Först ut blir knixen i maj. Sen är det tjejdagar på Falkenbergsmotorbana.
Har kört förut på Kinnekulle och vill köra där igen. Så en dag helst två tänkte jag boka.
View attachment 429194View attachment 429195View attachment 429196View attachment 429197View attachment 429193
Heisann fra Norge. Her er min Z800E (fulleffekt) . Har eid den siden helt ny, og er stort sett fornøyd med den. Kjører flere dagsturer på 40-50 mil rundt der jeg bor iløpet av sesongen. Kjørt 1000 mil hittil Ikke gjort så veldig mye, lakkert hele sykkelen med klarlakk, skiftet speil, dekorert felger, lakkert fothvilere, tatt bort skvettskjerm bak. Skulle hatt et annet eksosanlegg, men har ikke funnet noe som jeg synes passer ennå. Vil ha deksel som skjuler katalysatoren under. Og de slip on's som er på markedet innebærer at det dekselet fjernes slik at eksosanlegget blir for synlig etter min smak
Z800E som er "ostrypt" går litt dårligere enn en vanlig Z800, men for en 43 åring som er ferdig med å kjøre på bakhjulet og herje etter 20 år på en MC, er det en perfekt sykkel å kjøre til-fra jobb med og noen dagsturer.
Her i Norge var prisforskjellen fra en fulleffekt Z800e til en vanlig Z800 ca 30000 NOK, så valget var egentlig enkelt
Fantastisk bild. Var exakt är den tagen?
Här kan du köpa en i matt kolfiber
http://www.moto-vision.com/en/carbon-parts-matt/3325-carbon-mat-front-fender-kawasaki-z800-2013.html
iPhone Tapatalk
Jäkla bra sida med massa godis tackar för ett snabbt svar!
Så då har denna säsong börjat precis så som man vill...
Skulle flytta runt hojen någon Dm för o hämta sommardäcken, inget mer med de lixom. Hör plast som knäcker till. BAAM skivbromslås + framskärm = 1-0 låset...
Så vart f*n får man tag på framskärm i vettig pris kategori om man nu inte vill lägga typ 3k på orginal??
Passar på att informera här i forumet.
För er som kör runt på en Z800e och har Länsförsäkringars av- och påställningsbara försäkring, var noga med att kolla så rätt ursprungseffekt (70kw) är inskrivet och inte 83kw. Jag märkte när jag fick hem mina dokument att de debiterar mig för 83kw, dvs den var inskriven som en vanlig Z800 och detta innebar att de tog ca 58000kr i påställt utförande, att jämföra med 70kw som de nu ska börja ta 43000kr för.
Kommer spara mig några tusenlappar om året
Annars har jag exakt en sådan till salu. Helt oanvänd, följde med när jag köpte min hoj. Intresserad?
Den är, vad jag kan se, helt original och svart. Saknar dock ABS-texten på sidorna men det tror jag faktiskt är korrekt.
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |