152797122588793_1607543200_n.jpg

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Fy satan vilket odjur kawa z1000 är asså, la in min z750 på service och var tvungen att provköra den..
Herregud asså vilket åk.. kommer dröja innan jag handlar ngt sådant.

Min fråga är: Hur klarar ni av att hantera farten? går ju lixom inte att låta bli :vaView attachment 411436

Hehe, ja det är tryck i bitarna så att säga :D
Körde dock betydligt fortare med min förra 1190 Adventure då man hade rutan som vindskydd... På den här känns farten BETYDLIGT mer :banana:banana:banana

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Tjenixen!

Ska iväg och förmodligen köpa en Z1000 2010 i helgen (Ja lite sent på året men men).

En fråga, vad är service intervallen och vad kostar lilla samt stora servicen?

ja jag har googlat som fanken och så, men förstår inte helt hur det ligger till så hade varit skönt med klar tydligt från er ägare :D

Danke!
Martin

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Tjenixen!

Ska iväg och förmodligen köpa en Z1000 2010 i helgen (Ja lite sent på året men men).

En fråga, vad är service intervallen och vad kostar lilla samt stora servicen?

ja jag har googlat som fanken och så, men förstår inte helt hur det ligger till så hade varit skönt med klar tydligt från er ägare :D

Danke!
Martin

Fan va kul, grym hoj :D

Men antar att det är likt z750: Service vid 100 mil, lilla service 600 mil, stora 1200 mil, lilla 1800 mil. osv.osv.

Gjorde lilla 600 mils servicen igår och den gick på ca 2400kr :tummenupp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Fan va kul, grym hoj :D

Men antar att det är likt z750: Service vid 100 mil, lilla service 600 mil, stora 1200 mil, lilla 1800 mil. osv.osv.

Gjorde lilla 600 mils servicen igår och den gick på ca 2400kr :tummenupp

Tack så mycket!! Tror med det är ungefär samma intervall.
Den har nästan precis gått 1200 mil. Så kanske måste göra stora servicen direkt :/

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Vart kan man hitta delar till en z1000 2014? Någon bra sida?
Hur ska jag göra med blinkers? Ska man köpa ett nytt relä för led, nån som har koll på vad man ska ha för nått?

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Kwikasfuki R -19
Vart kan man hitta delar till en z1000 2014? Någon bra sida?
Hur ska jag göra med blinkers? Ska man köpa ett nytt relä för led, nån som har koll på vad man ska ha för nått?

Oj, där finns det hur mycket som helst att välja bland!
Vet att jag själv letade hur mycket som helst innan jag hittade det jag ville ha.
Hittade både relä och micro-blinkers på Stockholms MC Varuhus.
Lelles MC har en del och har du mycket $$$ så är ett besök på Rizoma inte så dumt.
Coolaste är väl ändå den integrerade varianten som Bikersneed har:
light20z1000202014.jpg
Bikersneed handlar jag själv mycket ifrån.
Det han inte har hemma fixar han fram på nolltid och till en vettig peng.

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
Kwikasfuki R -19
EBay kompis, eBay.... Där finns allt och lite till :)

Ja, men till vilket pris?
Visst, vill man ha billig sk*tkvalité från Kina(för det mesta) så är eBay perfekt.
Jag väljer hellre att lägga hellre några extra kronor och vet att jag får sjysta grejor. Om inte annat så kan det vara najs att kunna reklamera eventuellt felaktiga produkter. Testa det med företag(privatperson?) på eBay.
Sen så ser iallafall jag nog gärna att mina inköp gagnar Svenska företag istället för att sponsra barnarbetare i Kina och andra inte så fullt hedervärda länder från den delen av världen...

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Jag köpte snygga LED-blinkers och relä på Ebay för drygt 150 kr inkl frakt, dock inte monterat ännu (måste ha nått skoj att göra i vinter ju)
Däremot har jag märkt att man behöver adapterplattor för blinkers fram... Bak behövs inte om man monterat en tail-tidy

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Ja, men till vilket pris?
Visst, vill man ha billig sk*tkvalité från Kina(för det mesta) så är eBay perfekt.
Jag väljer hellre att lägga hellre några extra kronor och vet att jag får sjysta grejor. Om inte annat så kan det vara najs att kunna reklamera eventuellt felaktiga produkter. Testa det med företag(privatperson?) på eBay.
Sen så ser iallafall jag nog gärna att mina inköp gagnar Svenska företag istället för att sponsra barnarbetare i Kina och andra inte så fullt hedervärda länder från den delen av världen...

Fast där har du bara delvis rätt. Ta ex. Rizomas blinkers. Samma fabriker som tillverkar deras produkter säljer samma modeller till kinesiska leverantörer. Du kan köpa exakt samma blinkers/prylar till 1/10 av priset på ex. ebay... Har själv gjort det många ggr.
Men visst, det finns en hel del skit också. Gäller att veta vad man letar efter.

AWALKM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
Kawasaki Z1000 2009, Yamaha R6 2001, Honda MSX125 2013
Menade mer att det va lite svårt att hitta vilken modell som passar... Har rätt så bra koll på att handla ifrån Ebay men ibland är det skönt att kunna hitta modellspecifika delar.

Nån som har erfarenhet utav led relä:n? http://www.ebay.co.uk/itm/191280580234 skulle detta funka?

http://www.ebay.co.uk/itm/201153018464 vad tror ni om dessa modeller?

Hej!

Har en r6 med miniblinkers. Satt på vid köpet. Köpte ett sådant relä på Ebay för att fixa blinkfrekvensen. Funkar jättebra. Bara dra ur original och plugga i. Tog 5min och har fungerat utmärkt. Så kör på det.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring