Mr K
I win, you loose!
Asmycket billigare försäkring för samma körupplevelse .........Kulan skrev:Förstår inte riktigt varför folk köper en hoj från ett annat årtusende när man kan få loss en nyare hoj för ungefär samma peng
Asmycket billigare försäkring för samma körupplevelse .........Kulan skrev:Förstår inte riktigt varför folk köper en hoj från ett annat årtusende när man kan få loss en nyare hoj för ungefär samma peng
Hightuned skrev:Tycker inte det är någon större skillnad, R1an e lite snabbare i styrningen med kawan stitter man bättre på, skillnaden i effekt och vikt är ju löjligt liten(176/183kg och 150/143hk).
Kallar du Göteborg med omnejd för landet??? Var bor du då om ja får fråga?Kulan skrev:Förstår inte riktigt varför folk köper en hoj från ett annat årtusende när man kan få loss en nyare hoj för ungefär samma peng.
Att det inte skulle vara någon skillnad på prestandan i R1 jämfört med kawwan är ren nonsens. Det är ju som dag och natt. Och jag tror även Mr K skulle köra fortare med en Retta än gammelkawwan han hade på anderstorp. (Som sagt det är föraren det hänger på.)
Sen att det är folk från landet köper kawwa är ju en annan sak.
TbA skrev:Prestandamässigt jämförbar med r1 98-99, cbr 929. Pga bra utväxling spöar den dessa hojar vid rödljus/strippen.....
Jag tror att det ligger nog lite i ditt resonemang.R1 wannabe skrev:
Är det verkligen därför den är snabbare?
Jag trodde det berodde på att den var lite mer "framtung" än de andra?
Ps Seriös fråga Ds
R1 wannabe skrev:
Är det verkligen därför den är snabbare?
Jag trodde det berodde på att den var lite mer "framtung" än de andra?
Ps Seriös fråga Ds
Ja, och inte bara på strippen. Framtyngden ska tydligen göra den bättre på att accelerera ut ur kurvorna på bana också....men som sagt, det är vad jag tror....red_ninja skrev:en mycket bra fråga.... den är lite mer framtung än te x rettan men det o i kombination med rätt utväxling o en hyfsad pilot kommer man långt med på strippen!
R1 wannabe skrev:
Är det verkligen därför den är snabbare?
Jag trodde det berodde på att den var lite mer "framtung" än de andra?
Ps Seriös fråga Ds
TbA skrev:Visst är det som du säger. Fast tvärt om !?!
PacMan skrev:Nja, det finns ju flera faktorer som påverkar hur hårt man kan accelerera ut ur en kurva...Detta var bara lite teori som jag har läst mig till, och inget som jag tror mig behärska på något sätt, så rätta mig gärna.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |