Kawasaki z800/z800e

olibra

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Luleå
Hoj
2014 Kawasaki z800
Jag har bytt slipon nu i vinter och jag plockade bara bort dom där två vajrarna som satt till den där runda grejjen vid kåpan under sadeln. Såg på nått youtube klipp att många verkar plocka bort hela klumpen där, behöver man verkligen det, någon som vet? i så fall, vad händer i och med att jag lämnat kvar den?
 

Robbs

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Oskarshamn
Hoj
2016, Ducati Scrambler Icon
Jag har bytt slipon nu i vinter och jag plockade bara bort dom där två vajrarna som satt till den där runda grejjen vid kåpan under sadeln. Såg på nått youtube klipp att många verkar plocka bort hela klumpen där, behöver man verkligen det, någon som vet? i så fall, vad händer i och med att jag lämnat kvar den?

"Grejjen" är ett servo som styr avgasspjället i ljuddämparen. Du kan låta det sitta kvar, bara du låter servot arbeta fritt så händer inget. Men rör du dess position kommer du få felkoder. Servot går att ta bort men måste då ersättas av en slags eliminator som bland annat finns på Ebay...
 

olibra

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Luleå
Hoj
2014 Kawasaki z800
"Grejjen" är ett servo som styr avgasspjället i ljuddämparen. Du kan låta det sitta kvar, bara du låter servot arbeta fritt så händer inget. Men rör du dess position kommer du få felkoder. Servot går att ta bort men måste då ersättas av en slags eliminator som bland annat finns på Ebay...

Okej tack, så med andra ord spelar det ingen roll om man ser till körningen, den påverkas inte annat än att man får en felkod som är störande att se på, om man plockar bort den?
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Hej,

Någon som har tips på Relä eller motstånd till LED blinkers som passar Z800? Läste lite tillbaka i tråden om att Relä skulle vara krångligt att byta, någon som vet om det stämmer? Funderar på att byta både fram och bak så blir alla fyra blinkers.
 

tändstiftet

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2014
När jag var på lelles mc och köpte led blinkers visste dom precis vilka motstånd som behövdes, det borde din lokala handlare också göra kan man tycka. Inge krångligt att installera. Bara vanliga motstånd
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
När jag var på lelles mc och köpte led blinkers visste dom precis vilka motstånd som behövdes, det borde din lokala handlare också göra kan man tycka. Inge krångligt att installera. Bara vanliga motstånd

Tack! Stämmer nog som du säger, har hört att om man byter alla blinkers är det bättre att byta relä och om man bara byter två så ska man ta motstånd. Men det spelar säkert ingen roll egentligen, kanske bara är smidigare att byta relä om man skall byta alla på en gång. Ska höra mig fram! :)
 

KristianMattiss

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2015
Ort
Vargön
Hoj
Kawasaki z800 -13
Tack! Stämmer nog som du säger, har hört att om man byter alla blinkers är det bättre att byta relä och om man bara byter två så ska man ta motstånd. Men det spelar säkert ingen roll egentligen, kanske bara är smidigare att byta relä om man skall byta alla på en gång. Ska höra mig fram! :)

Jag tänkte samma! köpte ett relä, kollade upp vart det satt på hojen, lämnade tillbaka relät för jag tänkte att aldrig i helvete att jag sliter isär så mycket för det lilla. Så nu har jag bara motstånd på bakblinkers och alla blinkers blinkar helt normalt!
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Jag tänkte samma! köpte ett relä, kollade upp vart det satt på hojen, lämnade tillbaka relät för jag tänkte att aldrig i helvete att jag sliter isär så mycket för det lilla. Så nu har jag bara motstånd på bakblinkers och alla blinkers blinkar helt normalt!

Se där ja! Så de främre blinkar som de skall trots att du bara har motstånd på de bakre? Har nog hört talas om det tidigare. Får testa mig fram helt enkelt. Beställer nog fyra motstånd och ser hur många det går åt sen :)
 

Kimpa_Guld

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki z800 2014
Tjo,

Kanske en dum fråga, men funderar på att montera ett grill cover. Finns det någon chans att det tar ner effekten på hojen?

$_57.JPG
 

KristianMattiss

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2015
Ort
Vargön
Hoj
Kawasaki z800 -13
Se där ja! Så de främre blinkar som de skall trots att du bara har motstånd på de bakre? Har nog hört talas om det tidigare. Får testa mig fram helt enkelt. Beställer nog fyra motstånd och ser hur många det går åt sen :)

Precis! Jag tänkte att jag skiter i att det blinkar snabbare, orkade inte plocka isär så mycket. Men det visade sig ju som sagt att det fungerade ändå :)
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Tja någon mer som har pc5? Tänkte prova toppfarten med min igår och hojen gör nu bara 210 när man lägger i 6an så orkar den inte varva ur. Den går dom fan på låg och mellan registret men på höga över 10 000rpm verkat den sakna kraft. Kör på 506 mapen från dynojet
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
På youtube verkar dom ju toppa orginal hojjar till 250? Har själv inte hunnit testa då jag precis hann klart med inkörningen förra sommaren.
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Toppade min till 240 ifjol med bara slipon, hade nog gått mer om jag plågat lite till. Nu med Power commander och kn filter gör den vara 210 på 5an och 6an :-(
 
Last edited:

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Går som Fan på låg och mellan så då kan jag nog leva med låga maxvarv. Har mailat dynojet för att fråga, kanske får bli en mappning på bike iaf :)

Jämfört de olika maparna nu och det är ju rätt stor skillnad på 502 och 506mapen som jag kör nu.

503 mapen är ju med Luftburksmodifikationen och då verkar den vara ännu fetare över hela registret. Skall prova lägga in den imorgon och utvärdera. Återkommer. Ingen annan som kör PC5 vilken kör ni med?

Uppdatering igen, med 503 mappen går hojen fort igen :) 215 lätt på 5an sen fortsätter den dra på 6an precis som den skall. Jämnt och fint mellanregister samt låg register.
 
Last edited:

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 smc r
Går som Fan på låg och mellan så då kan jag nog leva med låga maxvarv. Har mailat dynojet för att fråga, kanske får bli en mappning på bike iaf :)

Jämfört de olika maparna nu och det är ju rätt stor skillnad på 502 och 506mapen som jag kör nu.

503 mapen är ju med Luftburksmodifikationen och då verkar den vara ännu fetare över hela registret. Skall prova lägga in den imorgon och utvärdera. Återkommer. Ingen annan som kör PC5 vilken kör ni med?

Uppdatering igen, med 503 mappen går hojen fort igen :) 215 lätt på 5an sen fortsätter den dra på 6an precis som den skall. Jämnt och fint mellanregister samt låg register.

Vad har du bytt ut förutom Acrapipan? :)
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Hur gör jag om jag vill läsa av pc5:an pluggar in en dator? Vilket program? Skulle gärna se lite statistik på saker och ting men har ingen erfarenhet av det.

Passar på att slänga upp en bild på min hoj också
20150407_151821.jpg
20150407_151852.jpg
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top