KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Kraschkåpor, slicks, däckvärmar och helsystem 110db osv. gick bra förra gången, vi var väl ett 10-tal som körde så sist :tummenupp

-Reggplåt monterad
-påställd
-skattad
-försäkrad

/Stefan

EDIT: Nu även anmäld :)
 
Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Tack för svaren..ska anmäla mig när jag kollat mitt medlemsnummer..om det inte är fullt då, min vanliga tur just nu!!
Förkyld och grinig..
 

pikeman59

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
Triumph Bonneville T100
quote Hej Sven,

Kul att det går åt rätt håll!!! Hur skall vi kunan känna igen dig i sommar då?!!?!?

Ja den där julen är inet lätt :)quote



Om Du ser nåt som susar förbi på utsidan så är det jag. :D

//Sven
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Men Yasha, det kallas för utveckling. Och om man inte provar så får man aldrig veta. :D Det gäller att ha några att välja mellan. Dessutom är Eva inte bättre, hon har haft lika många hojar som jag. :)

Jag vill inte dö nyfiken, måste prova allt (nästan).

Ses vi i Kemora?

Julkramar från Sven :krama
Men Sven... om man nu ska se det på DET viset, så får du ta och tänka UTANFÖR lådan någon gång!!! :D

Dumt att inte prova om man är nyfiken. Jag vet vad som får mig att le och aldrig sluta le. :kär

Vi får väl se hur sommaren blir...
Jul-:krama till både dig och Eva!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptja, i fjol blev det en ny indelning när vi väl var på plats. Och det blev några byten redan innan det blev en helt ny indelning inför sista dagen.

Så Du behöver nog inte vara orolig för att hamna helt fel. Det är ju faktiskt trevligast och säkrast om man har ungefär likartat tempo i de grupper man kör. Då man dessutom kör i minigrupp med 3-4 hojar på varje instruktör är min personliga uppfattning ätt det är viktigast att den omgivningen känns rätt och inspirerande.

Du får säkert helskoj:tummenupp

...Första kursen för mig, lika bra att göra det rejält!

Lite nyfiken på hastighetsindelningen... Alla som har bokat verkar ha valt Snabb, jag valde medel då jag inte anser mig själv vara så jävla kvick bakom styret... Spelar det stor roll? Skulle det vara så att man är bättre än man tänkt, kan man byta grupp då?
 

_rills_

Guest
Fan nu börjar det dyka upp lite kännt folkl, vart är tommen??
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Ännu en gröngöling som anmält sig =)

Hallå där!

Då har jag också anmält mig, blir min första gång att köra Bana också!
Ser fram emot det väldigt mycket.

Har också anmält mig till gruppen "Medel" eftersom jag har inga erfarenheter alls av att köra på bana. Men det är ju därför man ska dit :)

Vi är 2,5st som anmält oss (Polarn är i Kina och kommer inte på sitt regnr haha, så han ska anmäla sig imorgon)

Hoppas det finns platser kvar imorgon, verkar ju gå åt bra snabbt!

:yoparty :) :yoparty
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Ehrrmm du kan få låna ett av mina ställ.... :rolleyes:

Kul då ska jag fixa bussen så den är ok...öl..hjälp?..mera öl?

/Gaff

Jag hjälper till och du vet precis vad min figur behöver precis nu. :tummenupp

Vilken tur att vi la ut kursen redan nu så att du hinner göra alla tekniska och kroppsliga justeringar Magnus?:)

Nackdelen att dom tekniska justeringarna kräver ett intag av öl så det blir sämre innan det blir bättre om det nu blir bättre. :öl
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
För alla oss som är nya för i år men vill se banan.. :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Kssgg9eT1Z8[/YOUTUBE-ID]
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag hjälper till och du vet precis vad min figur behöver precis nu. :tummenupp



Nackdelen att dom tekniska justeringarna kräver ett intag av öl så det blir sämre innan det blir bättre om det nu blir bättre. :öl

Det är tur att du har Simon som hjälper dig att komma i form...:)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
För alla oss som är nya för i år men vill se banan.. :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Kssgg9eT1Z8[/YOUTUBE-ID]

Ja inte längta man nå mindre nu... Tack ska du ha!!

Blir till att ligga i hårdträning så man kommer i skinnstället till våren.

//cage
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ja inte längta man nå mindre nu... Tack ska du ha!!

Blir till att ligga i hårdträning så man kommer i skinnstället till våren.

//cage

Nå träningstips? Har lagt på mig 7-8kg och nästa ställ tänkte jag köpa en storlek mindre än vad jag hade förra sommaren :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Riktigt nice film, är sugen på Kemora också men lite osäker om grupp. För min del första gången på bana känns det lite läskigt om man hamnar i en för snabb grupp! Hur mycket skiljer det? kör rätt lugnt i vanliga fall oftast :gnissla

Är det, snabb grupp = omkörningar, inte snabb grupp = inte omkörningar? vad skiljer mer förutom hastighet och erfarenhetsnivå?

Sen har jag ingen polare som vill hänka, men det löser sej nog, är sugen :tummenupp

/LucaBrasi
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Riktigt nice film, är sugen på Kemora också men lite osäker om grupp. För min del första gången på bana känns det lite läskigt om man hamnar i en för snabb grupp! Hur mycket skiljer det? kör rätt lugnt i vanliga fall oftast :gnissla

Är det, snabb grupp = omkörningar, inte snabb grupp = inte omkörningar? vad skiljer mer förutom hastighet och erfarenhetsnivå?

/LucaBrasi

Kemora är en stor och bred bana som sväljer många, det känns sällan trångt. Vi har alltid fri omkörning i alla grupper om det inte är speciella övningar eller att nånting annat kräver en förändring.
Spannet mellan grupperna är från rena nybörjare på hoj till tävlingsförare, men vi kör med fyra hastighetsgrupper så det finns en plats för alla.

Du behöver inte alls vara orolig, det kommer att funka lika bra som på alla andra kurser som "Team Norrland" arrangerar:)
Efter dom första passen brukar dessutom hastigheten jämna ut sig. Det skiljer inte speciellt mycket mellan förarna eftersom vi alla är människor, även de som kör riktigt satansjeflafort har ju varit nybörjare en gång i tiden...

Och till Er som funderar över om ni är "tillräckligt snabb" för att slippa skämmas gentemot polarna, av alla dem som jag har pratat med genom åren så är det ytterst få som överhuvudtaget ens tänkt på att det finns kompisar runt banan. Man har fullt sjå bara med att göra övningar och framförallt analysera det man gör på hojen för att man överhuvudtaget skall ha tid att ens fundera på andra...:)
 
Last edited:

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
blåa rutan till höger, under steg, ska man fylla i hur långt man har kommit på tidigare kurser.
Har kört ett antal bkk på tuvängen, har då gjort steg 1,2 o 3.
ska man då fylla i steg 3?

Ses på kemora i sommar :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kemora är en stor och bred bana som sväljer många, det känns sällan trångt. Vi har alltid fri omkörning i alla grupper om det inte är speciella övningar eller att nånting annat kräver en förändring.
Spannet mellan grupperna är från rena nybörjare på hoj till tävlingsförare, men vi kör med fyra hastighetsgrupper så det finns en plats för alla.

Du behöver inte alls vara orolig, det kommer att funka lika bra som på alla andra kurser som "Team Norrland" arrangerar:)
Efter dom första passen brukar dessutom hastigheten jämna ut sig. Det skiljer inte speciellt mycket mellan förarna eftersom vi alla är människor, även de som kör riktigt satansjeflafort har ju varit nybörjare en gång i tiden...

Låter bra, tackar för info! :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
blåa rutan till höger, under steg, ska man fylla i hur långt man har kommit på tidigare kurser.
Har kört ett antal bkk på tuvängen, har då gjort steg 1,2 o 3.
ska man då fylla i steg 3?

Ses på kemora i sommar :D

Kemoraupplägget är lite speciellt. Det spelar egentligen ingen roll vilka steg du gjort innan. Kemora är på fyra dagar just av den anledningen att alla kör steg ett dag ett, steg två dag två osv.

Det hördes lite gnölande ifjol över detta före kursen, men efter kursen var det ingen som jag hörde var missnöjd? Att köra motorcykel kan man öva precis hur mycket som helst, och ALLA övningarna vi gör kan man öva på hur mycket som helst. Sen är vi som jobbar som instruktörer också människor, alla säjer lite olika, lär ut lite olika vilket gör att till exempel en övning i gaskontroll inte ser riktigt likadan ut om det är två olika instruktörer.

Vad säjer ni som var med i fjol, var det en nackdel att ni fick repetera steg som ni redan hade gjort?
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top