Kawasaki z800/z800e

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Dags för 1200 mil servicen. Johans MC tar 4300 kr. :smasha
Är det värt att fortsätta serva den på Johans MC för att ha kvar det 7 års trygghetsavtal man har via dem?
Vad tycker folk?

Beror väl på hur mkt dem tar och om dem ligger över genomsnitts priset för auktoriserade kawa servicar. Jag personligen tycker ju att garantier är nått bra att ha men att kanske betala 50% mer i servicekostnader...mjaa då skulle jag se mig om efter någon annan som kan ge mig stämpel i boken som är auktoriserad :) tror dock att 4.3k är en rätt så bra summa då 1200 servicen är rätt gedigen:7peta
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Har fått min Er6a inlöst av försäkringsbolaget och har funderingar på en uppgradering till z800 med eller utan e. Fördelen med e-modellen är naturligtvis prislappen, samtidigt får man en z800 -15 för strax över 80' - ni som testat båda, är det dumsnålt att köra z800e om man inte har behov av A2-kort?
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Nu har jag inte provat e modellen, men kostar försäkringspremien lika så kommer du nog att ångra dig .
 

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Hur länge har era drivpaket klarat sig?
är på 1800mil nu, ska servas i veckan för året, vad har den kostat för er och vad brukar göras då?
 

Wille Z800e

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2015
Ort
STHLM
Hoj
Kawasaki Z800e - 14
Hallå!
Hur gör ni under vinter då cykeln ska upp i luften?

Depåstöd bak med Bobbins på svingarmen är inga probs, men hur gör man med fram? :va
 

Wille Z800e

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2015
Ort
STHLM
Hoj
Kawasaki Z800e - 14
Måste du ha fram? :va

Har bara haft bak hittills.

Har hört att däcken tar stryk av att stå på samma punkt såpass länge?
(Alltså deformeras och kan skapa vibrationer osv under kommande säsong)
Men kanske inte stämmer då om OpusDei kör på sidostöd.
 
Last edited:

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Har hört att däcken tar stryk av att stå på samma punkt såpass länge?
(Alltså deformeras och kan skapa vibrationer osv under kommande säsong)
Men kanske inte stämmer då om OpusDei kör på sidostöd.

Jag har hört de jag med men det är inget jag kan påstå att jag har märkt något av, och inget kortare livstid på däcken heller.

Men har funderingar på depåstöd tar upp mindre plats i garaget
 
Last edited:

Hunden

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z800 -14
Kompisen hann sälja sin innan sakerna åkte på, så finns skylthållare samt broms,kopplingsgrepp under köp/sälj om någon är intresserad.
Använde samma skylthållare på min och den satt bra.

IMAG0118.jpgIMAG0237.jpg
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Någon som monterat originaltillbehörs-vindrutan? Har den på sedan en vecka och tycker att den trycker upp luften så att man får den mer i hjälmhöjd än tidigare. Funderar på att gå tillbaka till original..
 

akoon123

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z800
Tjena! visste inte vart jag skulle skriva men vill också ha en Z800e, är 20 bazt utan mc kort. min fråga är hur jag ska göra. Ska jag köpa Z800e och öva på den så att jag kan köra perfekt sedan boka uppkörningen när jag har fått lite erfarehet?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tjena! visste inte vart jag skulle skriva men vill också ha en Z800e, är 20 bazt utan mc kort. min fråga är hur jag ska göra. Ska jag köpa Z800e och öva på den så att jag kan köra perfekt sedan boka uppkörningen när jag har fått lite erfarehet?
Jag skulle inte rekommendera den som 35 kW hoj. I det skicket är den bara tung och tråkig och har dålig motorkaraktär.
För ditt behov är en strypt Er 6 en betydligt trevligare bekantskap med sin twin. Den är lättare och twinnen har betydligt roligare motorkaraktär i strypt skick än radfyran.

