Kawasaki z800/z800e

fran

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2013
Hoj
Kawasaki z800e
Hej,
Skippa effekmotstånd då de är stora och klumpiga, köp ett nytt blinkersrelä för ex. LED's ist. Blir mycket snyggare och betydligt enklare, du använder befintliga kablar.
Kolla i Z1000-tråden.

hej,
Problemet med denna lösningen är att du måste byta både fram och bak för att kunna byta relä, och på tex en äldre modell av z1000 eller er6 där blinkers är inbyggda rätt snyggt fram vill du gärna ha kvar original.

Men som du också säger så är det en bättre/enklare lösning om man ändå ska byta alla. :tummenupp

fran

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2013
Hoj
Kawasaki z800e
Tips på styling, vad man ska tänka på eller hur tänker du? :)

köpt lite allt möjligt från leverantören mcmotoparts.
http://www.ebay.com/usr/mcmotopart?_trksid=p2047675.l2559
De har en universal plate holder som är en exakt kopia av en äldre Rizoma-modell som jag använt till både en Kawa er6 samt en Trimph speed four, och den har funkar kanon till båda!
Blir eventuellt en liknande till min z800 (som jag ska hämta imorrn!!!!:banana)
Ett prisvärt alternativ som funkar de flesta hojar för den som har huvudet på skaft. :tummenupp

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Tankpads...hit me :D

Jag är också sugen på något najs, typ Tech Spec! Har Kawasaki Performance orginal tank pad nu. Men jag hittar inte vilken Tech Spec som passar Z800 :( Vad jag kan utläsa så har dem bara till Z750 och Z1000. Någon som vet vilken som passar Z800 bäst?

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
hej,
Problemet med denna lösningen är att du måste byta både fram och bak för att kunna byta relä, och på tex en äldre modell av z1000 eller er6 där blinkers är inbyggda rätt snyggt fram vill du gärna ha kvar original.

Men som du också säger så är det en bättre/enklare lösning om man ändå ska byta alla. :tummenupp

Tji fick jag :D

fran

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2013
Hoj
Kawasaki z800e
Jag är också sugen på något najs, typ Tech Spec! Har Kawasaki Performance orginal tank pad nu. Men jag hittar inte vilken Tech Spec som passar Z800 :( Vad jag kan utläsa så har dem bara till Z750 och Z1000. Någon som vet vilken som passar Z800 bäst?

Det tråkiga om man köper billigare på tex eBay är att det kan va rent skit. Jag köpte 3pack med monster pads, de va skitsnygga men när hojen stått en natt i garage hade tankpaden lossnat..

Mitt tips är att köpa en ordentlig från en svensk återförsäljare från ett känt märke. En bra tankpad kan/ska sitta i flera år.
Som en Speed four jag köpte 2012 hade fortfarande original som sattes på vid nyköp 2003! Visst den va något sliten, men det var inte tanken.:tummenupp

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Det tråkiga om man köper billigare på tex eBay är att det kan va rent skit. Jag köpte 3pack med monster pads, de va skitsnygga men när hojen stått en natt i garage hade tankpaden lossnat..

Mitt tips är att köpa en ordentlig från en svensk återförsäljare från ett känt märke. En bra tankpad kan/ska sitta i flera år.
Som en Speed four jag köpte 2012 hade fortfarande original som sattes på vid nyköp 2003! Visst den va något sliten, men det var inte tanken.:tummenupp

Japp, stämmer som du skriver. Dock brukar det mesta som står att det är orginalprodukter vara det också. Men om man köper billigt brukar man få billigt också, helt klart :) Är fortfarande sugen på Tech Specs tank pads som sagt, men vet inte vilka som passar.

Helt annan fråga, är det någon som vet om man ska göra 100-mils servicen vid 100 mil eller finns det någon gräns som säger inom en viss tid? Min hoj är tillverkad Mars 2013, uttagen första gången Maj 2014 och har sedan dess gått 35 mil. Finns det någon som helst fördel med att lämna in på service innan den gått 100 mil eller skall man vänta tills den gått 100 mil?

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Hoj
z800 -2015
tog ut min idag och han sa att jag kunde komma in vid 80 eller 120. det var inte super noga. det är ju mer att det ska vara gjort där om kring så att garantin gäller.

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki

Finns info tidigare i tråden. Mailar du tech spec så har dom till z800. Beställde till min och det blev perfekt.

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Hoj
z800 -2015
Finns info tidigare i tråden. Mailar du tech spec så har dom till z800. Beställde till min och det blev perfekt.

bild ? :)

Vart kan man handla akrapovic slipon till ett bra pris? Har fått 10% på priset hos min återförsäjare så tror det kommer landa runt 6480~. Inte helt säker på om dom sätter på det i verkstaden då också, men det spelar inte så mycket roll...kommer inte betala för det om man säger så :D
Är det någon mappning när man sätter på det eller gäller det kanske bara om man kör helsystem ?

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Kolla sida 10

Ang mappning så behöver du även köpa en pc5 och gärna få dem bänkad också men jag tror att det finns standard mappar för akrapovic till powercommandern

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
tog ut min idag och han sa att jag kunde komma in vid 80 eller 120. det var inte super noga. det är ju mer att det ska vara gjort där om kring så att garantin gäller.

Ja, okej. Tänkte mer om det fanns någon poäng i att göra servicen efter en viss tid istället för miltal. Men det verkar väl orimligt kanske.

Yes, skickade iväg ett mail till dem nu så får se vad dem svarar :) Kör du Snake Skin varianten eller vilken kör du?

Last edited:

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
jag har för mig att det är c3 jag har.

Okej okej :) Mailade dem och fick svar med lite olika set dem har till Z800. Köpte du från dem i USA eller via någon svensk återförsäljare? Tänkte mest för både kostnad och leveranstid.

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Köpte ifrån usa, tror jag betalade 800 kr totalt, runt omkring i alla fall. tog ca 2 veckor att få hem

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Panigale 959 -19
Nån som har instruktioner, film på YouTub (hittar inte) eller nåt som visar hur man byter till kortare broms- och kopplingshandtag? Har hört att de e lätt att byta men jag vill vara säker på de innan jag skruvar isär nånting.

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
Nån som har instruktioner, film på YouTub (hittar inte) eller nåt som visar hur man byter till kortare broms- och kopplingshandtag? Har hört att de e lätt att byta men jag vill vara säker på de innan jag skruvar isär nånting.

Måste gå att hitta på tuben, testa att söka "Change levers motorcycle" eller något. Men helt ärligt, det går inte att göra fel och man kan inte göra sönder någonting heller. Det är en mutter och bult på varje sida, bara att skruva bort och skruva fast de nya.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept