Kawasaki ZX-10 1988 inhandlad & körkortet är på G!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ska du trimma något så trimma fjädring. Få helst bort antidiven om du har det möget.

Ett Vansinnige Hansson (V&H) Supersport låter bara så vackert på de motorerna. Borde vara lag på att det skall sitta ett sådant där.:fakta
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Ska du trimma något så trimma fjädring. Få helst bort antidiven om du har det möget.

Ett Vansinnige Hansson (V&H) Supersport låter bara så vackert på de motorerna. Borde vara lag på att det skall sitta ett sådant där.:fakta

Hehe du säger det alltså. Jag upptäckte när jag fick hem hojen att det är hål/rost i ena utblåset.
Jag fick med ett 4 - 1 Yoshimura men det skulle behöva rätt MYCKET vård och kärlek för att man utseendemässigt skulle vilja ha det på hojen hehe.

Det ska självklart stå Polarens :D

Haha ja jag blev lite fundersam där ett tag :tummenupp

Jag har en zx-10-89a med ett V&H och dynojet kitt och jag är riktigt nöjd mycke hoj för pengarna.

Okej, min spontana rekation till att sätta på ett 4-1 system är väll att det får inte dåna för mkt. Tanken är ju att tjejen ska stå ut där bak utan att få tinitus, hur stor skillnad är det volym mässigt upplever du?
Men samtidigt så hade det ju inte skadat att den låter liite mer och sen får man ju bort några kilon med :yoparty
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hehe du säger det alltså. Jag upptäckte när jag fick hem hojen att det är hål/rost i ena utblåset.
Jag fick med ett 4 - 1 Yoshimura men det skulle behöva rätt MYCKET vård och kärlek för att man utseendemässigt skulle vilja ha det på hojen hehe.





Haha ja jag blev lite fundersam där ett tag :tummenupp



Okej, min spontana rekation till att sätta på ett 4-1 system är väll att det får inte dåna för mkt. Tanken är ju att tjejen ska stå ut där bak utan att få tinitus, hur stor skillnad är det volym mässigt upplever du?
Men samtidigt så hade det ju inte skadat att den låter liite mer och sen får man ju bort några kilon med :yoparty

Polarens har V&H och det låter alldeles lagom :tummenupp
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Kan kolla runt lite.
Kan nog vara svårt att hitta.

Ahh, anade nästan detta. Får väll prova att sätta på mitt Yoshimura när tjejen har tröttnat :tuttar
Förra ägaren sa att han inte kunde köra utan öronproppar med det systemet på. Känns som att det kommer låta rövmkt typ.. :brinnerup
 

Tony

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Längs en grusväg
Hoj
kawa zx10
Min låter alldeles lagom sambon o sonen klarar bara korta svängar med öronproppar!!
Ahh, anade nästan detta. Får väll prova att sätta på mitt Yoshimura när tjejen har tröttnat :tuttar
Förra ägaren sa att han inte kunde köra utan öronproppar med det systemet på. Känns som att det kommer låta rövmkt typ.. :brinnerup
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Öronproppar är mycket vanligt. En grov gissning är att ca 50% av förarna på en bandag har öronproppar.
Det är också stor skillnad på hjälmar. Sluter till om öronen, tyst, som på min nya KBC
http://www.handelsboden.com/kbc-vr1x-solid-mattvit-p-1237-c-109.aspx
som är så tyst jag måste ta av hjälmen för att kunna höra vad nån säger.
(men detta beror givetvis på skallformen hur en hjälm funkar, lika känsligt som att prova ut skor)
Vill du ha nått billigt i "ljuddämpar/ljudförstärkarväg"
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Avgas/Ljuddampare-Slip-on-82718/
Nackdelen är att en sån här universalmodell ofta inte passar utan mek, rörbitar, svets osv.
så det är för att slippa sånt man köper nån av de mer annonserade märkena
som passar direkt för de har passande anslutningsrör.
Och sånt kostar lite mer.
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Min låter alldeles lagom sambon o sonen klarar bara korta svängar med öronproppar!!

Hehe då vet jag hur jag ska göra om jag vill va ifred på hojen då, men de får vänta till efter semestern då jag gärna har med tjejen där bak :tummenupp

Märker du någon som helst skillnad viktmässigt mot när du har originalsystemet på?

Öronproppar är mycket vanligt. En grov gissning är att ca 50% av förarna på en bandag har öronproppar.
Det är också stor skillnad på hjälmar. Sluter till om öronen, tyst, som på min nya KBC
http://www.handelsboden.com/kbc-vr1x-solid-mattvit-p-1237-c-109.aspx
som är så tyst jag måste ta av hjälmen för att kunna höra vad nån säger.
(men detta beror givetvis på skallformen hur en hjälm funkar, lika känsligt som att prova ut skor)
Vill du ha nått billigt i "ljuddämpar/ljudförstärkarväg"
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Avgas/Ljuddampare-Slip-on-82718/
Nackdelen är att en sån här universalmodell ofta inte passar utan mek, rörbitar, svets osv.
så det är för att slippa sånt man köper nån av de mer annonserade märkena
som passar direkt för de har passande anslutningsrör.
Och sånt kostar lite mer.

Har själv beställt en SHOEI Raid II.
Då borde jag kunna ha det utblåset som ett alternativ då iom att jag har ett 4 -1 "grenrör?" som ju redan passar till hojen.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Tror att hojjen är ett utmärkt val som första hoj. Alla gamla hojjar är tunga bojsänke om man jämnför med nyare. Jag började med på en äldre hoj, tung, trött och med dåliga bromsar men då kändes det som värsta motogp racern.

Lycka till med kortet och kör försiktigt!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag kör utan proppar, och du ser ju vad min väsnas där
<------------
Rätt lomhörd efter en dag.

Zx1000 med V&H är som en viskning jämfört med min.
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Jag kör utan proppar, och du ser ju vad min väsnas där
<------------
Rätt lomhörd efter en dag.

Zx1000 med V&H är som en viskning jämfört med min.

Hehe aa okej, jag är musiker och har inte så värst känsliga öron så det ska nog lösa sig då! ;) :yoparty

Verkligen kul att så många har intresserat sig och svarat! Man känner sig välldigt välkommen :banana

Nästa vecka blire övningskörning på både körskolan och hemma. Hemma körningen ska bli bäst för då får jag äntligen köra min egen hoj! :Bugar
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Var bara tvungen att skriva! jag klarade körkortet idag och körde en sväng på närmare 20mil. Helt jävla underbart!!!! :yoparty :banana
 

nilebiker

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Bollebygd
Hoj
Ducati SSie, Kawa z440 tracker
Grattis.
Det är en underbar maskin. Hade en röd/vit 88 i tretton år. Snygg att se på, schysst även när det svänger, dåtidens supertourer som står sig bra ännu. Med fulleffekt (137hk med större trottellock) drog motorn som en turbin från 3000 till rött, ca 270km/h på 6an. Vad vikten beträffar så skall du jämföra med liknande hojar (zzr) och inte nya zx-10r, då framstår den inte som tung. Lite förlegad dimension på bakhjul/däck, men det finns lite ostar att tillgå i 18tum.
Min gick tyvärr till de sälla markerna ihop med en älgkalv och jag fick ett halvår rehab med trasig rygg.
Har dock lite prylar kvar till den, Krauserväskor och en bromspedal!? mm. Kör lugnt.
 

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
Peugeot 28"
Grattis till körkortet! Och som sagt ovan, kör försiktigt!

Tänk på att det gäller att vara egoistisk i trafiken, håll uppsikt på både dig själv och andra, ingen annan bryr sig om dig som tvåhjulsåkare (talar av erfarenhet).

Tycker dessutom du gjort ett klockrent val av förstahoj, en "dåtidens muskelhoj" visar att du har huvudet på skaft. Dessutom kan det vara skönt att byta upp sig sen :) !
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top