KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Nån i närheten av Sundsvall som anmält sig.

Funderar på att åka (får nog hoppas på en avbokning då, men det brukar det ju bli.) Men vill nog ha nån att splitta soppa och sånt, å så man slipper ta dubbelt med grejer åxå. Ser alltför ofta att det finns 47 däckkrängare, kompressorer. Men som sagt en plats äju bra att börja med.:tummenupp
//Micke Sedin
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Det blev som jag trodde..Kunde inte anmäla mig igår för jag hade inte mitt medlemsnummer..Idag är det fullt..Sen klarar jag inte ens av att ställa mig på reservlistan..och det står att jag måste anmäla mitt medlemsnummer och ska klicka på en länk som det inte finns nån medlemsnummer på..
Var grinig igår..värre idag..Tack för en sån fin lätt sida att använda SMC!!

Ja, det var ganska rackligt att få till det där. Långa väntetider varje gång sidan skulle laddas om och det var svårt att få till det där med att koppla medlemsnummer till forumidentiteten. Min sambos medlemsnumer skulle kopplas till hennes användaridentitet. Enligt instruktionen skulle man logga ut och in igen. Vi loggade ut och in flera gånger utan framgång. Provade sedan att logga ut, logga in min forumanvändare, sedan logga ut mig och logga in henne igen. Då fungerade det! Kanske något cookierelaterat, eller så behövde servern bara fundera en stund. Serverstackaren har väl aldrig tidigare haft så mycket att göra under en vecka!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja, det var ganska rackligt att få till det där. Långa väntetider varje gång sidan skulle laddas om och det var svårt att få till det där med att koppla medlemsnummer till forumidentiteten. Min sambos medlemsnumer skulle kopplas till hennes användaridentitet. Enligt instruktionen skulle man logga ut och in igen. Vi loggade ut och in flera gånger utan framgång. Provade sedan att logga ut, logga in min forumanvändare, sedan logga ut mig och logga in henne igen. Då fungerade det! Kanske något cookierelaterat, eller så behövde servern bara fundera en stund. Serverstackaren har väl aldrig tidigare haft så mycket att göra under en vecka!

Nä det där var skitskumt på servern, försökte i går att koppla medlemsnumret till mitt login, men det funkade inte, jag blev hela tiden länkad till min profil, men där kunde man ju inte skriva medlemsnumret nånnstans. Bytte till tjejens dator och då gick det efter några försök, mycket mytiskt! :va
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hjälpte Larzon nu, men har redan glömt hur vi gjorde :D Reserv # 2 :tummenupp Men logga in & ut får man inte glömma verkar de som.
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Nä det där var skitskumt på servern, försökte i går att koppla medlemsnumret till mitt login, men det funkade inte, jag blev hela tiden länkad till min profil, men där kunde man ju inte skriva medlemsnumret nånnstans. Bytte till tjejens dator och då gick det efter några försök, mycket mytiskt! :va

Ctrl F5 brukar funka. Rensar cachen, dvs vissa info din webläsare sparar åt dig.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
..............
vilket innebär att 2009 års upplaga kommer att bli ännu bättre!!!:)

Nu till iår har man till och med en hoj som går att ställa på, bara hoppas på avbokningar nu så får du fortsätta och lär mig där vi slutade sist på förra kemora körningen :tungan

Skoj! Men är du välkommen i Ducati-stugan med den nya mullersläden?

Har du bokat in dig redan?
Samåkning? Johans hoj är ju inte reggad... :huvet

Edit: Transitens motor är i en miljon delar i garaget... måste bara skruva ihop den först.. :näsblod
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Är det nån mer från Gävleborg som lyckades hinna på en av de åtråvärda platserna?? Och kanske isåfall vill samåka för att få sällskap och splittad resekostnad....

Kan bara säga att ser verkligen fram emot juli...

Som jag förstått verkar Silja Line vara en tänkbar resväg.. Nån sa till mig att det skulle startas en ny färjelinje mellan Sundsvall och Vasa?!?! Är det nån som vet mer??

Syns snart....

//Christer
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hoh, någon som vet ifall Nash kommer till Kemora?
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu till iår har man till och med en hoj som går att ställa på, bara hoppas på avbokningar nu så får du fortsätta och lär mig där vi slutade sist på förra kemora körningen :tungan

Hmmm, jag får nog sätta någon av dom snabba instruktörerna på dig Tommy:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag ska dit, om jag så ska kravla mig fram! Jag vet inte om JohanH hann anmäla sig, men hoppas det... Vi är ju några stycken från stan i a f så vi får arrangera någon form av samtransport när det närmar sig.

...Har du bokat in dig redan?
Samåkning? Johans hoj är ju inte reggad... :huvet

:tummenupp . Få se om vi inte ska kunna gräva fram en ljummen pint Ale till bastun också...

Hehe... annars får jag väl leta efter den enda stugan där det regnar, och fråga om man får komma in på lite njurpaj och haggis, och förstås en kopp te då på det! :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ingen fara, Xyron/Tommy är rätt van vid LGF-Trajjor vid det här laget:rolleyes: . Se min avatar/citat nedan...:D

Niklas, Kan man låna saftblandare att montera på kutsen? vill inte ha en räser upp i grenröret när jag funderar på vilken som är gas och broms, hehe :tummenupp
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Niklas, Kan man låna saftblandare att montera på kutsen? vill inte ha en räser upp i grenröret när jag funderar på vilken som är gas och broms, hehe :tummenupp

Det är lugnt, det finns ett gammalt trick att använda! Precis när han passerar bankar du till på hans bromshandtag...:tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ähh Tommy är inte så farlig.. så länge det är torrt..
Värre när det regnar...:pannkyss

Jo, jag har försökt få honom att fatta att det inte går att köra så fort i regn, men lyssnar han, inte en chans!!!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jo, jag har försökt få honom att fatta att det inte går att köra så fort i regn, men lyssnar han, inte en chans!!!

Han är ju en sån där norrlänning..
Hojsäsongen är så jälvla kort så man är tvungen att börja köra i rimfrost.. och sluta när det är is på sjöarna igen..
dvs Van att köra när det sladdas och halkas runt...
Norrlänningar är fan inte friska i skallen... :rolleyes:
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Han är ju en sån där norrlänning..
Hojsäsongen är så jälvla kort så man är tvungen att börja köra i rimfrost.. och sluta när det är is på sjöarna igen..
dvs Van att köra när det sladdas och halkas runt...
Norrlänningar är fan inte friska i skallen... :rolleyes:

Nu tycker jag du är lite väl negativ mot oss norrlänningar jämfört med er sörlänningar som bara kör när det är +25 grader ute och vindstilla.
Sen ska man träna på det man är dålig på, men jag har fortfarande beställt regn till alla r-1000 race nästa år :yoparty

Jo, jag har försökt få honom att fatta att det inte går att köra så fort i regn, men lyssnar han, inte en chans!!!

Jag märkte ju att det inte gick så bra hela tiden, funderar på teamnamnet White Line Racing :gnissla

Eller en av dom långsamma så han hinner med.

De långsamma instruktörerna sparar vi åt dig som bara kör fort på raksträckorna :tungan
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top