Kawasaki ZX-12R tråden

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Hej
Det som behövs i första hand är ett kitt från MUZZYS. Kopplingsnav (centrum) lameller och fjädrar mm
http://secure.mycart.net/catalogs/catalog.asp?prodid=2346082&showprevnext=1
Jag köpte mitt kitt ifrån, EMP Eriksson Motorsports Products
http://www.drive.to/emp

seda är en förstärkt korg att rekomendera
Hojar med pc ,KN-filter och effektivt avgas-system har spräckt korgen
på klistrat underlag.

Vi kanske syns på strippen.
vad kostade ett sånt kitt utan kopplingskorg, tycker du man ska satsa på ett sånt (kör bara gata). Har helsystem pc3 och luftfilter. Eller räcker det med hårdare fjädrar? (Har dock inte märkt nått än)

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Blir nog ett sånt kit! Ingen som vet nåt om toppfartsspärren och hur man undviker denna? Jag tänker inte köpa något färdigt dyrt motstånd som kostar en tjuga på elfa.

CBR1100XX

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Zx-12R 2006
Yeeessss!!
Köpte pärlan idag och hämtar den på fredag. En premiärtur på 35 mil ungefär. (skiter i om det regnar.) Röd 01 med akrapovic helsystem och PC, bänkad till179 hk på slangen.

Ha det bäst, vi ses!

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Beställt PC3 och KN filter nu. Jag funderar på att byta till 00.ans instrument. Kommer det att passa och fungera som det ska över 300? Lite muppigt men jag gillar det!

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Beställt rökarkoppling från Muzzy! Snart kan det roliga börja :)

Jag söker verkstadshandboken till tolvan. Är det någon som kan länka eller vara bussig och skicka mig den över msn?

/Peter

Last edited:

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Beställt rökarkoppling från Muzzy! Snart kan det roliga börja :)

Jag söker verkstadshandboken till tolvan. Är det någon som kan länka eller vara bussig och skicka mig den över msn?

/Peter

Skulle också vilja veta var man kan få tag på verk.-boken...

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Gå in på zx-12r.org tryck som på bild nr 1, efter det så gå längst ner på sidan och högerklicka på dom båda döskallarna (parts och service manual) som på bild nr2.

Bifogat

• zx1.JPG
    zx1.JPG
    139.9 KB · Visningar: 153
  • zx2.JPG
    zx2.JPG
    130 KB · Visningar: 150

Holmberg84

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2001 kawazaki zx12r
hehehe var på bilprovningen i fredags med hojen, allt gick bra tills vi kom till ljudtestet=( hade 5 db för högt. å med tanke på jag hade körförbud pga. att jag inte var inne med hojen i höstas så vill jag ju verkligen få igenom den. så fick åka till kompis som la in lite isolering i mussy dämparen så det gick att köra. besiktningsmannen varvade upp till 5800 varv, 2 db för högt, fan också å nu började det bli mycket frånvaro tid från jobbet så tillbaka till kompisen igen. sa fyll den så mycket det bara går, han fyllde på så mycket att det knappt gick att köra den hostade fram. ner till bilprovningen igen han statar upp den å konstatera, ja denna var ju tyst nu å mäter inte ens igen utan skriver ut ett blankt papper wiihoo hojen igenom men på den för till fälliga max hastigheten på 60-70 km/h tillbaka till kompisen tror jag då den dör halvvägs tillbaka i en rondell blir stående ett tag men få sen igång hojen å kommer dit så vi kan rensa ut dämparen igen =) så nu låter den kärlek igen =) ha det gött så synes vi kanske ute på vägen.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Då vart det premiärtur idag! Blev positivt överraskad. Hade en busa innan med alla småmods runtomkring och trodde inte Kawan skulle kunna matcha den. Men det gör den, den går som fan, tillochmed bättre än busan tror jag och körställningen är bättre för mig. Å jävlar vad den slangar, ska den gå upp på slangen på tvåan med bara gas? Funderar på om den är nerdrevad, men mätaren verkar visa rätt.
Verkar bli ett dyrt år det här med, redan avverkat ett bakdäck:D :yoparty

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Vad kör ni med för inställningar på stötdämparnas justeringar? Jag tycker den känns lite gungig och man tappar liksom känslan över framhjulet vid högre farter/inbromsningar tycker jag...
Man ställer ju in med olika klick på gaffel och bakdämp, jag kommer inte ihåg vad jag har just nu och kan inte ta reda på det heller. Vad kör ni på?

Jag:
97kg:yoparty
187cm lång
ganska erfaren/aktiv hojåkare... dock inga knäskrap än...

//Tobbe

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Vad kör ni med för inställningar på stötdämparnas justeringar? Jag tycker den känns lite gungig och man tappar liksom känslan över framhjulet vid högre farter/inbromsningar tycker jag...
Man ställer ju in med olika klick på gaffel och bakdämp, jag kommer inte ihåg vad jag har just nu och kan inte ta reda på det heller. Vad kör ni på?

Jag:
187cm lång

//Tobbe

HAr också lite funderingar på det där och när vi ändå är på det spåret är det nån som sänkt sin i fören och i så fall hur många mm och vad blev resultatet.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Är det någon som vill rekommendera en bra grundmapp till PC3? Jag tycker de mappar som finns på powercommander.com diffar rätt mycket.
Jag har Yoshi slipon och KN filter.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Hur ser org grenrör ut till en -01? Kan någon länka eller lägga upp en bild så vore det schysst.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Hur ser org grenrör ut till en -01? Kan någon länka eller lägga upp en bild så vore det schysst.

Lite dåliga bilder från brochyren...

brochure10.jpg

a1-engine-2.jpg

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Tack.. Är osäker på om jag har helsystem, men det verkar nästan så.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Jag har problem med min powercommander jag köpt via ebay, skiten startar inte alls. Jag har en PC3r som ska justera tändningen också. Mapparna som ligger på powercommander.com fungerar inte, kanske för att det står 0 i justering av tändning på dom. Om någon som har en 00 eller 01 kunde kopiera sin mapp och skicka till mig skulle det uppskattas!

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Hej! Jag har ett problem med min zx-12r -00 som jag hoppas nån vänlig själ kan hjälpa mig med. Det är så att det är oljud från motorn (ibland) typ ett rasslande ljud. Brukar komma vid relativt låg fart samt i rondeller och låter i ca:3-5 sekunder. Ibland längre. Var inne på verkstaden där jag bytte kamkedjesträckaren och hoppades det skulle vara den, men icke. Någon som tror sig veta vad det kan vara för fel? Det spelar ingen roll om den är varm eller kall.
Hoppas någon har en idé vad det skulle kunna vara.

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08

Jag:
187cm lång

//Tobbe

Om den inte har blivit skruvad på så är den grundinställd för en person på 60kg, enligt service manualen, jag har skruvat om min och det blev betydligt bättre. Har dessutom sänkt fram och höjt bak med ca 10mm vardera och den blev mycke lättare att hantera i kurvorna, men något nervös i fram när det lättar... ladda hem service manualen och skruva..

Gabor

Guest
HAr också lite funderingar på det där och när vi ändå är på det spåret är det nån som sänkt sin i fören och i så fall hur många mm och vad blev resultatet.

Jag körde min med 190/55-17 bak istället för 200...
Sänkte fram 20 mm....
Blev stor skillnad.

Enkla , billiga medel. :yoparty

Hej! Jag har ett problem med min zx-12r -00 som jag hoppas nån vänlig själ kan hjälpa mig med. Det är så att det är oljud från motorn (ibland) typ ett rasslande ljud. Brukar komma vid relativt låg fart samt i rondeller och låter i ca:3-5 sekunder. Ibland längre. Var inne på verkstaden där jag bytte kamkedjesträckaren och hoppades det skulle vara den, men icke. Någon som tror sig veta vad det kan vara för fel? Det spelar ingen roll om den är varm eller kall.
Hoppas någon har en idé vad det skulle kunna vara.

Kan vara kopplingskorgen som är glapp, svårt att svara på så här utan att lyssna...kopplingen är en svag punkt på dessa motorer..

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...