Kawasaki ZXR750

Säljer gärna min Zxr ;)

Har kommit fram till beslutet att sälja min -92 Zxr 750...

Hör av er via PM eller mail om ni är nyfikna på den ;)
 
Är det någon som vet torrvikt på en -95 (ZXR750L)? Den vikt jag hittar i min Haynesmanual är 205kg men jag har för mig den ska väga mer? Hittar olika siffror på internet.
 
Är det någon som vet torrvikt på en -95 (ZXR750L)? Den vikt jag hittar i min Haynesmanual är 205kg men jag har för mig den ska väga mer? Hittar olika siffror på internet.

Närmast jag kommer är från en tysk orginal manual som säger 234kg torrvikt för L1-modellen (L1-L3 är 93-95 verkar det som) men det finns inga uppgifter för L3 i den utan nästa modell dom nämner är M1 som väger 227kg.
 

Bifogat

  • ZXR750_J_K_L_M.jpg
    ZXR750_J_K_L_M.jpg
    23.6 KB · Visningar: 115
Last edited:
Jag tror knappt att det hände något mellan L1 och L3. 234kg torr måste vara för mycket! Kollade vikten på en tidiga ZX9R och de väger runt 215kg torra, vore orimligt om ZXR:n vägde mycket mer!?
Enligt mitt reg.bevis så är tjänstevikten 240kg. Är inte det med alla vätskor och full tank?
 
Last edited:
Vill ha ett par nya broms och kopplingsgrepp. Vart hittar jag det och passar samma prylar från ZX7R:en till våra ZXR750?
Marknaden är ju inte direkt stor på delar till våra hojar :D
 
Har hittat felet på min. Det var generator remmen som hade gått av. Ja
det sitter en kort liten djävla rem bakom generaton. Man måste plocka
bort, tank, förgasarna,slavcylindern,generatorn med mera. Checka remmen du med.

Japp, samma fel här åxå. Remmen så torr att vi kan tända brasan med den :gnissla. Dock tog det bara 5 min att ta den, ett par skruvar och rakt ut :). Ny rem kommer på Måndag och jag är rädd att montering kräver mer jobb...
 
Japp, samma fel här åxå. Remmen så torr att vi kan tända brasan med den :gnissla. Dock tog det bara 5 min att ta den, ett par skruvar och rakt ut :). Ny rem kommer på Måndag och jag är rädd att montering kräver mer jobb...

Tjena. Du har rätt monteringen är mera jobb. Sidokåper dem långsmala,tanken,luftburken,förgasarna men du behöver inte lossa gasvajer
chokvajer eller soppaslangen. Det räcker med att bara flytta förgasar paketet lite åt sidan. Då kommer du åt den övre plast bryggan som täcker
remmen. Den måste tas den för att kunna få remmen över generatorns
drivhjul. Sen gäller det att spänna remmen rätt. Hoppas råden är till hjälp.
 
Tjena. Du har rätt monteringen är mera jobb. Sidokåper dem långsmala,tanken,luftburken,förgasarna men du behöver inte lossa gasvajer
chokvajer eller soppaslangen. Det räcker med att bara flytta förgasar paketet lite åt sidan. Då kommer du åt den övre plast bryggan som täcker
remmen. Den måste tas den för att kunna få remmen över generatorns
drivhjul. Sen gäller det att spänna remmen rätt. Hoppas råden är till hjälp.

Jo jag förstod rätt snabbt att man inte kunde gå den lätta vägen... Jobbet gjordes igår men provkörning han vi inte med, dock provstart. Allt gick bra men Citat "-spänna remmen rätt"? Har ingen manual utan spände "lagom".
Btw. Fan va dyr remjäveln va!!!
 
Närmast jag kommer är från en tysk orginal manual som säger 234kg torrvikt för L1-modellen (L1-L3 är 93-95 verkar det som) men det finns inga uppgifter för L3 i den utan nästa modell dom nämner är M1 som väger 227kg.


Kollade just med en tysk polare och "leergewicht" i deras reg.bevis betyder bara att fordonet är "tomt" på förare och är alltså inte detsamma som torrvikt utan är fulltankad vikt. Det gör att 234kg känns mycket mer rimligt.

Tack iallafall.
 
En kort fråga hur kan man kolla så att vattenpumpen funkar ? zx750H 89:a Lr zxr750.

Häkta av slangen som går ut från vattenpumpen. Då kommer den tömma kylaren på vatten visserligen, men det finns vatten kvar i motorn.
Starta upp snabbt och kolla om det kommer mer och stäng sen av.
Så gjorde jag när jag passade på att byta kylarvatten.

Någon som har ett bra tips på hur man får mellanregistret lite roligare?
Flytta nålar, montera bättre munstycken etc etc.
Har inte kollat närmare ännu vad som sitter i men vid 8k/varv så är den lite "trött" för att sen sparka bak ut när den kliver över 11.8-12k/varv.
 
Ville bara tillägga att jag ochså bytat den jävla remmen :) Knäkte ett spärrhantag när jag skulle få av genratorn :) ( de var från biltema )
 
Ville bara tillägga att jag ochså bytat den jävla remmen :) Knäkte ett spärrhantag när jag skulle få av genratorn :) ( de var från biltema )

Remjävel :mad:
Jag använder privat bara Biltema spärrhandtag och har aldrig dragit av något (jo okeydå... hängde på långt rör på 1/2"aren och dom där med steglös backning va inte så starka men...) , tycker faktiskt Biltema har bra verktyg när det gäller block/led/spärr/hylsor. Du har Garanti. Använd så blir kanske kvaliten ännu bättre med tiden :rolleyes:
 
ingen som sitter på kåpor till en ZXR 750-89 ?
det är glasfiber kåpor utan hål för lysen jag söker, dvs race kåpor.
framför allt topp kåpan.

//Tack tack
 
helt klart de görfinaste!

oxå min drömhoj sen tidigt 90 . eurosport sände ofta hur dom smiskade de mesta å flesta :tummenupp

så nu 2010 så blev de då äntligen EN efter många år på harley :banana

nån som vet hur många 90-92 som fortfarande rullar?

/juffelino

De svensksålda är svårfunna iaf. Resterande är antingen från Tyskland eller England. Har sett en dansk också.

Syns inte mycket ute på vägarna längre.
 
hej på er zxr ägare jag har en röd toppkåpa i bra skick till en zxr 750 89-90 årsmodellen samt en vit grån blå kåpa som sitter höger sida om sadeln.

toppkåpa= 1000kr + frakt

sido kåpa= 500kr + frakt

finns i lund skåne.
 
Last edited:
Hej på er guys ´n girls.

Jag är på jakt efter en helblå sidokåpa(vänster sida) till min ´91a.
Vill försöka slippa att köpa en annan färg så man inte behöver lacka om.

Mvh Andreas
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top