KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jocke har väl också drabbats av den engelska sjukan som innebär dåligt omdöme, längtan efter njurpaj, känna tillfredsställelse av att surra runt på en startmotor osv osv...och allt kryddat av en ansenlig del fanatism... :tungan

Definitionen på en Anglofil (en person som gillar engelska hojar) är att "Anglofilen börjar varje morgon med att hälla i oljan som har runnit ut under natten"
:D:D:D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jocke har väl också drabbats av den engelska sjukan som innebär dåligt omdöme, längtan efter njurpaj, känna tillfredsställelse av att surra runt på en startmotor osv osv...och allt kryddat av en ansenlig del fanatism... :tungan

Trajjorna är grymma i pissigt väder, som på måndagen tex :hihi dom är byggda för brittiska klimat :tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Trajjorna är grymma i pissigt väder, som på måndagen tex :hihi dom är byggda för brittiska klimat :tummenupp

Jag är mest förvånad av att du med flera trajjaåkare inte blev grillade av elsystemet under måndagen. Jag tänkte att Herr Lucas (han som uppfann mörkret) inte hade lyckats isolera alla grejer tillräckligt bra? Eller så var det bara så att generatorn ändå inte orkade generera mer än ett ficklampsbatteri så det gjorde ingen skillnad iallafall?:tungan:D

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
STEED1.JPG

"-Indeed, what a marvelous bunch of nonsense in this particular thread lately, jolly good old chaps. Let me just quote dear Mr Lucas, who once told us that "real gentlemen NEVER drives a vehicle in the dark"" :)

Jocke är en fin pöjk som kommer att gå långt, och Trajjan var ju en vanligt förekommande syn under kursen. Niklas min vän, Du må förstå att bergsgetter på asfaltslingor ter sig underligt i en riktig gentlemans ögon:)

Och Hoppe, min vän - med en hoj som i rakt nedstigande led härstammar från Tiger-panzer hälsar jag endast "-Please dont mention the war"

Nähäpp, dags att gå ut i trädgården för lite te och scones, eller hur Luca?

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
STEED1.JPG

"-Indeed, what a marvelous bunch of nonsense in this particular thread lately, jolly good old chaps. Let me just quote dear Mr Lucas, who once told us that a "real gentlemen NEVER drives a vehicle in the dark"" :)

Nähäpp, dags att gå ut i trädgården för lite te och scones, eller hur Luca?

Well spoken my dear Triumph brother!

Long live the queen!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var bygger dom triumph nu? Menar,dom funkar ju så det kan ju inte va england.... ;)

Henrik

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Brave sir Niklas of Norr! I would strongly encurrage you not to try brakeing the holy bound between brits with your foolish insinuations, but rather to kneel before the 675 masterpiece ;)

Eftersom jag varken är rädd för att erkänna att jag gör fel eller för att visa min feminina sida så måste jag faktiskt erkänna att trots mina hugg och slag på Trajjan så var det faktiskt riktigt roligt att köra Roffes 675...

...men det sitter låååångt inne att erkänna just det...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Eftersom jag varken är rädd för att erkänna att jag gör fel eller för att visa min feminina sida så måste jag faktiskt erkänna att trots mina hugg och slag på Trajjan så var det faktiskt riktigt roligt att köra Roffes 675...

...men det sitter låååångt inne att erkänna just det...

sen kommer iof roffes gula-faran från en annan dimension, han kör tydligen på teknologi som ännu inte upfunnits :hihi

hur blev det förresten med de filmer ni filmade från båge? tror chrille filmade mej, kan man köpa dom elelr så? vore kul att se hur man beter sej på bana :)

Last edited:

MrsQ

Hur svårt kan det va
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
Honda och Triumph
Definitionen på en Anglofil (en person som gillar engelska hojar) är att "Anglofilen börjar varje morgon med att hälla i oljan som har runnit ut under natten"
:D:D:D

Ha!!! Man är inte en anglofil på riktigt om man inte oxå högerväxlar och har slagit sönder menisken på bakslag från kicken:kryckor, som man gör på en RIKTIG Trajja. Känndes dock lite fel att ta den hojen till Kemora:backontop

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
sen kommer iof roffes gula-faran från en annan dimension, han kör tydligen på teknologi som ännu inte upfunnits :hihi

hur blev det förresten med de filmer ni filmade från båge? tror chrille filmade mej, kan man köpa dom elelr så? vore kul att se hur man beter sej på bana :)

Jag misstänkte att han fuskade på något sätt...

Filmerna kommer du att kunna komma åt såsmåningom. Det är väl inte riktigt bestämt än hur bara. Det kommer nog info snart om det:tummenupp

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*

Ha! Här hissas det förväntningar! Filmen är i det närmaste färdig, bara det sista putsen kvar! Jobbar dygnet runt med Storsjöyran just nu så det kan ta ett litet tag till!

Per filmade alla deltagare från hojen och jag har alla dom filerna. Jag kommer att sortera dom efter västfärg och sen kan man få köpa en dvd med "sin" färg, filmen med schysst upplösning och lite extra godis! :)

Angående Trajjor i filmen så visas de 5 gånger. Tre, en, tvåochenhalv, två och sluligen enochenhalv sekund! :arsele:D

Hmmm... Nu när ni fick mig att kolla kanske jag måste öka på andelen brittiska vidunder i filmen! :yoparty

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ha! Här hissas det förväntningar! Filmen är i det närmaste färdig, bara det sista putsen kvar! Jobbar dygnet runt med Storsjöyran just nu så det kan ta ett litet tag till!

Per filmade alla deltagare från hojen och jag har alla dom filerna. Jag kommer att sortera dom efter västfärg och sen kan man få köpa en dvd med "sin" färg, filmen med schysst upplösning och lite extra godis! :)

Angående Trajjor i filmen så visas de 5 gånger. Tre, en, tvåochenhalv, två och sluligen enochenhalv sekund! :arsele:D

Hmmm... Nu när ni fick mig att kolla kanske jag måste öka på andelen brittiska vidunder i filmen! :yoparty

ah crap :D ja öka på du, ska bli riktigt spännande att se :tummenupp men västfärg, är det inte bättre med grupp? (bara en liten tanke)

Last edited:

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
En alltför vanlig syn på kursen... :arsele

[YOUTUBE-ID]m6KNv7V6RqU[/YOUTUBE-ID]

Vilka fina tider det hade kunnat bli om ni inte varit ivägen hela tiden... :tungan

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår