bloom
Guest
Ok tack för ett snabbt svar
Är de nån som har e-versionen ostrypt? Hur mycket räcker 94,7hk till? Köra på bakhjulet? Hänga med de stora pojkarna? Kommer ta bort strypningen på min inför nästa säsong när jag tar vuxenkortet, är lite nyfiken om de är lika bra att köpa nåt akrapovic påhitt eller så för att den ska va komplett är inte superkåt på mycket hk men sen dagarna som yngre på cross så har ju suget för att iaf få lite framhjulslyft ökat igen efter en säsong med 35kw
Jesper Hübner leder Speedster Cup med en ER6 på drygt 70 hkr. Räkna ut själv hur mycket (eller litet) effekten räcker till...
Ptja klivet ifrån 35 kw lär du ju märka och vara nöjd med iaf någon månad.
Sedan beror det ju på om du tycker det är värt att lägga väldigt löst räknat 10-15 kkr för ytterligare några hästar. Sedan så skulle jag säga att om du gillar att åka kurviga landsvägar och kanske inte pressa varvtider på bulten (hört att det ska vara en populär sträcka för stenhårda räJserförare) eller liknande så räcker nog dina 97 rätt långt.
Om jag var du så skulle jag köra nästa säsong ostrypt för att sedan eventuellt leta ny hoj till 2016 om det är nödvändigt med mer effekt.
Bakhjul är nog inga problem ska du se.
Om man säger så här då, jag ägde en er6 innan och den kunde jag ha väldigt roligt på.
Stressa inte över antalet hästar utan kör in dig ordentligt på det du har till att börja med.
Du kommer inte behöva plågas något mer
Ang ljudet så är jag inte helt insatt i ämnet men vet att en del kör slip on utan att mappa och det ska tydligen funka bra säger dom. Andra säger att en mappning är oundviklig. Du får forska lite i det hela.
Ang vikten så tycker inte jag att den känns särskilt tung mer än på pappret. Bakhjul är inga problem alls, se till att träna på tekniken bara.
Är de nån som har e-versionen ostrypt? Hur mycket räcker 94,7hk till? Köra på bakhjulet? Hänga med de stora pojkarna? Kommer ta bort strypningen på min inför nästa säsong när jag tar vuxenkortet, är lite nyfiken om de är lika bra att köpa nåt akrapovic påhitt eller så för att den ska va komplett är inte superkåt på mycket hk men sen dagarna som yngre på cross så har ju suget för att iaf få lite framhjulslyft ökat igen efter en säsong med 35kw
Sitter i samma sits som du gör! så det ska plockas brickor hejvilt nästa säsong Om det är stor skillnad vet jag inte riktigt men har några polare som åker "vanlig" z800 och givetvis råkade jag sätta mig på fel hoj av misstag i somras och åka en sväng kan säga såhär den största skillnaden är som du säger efter 80-90 då skjuter det på helt okej upp till en 180-190 sen börjar de plana ut. Ang bakhjul så råkar jag veta det är är res på 1,2 och kopplingen funkar prima på 3 med ett stadigt grepp om handtaget vet inte om du har prövat men det går ju koppla upp våra på ettan iaf såsom dom är nu
Jag kör med slipon enbart (Mivv Gp) visst blir lite avgasknallar ibland men tycker inte att den går sämre någonstans i registret som vissa hojar kan göra. Sen ska jag väl mappa den nu när den är ostrypt för att få den heeelt optimal så man kanske kan få en häst eller två till
Igår när jag sällskapade min 'Z' i garaget hände en märklig grej. Av någon anledning kom jag åt blinkers och det börjar blinka, precis som det ska vara tänkte jag tills jag märkte att nyckeln inte satt i tändningslåset.
Jag kan alltså använda blinkers på min MC utan att ha vridit om tändningslåset, med styrlås och med nyckeln i fickan. Är detta konstigt? Eller är det likadant på era?
Detta kan väl inte vara helt rätt? Jag menar om jag ställer motorcykeln på stan och någon får för sig att jävlas genom att sätta igång blinkers, hur ska jag då få igång den när jag ska hem och batteriet är urladdat?
finns ju en varningslampa-läge på tändningen, om du vrider ett till snäpp bortanför styrlåset, då går det=)
vad roligt haha det misstaget skulle vemsomhelst kunnat göra
jo har kännt de, dock inte försökt utöva de nåt vidare.
okej=) jag har ju helt grön angående allt sånt där men en slip-on är helt OK när de gäller försäkringar osv osv? den gör ingen somhelst skillnad förutom ljudet? o lever de om för mkt så går den ej genom besiktning, har jag fått allt rätt då? kollar jag e-bay så ser jag att på akrapovic modellerna står de "road legal" också, låter ju som en bra grej?
haha bra att du har en plan jag får se hur mycket deg ja har kvar i fickan nästa år=)
Hej alla Z800 ägare
Har idag haft både körkortet och min z800e i exakt en vecka!
Är otroligt nöjd med hojen då jag kört 160 mil sedan jag köpte han
Men jag börjar bli lite osäker på när han ska in på service
Förra ägaren gjorde 100 mil service och sedan 175 mil service och så köpte jag han vid 185 gångna mil.
Jag försöker förstå mig på "Pereodic Maintenance" i "Owners Manual" Men så som jag tolkar det så ska jag behöva åka in var 100 mil för att dem ska inspektera bränsle system, kylraren, bromsarna, styrningen och skicket på bultar och muttrar
Är detta till för att ingen ska orka göra det så ingen ska kunna få ut något på garantin eller är det bara jag som misstolkar det hela?
Hur har ni löst serviceintervallerna? Finns det några enklare uppgifter om när den ska servas typ som säger serva vid 100 800 1200 2000 mil osv?
Service intervallerna är 100,600,1200,2400mil och en årlig service om man inte har kommit upp i milen
Nice, tack för svaret!
Konstigt då att förra ägaren gjorde service vid 100 och 185 då :/ Fast då kanske det var en sådan årlig service han fick göra då han knappt körde med den.
Men då kommer det en liten följd fråga på det Bör jag göra 600 servicen vid 600 eller vänta till 685?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |