Kawasaki z800/z800e

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Ja, saken är den att min första tanke var "bar-end" speglar.. Men jag slet och jag slet med att få av styrändarna utan någon som helst framgång. Så pga detta började jag kolla på "vanliga" speglar, bl.a rizoma's grejer. https://www.google.se/search?q=rizo...KEwjr7LOGxuXLAhXHQZoKHRpDDG4Q_AUIBigB#imgrc=_ .. Och av en slump inne på biltema hittade jag ett par jag faktiskt tyckte såg riktigt bra ut.. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/ Dom ser inte riktigt ut sådär i "böjen" utan cleanare på riktigt. Lång historia, men det slutade med biltemas :)
Tack för tipsen :tummenupp
Får kolla vidare lite, jag är lite orolig över Biltemas grejer där jag tänker att de e vibration i spegeln, ostabilt osv. Men du/någon får gärna rätta mig om jag har fel!
Rizomas speglar är tydligt att de är populära på z800. Hmm ja, bar end speglar är inte heller ett alternativ för mig!
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Tack för tipsen :tummenupp
Får kolla vidare lite, jag är lite orolig över Biltemas grejer där jag tänker att de e vibration i spegeln, ostabilt osv. Men du/någon får gärna rätta mig om jag har fel!
Rizomas speglar är tydligt att de är populära på z800. Hmm ja, bar end speglar är inte heller ett alternativ för mig!

Ja, du får söka runt lite helt enkelt :) Personligen hade jag gärna kört utan speglar :yoparty
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Jag fattar inte riktigt grejen med att byta ut speglarna, är det storleken som stör er? Personligen tycker jag att dom funkar bra även om dom vibrerar en del i högre farter men det gör väl i princip alla..
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Tack för tipsen :tummenupp
Får kolla vidare lite, jag är lite orolig över Biltemas grejer där jag tänker att de e vibration i spegeln, ostabilt osv. Men du/någon får gärna rätta mig om jag har fel!
Rizomas speglar är tydligt att de är populära på z800. Hmm ja, bar end speglar är inte heller ett alternativ för mig!

Jag använder biltemas bar-end speglar och de blir inga vibrationer och dom sitter riktigt stabilt.

Anledningen till bar-end speglar är arr jag vill se vad jag har bakom mig istället för att bara se mina armbågar.
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Jag fattar inte riktigt grejen med att byta ut speglarna, är det storleken som stör er? Personligen tycker jag att dom funkar bra även om dom vibrerar en del i högre farter men det gör väl i princip alla..

Utseendet som spelar roll för mig personligen, men det är inget jag måste byta ut direkt utan att ifall jag hittar något snyggare så byter jag gärna ut musse pig öronen :)
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Jag använder biltemas bar-end speglar och de blir inga vibrationer och dom sitter riktigt stabilt.

Anledningen till bar-end speglar är arr jag vill se vad jag har bakom mig istället för att bara se mina armbågar.

Jag förstår problemet du har med att bara se armbågarna genom original speglarna, själv får jag dra in armarna lite för att kunna se helt bakåt.

Får undersöka lite på vad man väljer!
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja, saken är den att min första tanke var "bar-end" speglar.. Men jag slet och jag slet med att få av styrändarna utan någon som helst framgång. Så pga detta började jag kolla på "vanliga" speglar, bl.a rizoma's grejer. https://www.google.se/search?q=rizo...KEwjr7LOGxuXLAhXHQZoKHRpDDG4Q_AUIBigB#imgrc=_ .. Och av en slump inne på biltema hittade jag ett par jag faktiskt tyckte såg riktigt bra ut.. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/ Dom ser inte riktigt ut sådär i "böjen" utan cleanare på riktigt. Lång historia, men det slutade med biltemas :)
Just dom där biltemaspeglarna har jag med på min yamaha. Tycker dom ser riktigt bra ut och känns rätt välbyggda. Sikten är som alltid med så små lite halvdassig. Man får böja ner armarna en del för att se, men det vänjer man sig vid
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
va kör ni för däck? har kört metzeler z8 roadtech de senaste bytena och dom har hållit 4-500mil cirka. Har varit nöjd men nu är det dags för byte igen. Funderar på något annat. Va åker ni på?
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Kan inte svara på hur länge mitt däck håller
(Blev inte så många mil förra året,ca 300)
Men jag har ett Dunlop sportsmart 2 och har inget att klaga på.
Kommer nog att köpa ett sånt fram i år
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Då tänkte även jag flytta in i Z800 tråden från att ha hängt en del i ER6 tråden.

Var & hämtade hem hojen i tisdags & igår var det en premiärtur på 7 mil & satan i gatan, sambon kommer inte att få det lätt att konkurrera men denna underbara maskin :kär

DSC_0068.jpg
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
20160331_175513.jpg

Blev en tur idag igen, en längre sådan! Ren körglädje!!! Motorväg gick faktiskt mer än OK med all blåst och vind i bröstet jag väntade mig.. :tummenupp

Sorry för filter osv :crash
 

ghosst

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Linköping
Hoj
kawasaki z800
Har en liten fråga till er som har lite erfarenhet av att trimma dessa skönheter! är det någon som testat chipptrimma en z800 å vet vad man kan få för efekt av det?
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
Har en fundering på att dom här slipon som vi flesta har på sin hoj är jääv..li.. lättsnodda. 2 enkla skruvar som håller fast den snor man på 1 minut. 2 min för Akra..:(
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Väntar och längtar tills jag får hem min z800. Har trillat över ett fint exemplar mattsvart årsmodell 2014, 350mil och sänkt. Passar mina 155cm utmärkt (tårna når ner till marken)
GPR redan monterat, men åker av en stund då jag skall köra bana och vill inte missa på DB-kravet ?
....och så gick det inte att ladda upp bild från mobilen...suck!?
Men ni vet ju alla hur jäkla snygg den är!!!:kär:kär:D
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Väntar och längtar tills jag får hem min z800. Har trillat över ett fint exemplar mattsvart årsmodell 2014, 350mil och sänkt. Passar mina 155cm utmärkt (tårna når ner till marken)
GPR redan monterat, men åker av en stund då jag skall köra bana och vill inte missa på DB-kravet ��
....och så gick det inte att ladda upp bild från mobilen...suck!��
Men ni vet ju alla hur jäkla snygg den är!!!:kär:kär:D
Grattis till ett snyggt åk!
Vart skall du köra bana? vi kanske möts :yoparty
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top