Kolfiber med guldnät finns på länk nedan, ca 1600:- .
http://www.s-racing.se/album.php?c=50
Har tyvärr ingen liggande, men eftersom jag har en spricka i min skärm har jag kollat runt lite. Rena plastskärmar är väl lite billigare, men då vill man väl lacka dem, så då ryker den förtjänsten.
Jag har precis averkat 270 härliga mil i ett sjukt varmt Norge och när jag sammarfattar så känner jag att 12an är en helt underbar hoj... den går som ett lok i höga farter/kurvor. Det enda jag skulle vilja ändra på är känsligheten på trotteln vid låga -nära inget- gaspådrag. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar. I mitt tycke så är det alldeles för mycket av/på gas. Känns lite orolig och svår propportionerlig i kurvor då man verkligen inte vill att den "stänger av" bara för att man vill sänka gasen lite... aja jag tror ni hajar vad jag menar.
Känner ni ibland samma sak som jag? Kan man lösa det på nått enkelt sätt? Löser man det med en PC3?
Tacksam för svar...
Hej på er!
Har precis införskaffat en ZX12:a från 00 och äntligen känns det som att man har hittat hem. Förvånansvärt smidig i böjarna, härlig knuff på höga varv och ett jäkla skönt vrid redan på mitten.
Det här med på/av-känslan i insprutningen som många surrar om, visst är det så även på min. Men man lär sig väl hantera det efter några mil, själv har jag kört snart 100 mil sedan söndag... Men redan nu tycker jag det går bra att hantera. Runt 140 tycker jag man känner det ganska tydligt, och i krypfart förstås, men vem smyger runt med en 12:a.
Har du sänkt gaffeln 2 cm i styrkronorna, bytt till ett 190 bakdäck ?
om inte , prova det ska du se på skillnad i böjarna.
Krypkörning är ca 120-140 med den maskinen.
Är den utrustad med annat avgassystem, pcomander osv ?
Lycka till med en härlig hoj.
Är ny här på forumet.
Har för en månad sedan en tolva och är helnöjd med den.
gött att flera verka nöjda min sin zx12r. några vibrationer har jag inte känt i min hoj heller å har en 01. å med däck har jag kört med 200 bak (kommer inte ihåg vad för märke) men jag hade inga problem med det fast jag kör förvisso bara landsväg. men en fråga har någon köpt/har ett förhöjt kåpglas, jag har funderat på detta men vet inte om det gör någon större skilland på hur vinden kommer mot kroppen/huvudet. jag är 187 cm lång å kommer aldrig under vinden (även när jag ligger på tanken) vilket kan vara lite jobbigt ibland när man kör motorvägs fart
Hej på er!
Har precis införskaffat en ZX12:a från 00 och äntligen känns det som att man har hittat hem. Förvånansvärt smidig i böjarna, härlig knuff på höga varv och ett jäkla skönt vrid redan på mitten.
Det här med på/av-känslan i insprutningen som många surrar om, visst är det så även på min. Men man lär sig väl hantera det efter några mil, själv har jag kört snart 100 mil sedan söndag... Men redan nu tycker jag det går bra att hantera. Runt 140 tycker jag man känner det ganska tydligt, och i krypfart förstås, men vem smyger runt med en 12:a.
Är det Asplinds du köpt?
Nån som har en 12a att sälja ?
Har till i år bytt till en Kawasaki ZX-12R 2003 och efter 70 mil så är jag över lag mycket nöjd .
En liten detalj som stör mig dock är växellådan, tycker den är allt annat än smidig, den "klonkar" och jag hittar ibland även frilägen mellan växlarna.
På min gamla ZX-10 från 1990 så var också växellådan lite kärv men jämför jag med de Honda motorcyklar som jag provat så är det en helt annan "klick-känsla" när man växlar. Är det fler som upplever växellådan på ZX-12:an som lite osmidig el kan det vara så att den inte är riktigt ok på min? Kawa har ju iaf tidigare haft lite osmidiga växellådor men jag tycker det borde vara åtgärdat till 2003...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |