KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Knäskrapande

Jag tyckte att det var dumt av dig att försöka knäskrapa från skamkärran, bättre att göra det på hojen istället...:D:D:D

Nåja, jag tror det kommer att diskuteras länge med diverse gliringar, men nog var denna ide om att knäskrapa från släpet delvis min ide! :yoparty

Ibland behöver man en knuff för att prova nya saker! ;)

Jag tycker nog att Lime är tuffare än somliga tror! :D :Bugar

Nicklas, om du tar dig till Fällfors igen framöver kan jag visa hur man gör! :tummenupp

Kan även berätta att HP2S'en är hos farbror "Blackant" för lite kärlek och ompyssling. Till våren så borde den antingen vara klar eller bytt till lillebror S1000RR. Är jag dum i huvet och inte vet när jag ska sluta??? Troligen!
/Jonas
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jodå hemma här med. Goa dagar i finnelandet.. Jobbig körning till färjan efter avslutad kurs.
Insåg att det var dags för förarbyta när kåpan på släpvagnen framför såg mer ut som något suddigt dis.

Rolig bana... snabb... ruskigt snabb för den som vågar stå på gasen.

Tack alla som var med och gjorde detta till en vecka att minnas.

Vill även passa på att gratta spiff och önska han välkommen som shi.

Nu bär det av till Gelleråsen.
Ha det gott...

//Ezzo
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Gruppfoto på Trajja-gänget lär anslås i Daytonatråden av pressansvarige Ninan inom kort. Och Luca verkade stortrivas i sällskapet. Tyvärr saknades en -10 Special Edition i femklövern. Åtgärdar Du det till nästa år? :)

Nu när försökskaninerna återkommit från Kemora soumi-land hela & rena...
Ja, nästa år är damen & jag på! :tummenupp

Från inläggen att dömma verkar det inte ha varit helt jättetråkiga 4 dagar... :)

Trevligt är väl att ta i, åt fel håll.. Det var helt sinnessjukt...

Du kände dig som hemma, med andra ord..? :hihi

Ja då, Luca Brasi blev ordentligt grillad både på banan, i depån och på fritiden :hihi... Han får berätta själv, hehe. (kram på dig lilla gubben).

Jaha, var det du som fick ner honom i sandlådan? Han är en jefvel på att bygga sandslott när han väl kommer igång, nästan snudd på manisk... :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jaha, var det du som fick ner honom i sandlådan? Han är en jefvel på att bygga sandslott när han väl kommer igång, nästan snudd på manisk... :D

jaja, jävla tjat om sandlåda, var tvungen att se vad dom där vita balarna innehöll, tänkte att när jag ändå fick bakhjulslåsning på rakan innan karusellen kunde jag lika gärna ta en titt samtidigt, kom dock inte längre än till gruset. :tummenupp
 
Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Härligt!

Nyss hemkommen, sitter framför MotoGP träning från Donnington och myser. Hojarna inte ens avlastade från släpet ännu....

Detta är första gången i hela mitt liv som jag varit hemifrån en vecka utan att ens tänka på att ha hemlängtan. Tacka vet jag en vecka i finska skogarna med aktivitet från tidig morgon till sen kväll, det är semester det.

Stort TACK till alla som gjorde denna vecka till en ännu bättre vecka än förra årets Kemora vecka. Det var faktiskt riktigt kul och lärorikt med regn första dagen. Skickar med en blid på Göteborgsmaffian + LucaBrasi innan vi åkter från Kemora och sedan även när vi höll på att drunkna på kajen i Åbo. Tack för erbjudandet om att komma och festa i er buss #46. Vi hade dock ingen eka att ro bort till er med så vi fick ta en "rain check" till nästa gång.:tungan

Till alla er jag inte hann säga hej då till och alla andra - Vi ses på Kemora 2010 :yoparty

Nu finns även Daytonabilderna (med fler)här
 

Bifogat

  • Bild 141.jpg
    Bild 141.jpg
    256.9 KB · Visningar: 89
  • Bild 154.jpg
    Bild 154.jpg
    222.5 KB · Visningar: 78
  • Bild 148.jpg
    Bild 148.jpg
    234.4 KB · Visningar: 76
Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) under dessa dagar så jag kunde koncentrera mig på annat jobb...

De var jättesnälla mot mig...:krama och kursen var jättebra...och jag vill dit igen.

Tack allihopa!
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) .....:)

Tror killen mådde bra av lite testosteronsällskap istället för 4 kvinnor o 1 kastrerad hankatt som fanns hemma.. :D

Passar även på o tacka för en superb kurs, duktiga instruktörer o allt annat därikring!!!:tummenupp
 

kazzee

Det är roligare att ha kul!
Gick med
24 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha V-Max (01)
Yes, då var man hemkommen och trött så det förslår.

Stort tack till alla instruktörer och SMC för MYCKET trevligt anordnade kursdagar! :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja då, Luca Brasi blev ordentligt grillad både på banan, i depån och på fritiden :hihi... Han får berätta själv, hehe. (kram på dig lilla gubben).

Förstår inte vad du pratar om plutten :va

Inställer mej i tackskaran, kanon instruktörer och arrangemang av toppklass :Bugar
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Pust!
Hemma igen och lastat ur allt äntligen.

Tack till alla instruktörer och deltagare för den bästa(trots den finska maten)semestern ever,syns om inte förr så nästa år på kemora!

Henrik,med återfått självförtroende och återfunnen känsla.
 

peoni887

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
Ducati 1098
Svårt att säja vem som hade det roligast, vi instruktörer eller ni deltagare. Detta kan vi debatera länge. :D

Dock är det ju lite extra roligt när en deltagare är mer "ovillig" att göra en övning och numera gasar med fel hand. Starkt jobbat Henrik. Detta är en av de minnen som kommer att vara längst från denna vecka.

Hoppas vi ses snart igen på någon fin bana.

//Peo :banana


Nöjet var helt på våran sida, det kan jag lova :tummenupp Ho-Ho satte en plats i hjärtat man sent ska glömma :ekorr-binda

Trevligt är väl att ta i, åt fel håll.. Det var helt sinnessjukt kul och med en helt fantastisk bana! Jättetrevliga kursdeltagare (er man träffa iaf :D) & suveräna instruktörer! Ett extra stort tack till Peo & Tomas för dag fyra :Bugar

//Henrik, som numera gasar med vänsterhanden :yoparty
 

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yzf-R6, 2008
Då var man äntligen hemma (exakt för 6 h sedan).. SKÖNT.. Ska aldrig göra om detta, eller rättare sagt, jag ska aldrig köra mc till kemora igen, nästa år blir det Bil o Vagn.. :)

Tack för en sjukt intressant, rolig och lärorik vecka.. Ses nästa år //Filip R6
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
När ska man börja skanna smc:s hemsida för nästa års körning då? :p

Hade grymt kul på min lilla moppe bland alla plastraketer, och skulle vilja tacka alla som var med och gjorde denna resa så grymt underbar!!!
 

peoni887

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
Ducati 1098
Din lilla moppe fick bekänna färg bland alla plastraketer och stora Bumsar! Men du gjorde det med den äran och på stoppieövningen så låg de i lä :D

Fyra härliga dagar som samtidigt var sjukt slitiga, tror ögonen gick i kors på eftermiddagen dag tre... Så sanslöst kul att se hur alla kör bättre och bättre, då tror man ju faktiskt att det hjälper att jag säger åt er vad ni ska göra :rolleyes: :tummenupp

//Anna
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top