kawasaki ZX9R

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Jag köpte min 9:a 98:a hösten 2004. Då hade den 1800 mil på mätaren och nya däck. Jag gav 49k för den. Japp jag é kanonnöjd :tummenupp Tror inte man som nybörjare märker så stor skillnad på olika sporthojar. Kolla istället på priset och försäkringen. Bor 3 mil nor om Sthlm. Halv halv kostar mig 2700:-

JB
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Javulen skrev:
Första tippset hade väl varit att inte köpa en, utan börja med en lite "snällare" hoj som förstabåge......
samma gamla vanliga gnäll.... säg åt han å köpa en EU-moppe !? Låt grabben prova vad han vill,... Alla vet ju att de flesta sporthojar skenar iväg rätt hyfsat om man vrider på lite, det handlar bara om vad man har innanför pannbenet... :7peta
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Massa snack om att den skulle vara så grym i acceleration. Rakt fram ska ja inte uttala mej om, förutom att den é tyngre å har mindre effekt.
Men på bana är det INGEN som kör den förutom 04:an som é riktigt fin. Men den är också en HELT ny hoj i motor chassi m.m.
 

gsx1168e-83

Tomas
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
1983, Suzuki GSX1100E
ZX-9 bra hoj

Jag började med en vässad gammal gsx1100 -83. Mest för försäkringens skull. Jag tror att jag skulle sitta betydligt säkrare på en nyare zx-9:a. Min gsx går som en raket rakt fram, men har värdelösa bromsar och väghållning. Jag tycker att nyare sporthojjar som zx-9:an är betydligt mer lättkörda och bjuder på mindre överraskningar än mitt gamla lok.
Min åsikt: zx-9 = bra mc. Till och med som förstahoj.
Köp en gammal RR- hoj också och börja köra träning på bana!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top