Kawasaki ZX-12R tråden

Jimmyzx12r

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
lund
Hoj
kawasaki zx12r 01
Vad tycks?
Har monterat undertail och lackat fälgarna :) coolt va!?
 

Bifogat

  • S7001246.JPG
    S7001246.JPG
    94.7 KB · Visningar: 168
  • S7001249.JPG
    S7001249.JPG
    95.2 KB · Visningar: 166
  • S7001260.JPG
    S7001260.JPG
    96 KB · Visningar: 143
  • S7001266.JPG
    S7001266.JPG
    94.9 KB · Visningar: 182

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Okej, fan vad coooolt. Var tjackar man u-tail någonstans. Lite less på den feta läppen som skymmer halva däcket.... Finns den färdiglackad som röd eller?
 

Jimmyzx12r

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
lund
Hoj
kawasaki zx12r 01
Mkt snyggt, ser att du har ett Muzzy på, kör du med power commander också?

Ride Safe

jepp muzzy helsystem powercomander går som en dröm:D

Okej, fan vad coooolt. Var tjackar man u-tail någonstans. Lite less på den feta läppen som skymmer halva däcket.... Finns den färdiglackad som röd eller?

hittade på e-bay färdiglackad men inte riktigt samma färg var tvungen att lacka om .bara ett problem kvar var fn ska jag sätta skylten
 
Last edited:

Holmberg84

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2006
Ort
landet
Hoj
2001 kawazaki zx12r
är det någon som själv jordat en FI lampa som kan beskriva på svenska hur man gör för jag blir inte riktigt klok på den engelska manualen jag har
 

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Kan vara kopplingskorgen som är glapp, svårt att svara på så här utan att lyssna...kopplingen är en svag punkt på dessa motorer..[/QUOTE]


Har varit inne med hojjen idag och fått felet med rassel från motor åtgärdat.
Det var en sten som hade fastnat vid grenröret mellan 2:an och 3:ans rör :D
Skönt att det inte lever om längre samt att det var en garanti reparation så jag slapp betala för en sten :huvet
Då vet ni iaf. om ni får något konstigt missljud från motorn :tummenupp
 

Sunbike

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ZX12R -01
Förbryllad!

1! Varför sälja en sådan hoj? Familjeskäl?

2! Vad för däck kör ni goa ZX12-åkare på?
Fabrikat? 190 lr 200 bakdäck?
 
Last edited:

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Förbryllad!

1! Varför sälja en sådan hoj? Familjeskäl?

2! Vad för däck kör ni goa ZX12-åkare på?
Fabrikat? 190 lr 200 bakdäck?

Köp 190-däck det svänger bättre. Jag har kört med Michelin Pilot Road 2ct och Metzeler Z6. Både däcken var jag riktigt nöjd med och klarar cirka 1000 mil med ganska hård körning. Dessa däck går under "sporttouring" så ska man inte bara köra bana så är det nått att satsa på. Båda däcken går att köra nått pass bana med så dom är inte stenhårda.
 

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
...kör också 190/50, funkar perfekt jämfört med original 200! Man undrar ju varför Kawa valde 200? Fetast bak vinner, eller?:confused:
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6

Tyvärr kommer jag inte ha tid att köra hoj i sommar. Det blev ändrade planer, en fyra veckor lång hojsemester till Kroatien blev inställd och resten av sommaren ska jag jobba så det kändes onödigt att ha en hoj stående hemma...

Det blir en ny hoj till nästa sommar troligen en 12:a!:tummenupp
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Dragracing med Zx-12r

I morgon fredag bär det av till Orsa för att köra Super Gas Bike med 4" längre swing och 18Hk mer i motorn. Hur mycket högre toppsped tror ni att dom extra 18 Hk ger? kom med förslag så får vi se vem som hamnar närmast.
http://www.msdr.se/team/teaminfo.asp?ID=677881935
Björn
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Bensinmätaren hjälp

Hej

Tänkte höra med er om en sak och förhoppningsvis få hjälp oxå då jag inte e så haj på meka men jag försöker. Åkte hem från jobbet i förra veckan stod halv tank på vägen hem men min 12a bara dog utmed vägen.

Tänkte det kan ju inte vara bensinstopp då den e på halv tank. Hursom det var bensin stopp och mätaren har börjat o visa fel. När jag tankar upp den så går mätaren upp till full tank men stannar efter den gått ned 2 ploppar från full. Misstänker att flottören i tanken hänger sig. Jag vill inte skruva isär tanken då jag förmodligen kommer få en läckande tank. Vore ju bra om man kunde komma åt flottören utan att plocka ut den. Kollade va en ny kostade 1340 kr. Vill ju gärna kunna fixa det hela utan att köpa en ny. Finns det ngt sett att komma åt den från insidan för att dutta på den o se om den bara kärvat sista biten? Vet att den sitter på insidan fastskruvad men kommer inte åt den med ståltråd finns det ngt bättre sett?

Vore tacksam för svar.

mvh

Stewe
 

Bobban9056

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
2003, Kawasaki ZX-12R
ZX-12R växellåda

Har till i år bytt till en Kawasaki ZX-12R 2003 och efter 70 mil så är jag över lag mycket nöjd :tummenupp .
En liten detalj som stör mig dock är växellådan, tycker den är allt annat än smidig, den "klonkar" och jag hittar ibland även frilägen mellan växlarna.
På min gamla ZX-10 från 1990 så var också växellådan lite kärv men jämför jag med de Honda motorcyklar som jag provat så är det en helt annan "klick-känsla" när man växlar. Är det fler som upplever växellådan på ZX-12:an som lite osmidig el kan det vara så att den inte är riktigt ok på min? Kawa har ju iaf tidigare haft lite osmidiga växellådor men jag tycker det borde vara åtgärdat till 2003...
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Har till i år bytt till en Kawasaki ZX-12R 2003 och efter 70 mil så är jag över lag mycket nöjd :tummenupp .
En liten detalj som stör mig dock är växellådan, tycker den är allt annat än smidig, den "klonkar" och jag hittar ibland även frilägen mellan växlarna.
På min gamla ZX-10 från 1990 så var också växellådan lite kärv men jämför jag med de Honda motorcyklar som jag provat så är det en helt annan "klick-känsla" när man växlar. Är det fler som upplever växellådan på ZX-12:an som lite osmidig el kan det vara så att den inte är riktigt ok på min? Kawa har ju iaf tidigare haft lite osmidiga växellådor men jag tycker det borde vara åtgärdat till 2003...

Så var inte min 12:a och inte någon av de andra 12 jag kört heller...
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Har till i år bytt till en Kawasaki ZX-12R 2003 och efter 70 mil så är jag över lag mycket nöjd :tummenupp .
En liten detalj som stör mig dock är växellådan, tycker den är allt annat än smidig, den "klonkar" och jag hittar ibland även frilägen mellan växlarna.
På min gamla ZX-10 från 1990 så var också växellådan lite kärv men jämför jag med de Honda motorcyklar som jag provat så är det en helt annan "klick-känsla" när man växlar. Är det fler som upplever växellådan på ZX-12:an som lite osmidig el kan det vara så att den inte är riktigt ok på min? Kawa har ju iaf tidigare haft lite osmidiga växellådor men jag tycker det borde vara åtgärdat till 2003...

Min är lika som din, när man kör "aktivt" :tummenupp är det inga problem, men ska man touringköra :rodnar vill det klonka lite och jag har också lyckats få i friläge på fel ställe....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top