Kawasaki z800/z800e

grusomkis

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Norge
Hoj
Z800
IMG_3718.JPGIMG_4081.JPGIMG_4082.JPGIMG_4084.JPGIMG_1506.JPG
Heisann fra Norge. :brinnerup Her er min Z800E (fulleffekt) . Har eid den siden helt ny, og er stort sett fornøyd med den. Kjører flere dagsturer på 40-50 mil rundt der jeg bor iløpet av sesongen. Kjørt 1000 mil hittil :) Ikke gjort så veldig mye, lakkert hele sykkelen med klarlakk, skiftet speil, dekorert felger, lakkert fothvilere, tatt bort skvettskjerm bak. Skulle hatt et annet eksosanlegg, men har ikke funnet noe som jeg synes passer ennå. Vil ha deksel som skjuler katalysatoren under. Og de slip on's som er på markedet innebærer at det dekselet fjernes slik at eksosanlegget blir for synlig etter min smak :3freak
Z800E som er "ostrypt" går litt dårligere enn en vanlig Z800, men for en 43 åring som er ferdig med å kjøre på bakhjulet og herje etter 20 år på en MC, er det en perfekt sykkel å kjøre til-fra jobb med og noen dagsturer.
Her i Norge var prisforskjellen fra en fulleffekt Z800e til en vanlig Z800 ca 30000 NOK, så valget var egentlig enkelt :)
 
Last edited:

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Först ut blir knixen i maj. Sen är det tjejdagar på Falkenbergsmotorbana.
Har kört förut på Kinnekulle och vill köra där igen. Så en dag helst två tänkte jag boka.
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Först ut blir knixen i maj. Sen är det tjejdagar på Falkenbergsmotorbana.
Har kört förut på Kinnekulle och vill köra där igen. Så en dag helst två tänkte jag boka.

Låter kul, jag har bara kört knix på borås motorbana och har bokat där nu i Maj!
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
View attachment 429194View attachment 429195View attachment 429196View attachment 429197View attachment 429193
Heisann fra Norge. :brinnerup Her er min Z800E (fulleffekt) . Har eid den siden helt ny, og er stort sett fornøyd med den. Kjører flere dagsturer på 40-50 mil rundt der jeg bor iløpet av sesongen. Kjørt 1000 mil hittil :) Ikke gjort så veldig mye, lakkert hele sykkelen med klarlakk, skiftet speil, dekorert felger, lakkert fothvilere, tatt bort skvettskjerm bak. Skulle hatt et annet eksosanlegg, men har ikke funnet noe som jeg synes passer ennå. Vil ha deksel som skjuler katalysatoren under. Og de slip on's som er på markedet innebærer at det dekselet fjernes slik at eksosanlegget blir for synlig etter min smak :3freak
Z800E som er "ostrypt" går litt dårligere enn en vanlig Z800, men for en 43 åring som er ferdig med å kjøre på bakhjulet og herje etter 20 år på en MC, er det en perfekt sykkel å kjøre til-fra jobb med og noen dagsturer.
Her i Norge var prisforskjellen fra en fulleffekt Z800e til en vanlig Z800 ca 30000 NOK, så valget var egentlig enkelt :)

Fina bilder - Norge är bedövande vackert på många platser!
 

Manchild

Embrace your inner child...
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Sverige
Hoj
En sånadäringa orange supermotard
Last edited:

grusomkis

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Norge
Hoj
Z800
Fantastisk bild. Var exakt är den tagen?


Heisann.
Bildet er tatt ved nedstigningen til Hellesylt.
En liten plass man kan ta ferge fra innover Geirangerfjorden og inn til Geiranger.
Anbefaler den som har mulighet å ta den turen.
Fantastisk fin tur. Heldigvis har jeg det bare ca 4 timers tur fra der jeg bor, så det hender jeg tar noen turer nedover der :)
 
Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Jag har en vit z800 och funderar lite lätt på att plastidippa fälgarna för skojs skull. Har svårt att bestämma vilken färg bara. Gult, blått, Grönt eller inte alls?
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Så då har denna säsong börjat precis så som man vill...:huvet
Skulle flytta runt hojen någon Dm för o hämta sommardäcken, inget mer med de lixom. Hör plast som knäcker till. BAAM skivbromslås + framskärm = 1-0 låset...

Så vart f*n får man tag på framskärm i vettig pris kategori om man nu inte vill lägga typ 3k på orginal??:7peta
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Så då har denna säsong börjat precis så som man vill...:huvet
Skulle flytta runt hojen någon Dm för o hämta sommardäcken, inget mer med de lixom. Hör plast som knäcker till. BAAM skivbromslås + framskärm = 1-0 låset...

Så vart f*n får man tag på framskärm i vettig pris kategori om man nu inte vill lägga typ 3k på orginal??:7peta

Annars har jag exakt en sådan till salu. Helt oanvänd, följde med när jag köpte min hoj. Intresserad?

Den är, vad jag kan se, helt original och svart. Saknar dock ABS-texten på sidorna men det tror jag faktiskt är korrekt.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Passar på att informera här i forumet.

För er som kör runt på en Z800e och har Länsförsäkringars av- och påställningsbara försäkring, var noga med att kolla så rätt ursprungseffekt (70kw) är inskrivet och inte 83kw. Jag märkte när jag fick hem mina dokument att de debiterar mig för 83kw, dvs den var inskriven som en vanlig Z800 och detta innebar att de tog ca 58000kr i påställt utförande, att jämföra med 70kw som de nu ska börja ta 43000kr för.

Kommer spara mig några tusenlappar om året :)
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Passar på att informera här i forumet.

För er som kör runt på en Z800e och har Länsförsäkringars av- och påställningsbara försäkring, var noga med att kolla så rätt ursprungseffekt (70kw) är inskrivet och inte 83kw. Jag märkte när jag fick hem mina dokument att de debiterar mig för 83kw, dvs den var inskriven som en vanlig Z800 och detta innebar att de tog ca 58000kr i påställt utförande, att jämföra med 70kw som de nu ska börja ta 43000kr för.

Kommer spara mig några tusenlappar om året :)

Vad ligger försäkringen på hos svedea?
Nog för att jag bor utanför tätort och är 40. Men jag är ljusår ifrån dom summorna
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Hel/hel ligger min försäkring på ca 7000kr om jag inte missminner mig, men jag kör så sällan att en av- och påställningsbar försäkring blir mer fördelaktigt. Jag landar nog på ca 4000kr på detta sätt istället.
23 år och Stockholm är inte en bra kombination om man vill ha hoj, även om 7000kr hel/hel inte är en jättehög summa. Dock är den ju strypt till 35kw.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Annars har jag exakt en sådan till salu. Helt oanvänd, följde med när jag köpte min hoj. Intresserad?

Den är, vad jag kan se, helt original och svart. Saknar dock ABS-texten på sidorna men det tror jag faktiskt är korrekt.

Detta låter ju oxå väldigt intressant då min just råkar vara svart:)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top