Den " riktiga " z800 på 110 hk är däremot en riktigt trevlig streethoj. Att köpa en z800 e för framtiden är ingen bra lösning eftersom den bara har 95 hk och enklare fjädring ( bak och fram) utan avancerde inställingsmöjligheter och enklare bakdämpare.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jag köpte min E-modell när jag hade a2-kortet. Kan inte påstå som så många andra gör att den var tung och tråkig, utan tvärtom väldigt trevlig visst den var ju lite små trött men det är ju alla strypta hojar..
sedan nu när det är avstrypt då jag tog mitt A-kort. så är den givetvis ännu trevligare att köra då det får flåsa på så som det är tänkt. Somliga har varit inne på det tidigare att det inte är fullt lika bra fjädringskomponenter på den. men det är inget som jag stör mig på eller finner någon nytta utav om man nu inte ska bli seriös banåkare men vi pratar ju trots allt om gatan i detta fall. Det många inte tänker på är att våra kära F-bolag o premier:3freak för min del så betalar jag 8k hel/hel. hade jag haft en vanlig z800 då hade jag fått betala 15k hel/hel:huvet dessa två summor är kollade hos svedeas märkesförsäkring och jag var 22 år vid tillfället.
Så köp en E övningskör kör upp för a2 kör den ett tag till på A och sen om du vill ha mer bang for the buck då finns det bara ett alternativ som lockar kan jag säga..z1000
 

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Tjenare allesammans! Jag undrar hur krångligt det är att strypa z800e samt att ta bort strypningen? Är det något en icke-kunnig meckare som jag själv kan fixa eller är det bäst att lämna in på verkstad?

Vad får jag räkna med för pris isåfall?:)

Sedan undrar jag också om någon har erfarenheter om yoshimura r11 röret!
 
Last edited:

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tjenare allesammans! Jag undrar hur krångligt det är att strypa z800e samt att ta bort strypningen? Är det något en icke-kunnig meckare som jag själv kan fixa eller är det bäst att lämna in på verkstad?

Vad får jag räkna med för pris isåfall?:)

Sedan undrar jag också om någon har erfarenheter om yoshimura r11 röret!

Jag har försökt mig på detta själv, och jag har en viss vana av skruva. Gasrullen sitter centrerat i motorn och du måste plocka av tank samt kåpor och ev hela sprutet om du inte har smala fina led-nycklar. Sen att du skruvar på rätt skruv på själva rullen då det är lätt att skruva på fel och då ändrar man spjällhuset och då säger jag grattis till vinsten av en spjällhus optimering. (jag själv gjorde detta misstag) det var inte så himla roligt...
Med spjällhus justering samt avstrypning o ett nytt framdäck fick jag pröjsa närmare 3k varav däcket stod för halva kostnaden..
mitt råd om du inte är bomb säker är att hosta upp pengarna låt en mek göra det! dessutom så har du ju kvar din garanti då en auktoriserad verkstad pillat på hojen och inte nån bondmek:)
 

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Jag har försökt mig på detta själv, och jag har en viss vana av skruva. Gasrullen sitter centrerat i motorn och du måste plocka av tank samt kåpor och ev hela sprutet om du inte har smala fina led-nycklar. Sen att du skruvar på rätt skruv på själva rullen då det är lätt att skruva på fel och då ändrar man spjällhuset och då säger jag grattis till vinsten av en spjällhus optimering. (jag själv gjorde detta misstag) det var inte så himla roligt...
Med spjällhus justering samt avstrypning o ett nytt framdäck fick jag pröjsa närmare 3k varav däcket stod för halva kostnaden..
mitt råd om du inte är bomb säker är att hosta upp pengarna låt en mek göra det! dessutom så har du ju kvar din garanti då en auktoriserad verkstad pillat på hojen och inte nån bondmek:)

Joo, låter lite väl krångligt för att jag ska våga mig ge in på det.

Fan låter ju som att du fick drömpris, vilken verkstad var du hos? Mina prisförslag jag har fått än så är som lägst 2500:- hos beviks..
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Joo, låter lite väl krångligt för att jag ska våga mig ge in på det.

Fan låter ju som att du fick drömpris, vilken verkstad var du hos? Mina prisförslag jag har fått än så är som lägst 2500:- hos beviks..

Jag servar min hoj hos Mc-kompaniet i Väring. Ligger lite utanför Skövde. Skit bra att ha att göra med :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top