Är det någon som vet torrvikt på en -95 (ZXR750L)? Den vikt jag hittar i min Haynesmanual är 205kg men jag har för mig den ska väga mer? Hittar olika siffror på internet.
Vill ha ett par nya broms och kopplingsgrepp. Vart hittar jag det och passar samma prylar från ZX7R:en till våra ZXR750?
Marknaden är ju inte direkt stor på delar till våra hojar
Har hittat felet på min. Det var generator remmen som hade gått av. Ja
det sitter en kort liten djävla rem bakom generaton. Man måste plocka
bort, tank, förgasarna,slavcylindern,generatorn med mera. Checka remmen du med.
Japp, samma fel här åxå. Remmen så torr att vi kan tända brasan med den . Dock tog det bara 5 min att ta den, ett par skruvar och rakt ut . Ny rem kommer på Måndag och jag är rädd att montering kräver mer jobb...
Tjena. Du har rätt monteringen är mera jobb. Sidokåper dem långsmala,tanken,luftburken,förgasarna men du behöver inte lossa gasvajer
chokvajer eller soppaslangen. Det räcker med att bara flytta förgasar paketet lite åt sidan. Då kommer du åt den övre plast bryggan som täcker
remmen. Den måste tas den för att kunna få remmen över generatorns
drivhjul. Sen gäller det att spänna remmen rätt. Hoppas råden är till hjälp.
Närmast jag kommer är från en tysk orginal manual som säger 234kg torrvikt för L1-modellen (L1-L3 är 93-95 verkar det som) men det finns inga uppgifter för L3 i den utan nästa modell dom nämner är M1 som väger 227kg.
En kort fråga hur kan man kolla så att vattenpumpen funkar ? zx750H 89:a Lr zxr750.
Ville bara tillägga att jag ochså bytat den jävla remmen Knäkte ett spärrhantag när jag skulle få av genratorn ( de var från biltema )
helt klart de görfinaste!
oxå min drömhoj sen tidigt 90 . eurosport sände ofta hur dom smiskade de mesta å flesta
så nu 2010 så blev de då äntligen EN efter många år på harley
nån som vet hur många 90-92 som fortfarande rullar?
/juffelino
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |