Kawasaki ZX-12R tråden

TS_HT

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Örebro
Hoj
zx12r 00a
Bromsskivor!

Hej! Jag slänger mig in här med armbågen. Första inlägget här på sporthoj, så ni får ursäkta om det blir helt galet, lr i fel tråd.
Är i behov av nya framskivor till min zx12a, och undrar om någon har ett bra tips på vart man kan få tag i prisvärda "pirat" el dylikt. Har kollat runt lite, men misstänker att det finns fler alternativ än de jag hittat. Undrar även om nån vet om det är samma som på nån mer kawa-modell?
Berörda hojen är en 00a
Mvh
 

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Hej! Jag slänger mig in här med armbågen. Första inlägget här på sporthoj, så ni får ursäkta om det blir helt galet, lr i fel tråd.
Är i behov av nya framskivor till min zx12a, och undrar om någon har ett bra tips på vart man kan få tag i prisvärda "pirat" el dylikt. Har kollat runt lite, men misstänker att det finns fler alternativ än de jag hittat. Undrar även om nån vet om det är samma som på nån mer kawa-modell?
Berörda hojen är en 00a
Mvh

Tjena och välkommen!
Jag köpte mina ifrån ebay. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fron...5973339QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Har inte hunnit ut och provat de ännu så jag kan tyvärr inte ge nån beskrivning hur bra de är ännu dock :huvet
Om de funkar så blir det iaf. bra mycket billigare än de flesta skivor här i Sverige.
Mvh BoMMeN
 

TS_HT

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Örebro
Hoj
zx12r 00a
Bromsskivor

Tackar tackar!
Jag har också spanat på ebay en del, men är så feg. Hur mycket går frakten på och hur lång tid tar det att få dessa till lilla Sverige ca?
Sen har någon nämt tull och annat krångel! Hur är det med sånt?
Mvh
 

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Tackar tackar!
Jag har också spanat på ebay en del, men är så feg. Hur mycket går frakten på och hur lång tid tar det att få dessa till lilla Sverige ca?
Sen har någon nämt tull och annat krångel! Hur är det med sånt?
Mvh

Tror jag betalade ca 1500:- totalt för 3st skivor inkl. tull och frakt.
Det tog kanske 2veckor att få hem grejjerna. Har kört idag för första gången och de funkar perfekt änsålänge =)
Men köp på ett ställe på ebay med paypal så känns det ju säkrare det gjorde jag. Tullavgiften fick jag betala efter jag fick ett brev ifrån tullverket där jag skulle maila in min order med summan det gick på, sen betalar man en viss % till tullverket. Det var inga problem heller.
Mvh BoMMeN
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Funderar på att installera Bi-xenon på 12an. Äre nån som har gjort det på sin 12a, isf vilket kit köpte du och var det svårt att installera? hur blev ljusbilden ? och hur kinkiga är dom hos bilprovningen ?
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Avgassystem

Hej jag har en zx-12r 2000. Min fråga är kan man plocka ut insatsen på denna så man får lite mer ljud. Vet att man kan göra det på vissa andra hojar.
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej massa jobb att göra det och så har man fördärvat orginalet trodde att man kunde plocka insatsen så att man kunde montera tillbaka den. Får väl se om man kan hitta något billigt beg slip-on. Om man ska sälja någon dag så kan ju detta dra ner priset att man fördärvat orginalet.
Tack för svaret nu vet jag vad man kan göra och får väl ta en funderare på hur jag ska göra.
Mvh
Mickeninja
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Funderar på att installera Bi-xenon på 12an. Äre nån som har gjort det på sin 12a, isf vilket kit köpte du och var det svårt att installera? hur blev ljusbilden ? och hur kinkiga är dom hos bilprovningen ?

http://www.xenonkungen.se/motorcykel.htm

Det kan helt klart bli problem vid besiktningen, så man rekommederar att byta till halogen när du besiktigar. Jag har Xenon på 10:an och jag vet inte hur jag skall göra när den skall besiktigas, men det är ju 3 år dit...
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Tjena

Funderar på att äntligen köpa zx12-an, har hittat en fin.....kan nån skriva för och nackdelar med den och va man ska tänka på vid köp/provkörning?
 

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Tjena

Funderar på att äntligen köpa zx12-an, har hittat en fin.....kan nån skriva för och nackdelar med den och va man ska tänka på vid köp/provkörning?


vilket år och hur långt har den gått?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Lyfter denna tråd lite, med nåra bilder på 12an min. Kryptonite här på forumet tog bilderna nere i Västerås hamn i helgen som va.. :tummenupp


img4a291027363d2.jpg

img4a2910235adca.jpg

img4a291030b4ff8.jpg

img4a291011d0004.jpg

img4a29102bb766f.jpg

img4a2910180f4db.jpg

img4a29101525429.jpg
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Bolt-on

Hej!
Spelar det stor roll om man tar ett bolt-on system som är till en annan hoj och kanske som har suttit på en 900. För man kan ju fixa adapter om inte hålen skulle passa mellan röret och dämparen.

Mickeninja
 

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Eslöv
Hoj
2002-Ducati ST2
Ingen som vet om man kan ta ett bolt-on från en annan hoj. Har hittat ett fint som suttit på en ninja 600 borde väl fungera om man fixar en distans mellan rör och dämpare. Eller är jag helt ute och snurrar.

Mickeninja
 

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Ingen som vet om man kan ta ett bolt-on från en annan hoj. Har hittat ett fint som suttit på en ninja 600 borde väl fungera om man fixar en distans mellan rör och dämpare. Eller är jag helt ute och snurrar.

Mickeninja

Om diametern e någorlunda samma så kan det väl funka men risken är nog
att hojen kan gå sämre lik väl som om du satt dit ett slip-on anpassat för 12an utan att tweaka till insprutningen med tex en Powercommander
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top