Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag har ju aldrig varit där så jag har ingen referens.

Vad har ni för pers på kemora???

Å vad e banrekordet??
 

MAKOSA

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
kalix
Hoj
YAMAHA R1 gammal :) men fixade ändå en låg 1:16 tid på Kemora!!
höördu sunkan.. ska fasiken kör bort dig till sommarn! iaf försöka och tror int de är så långt borta, och ingemar får nog plikta han me!! :p
 

mr p-j

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
gällivare
Hoj
gixxer 1000
Jag har ju aldrig varit där så jag har ingen referens.

Vad har ni för pers på kemora???

Å vad e banrekordet??

iof så är jag ju redan snabbare än ingon på kemora. :arsele 1.14.9 hade jag. ingo 1.15 nånting. ,1 tror jag.
sunk mins jag inte vad han körde.
banrekordet var väl 1.08 låg
 

MAKOSA

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
kalix
Hoj
YAMAHA R1 gammal :) men fixade ändå en låg 1:16 tid på Kemora!!
ja jag har ju några sekunder att kapa, (1,16,3) men de var oxå med en orginal gungig R1á från 98.. hoppas att hencos gammla rr ska göra bättre än så...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har ju aldrig varit där så jag har ingen referens.

Vad har ni för pers på kemora???

Å vad e banrekordet??

Tror det officiella är Kessälä med Duccen på 1.08.6 eller nåt sånt. Henrik Stenberg lär ha kört 1.07 nånting inofficiellt. Det är sjukt snabbt, ungefär som att som att sätta 1.03-04 på Åsen...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jorå, det känns svårt att förstå var alla de sekunderna ska hittas när man snurrar uppåt 1.20 och filosoferar... Jag tror Du och jag får försöka att lägga stadiga 1.20 - 1.25, då borde man ju aldrig behöva passera någon i detta sällskap av fartfantomer:D

...Det är sjukt snabbt, ungefär som att som att sätta 1.03-04 på Åsen...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jorå, det känns svårt att förstå var alla de sekunderna ska hittas när man snurrar uppåt 1.20 och filosoferar... Jag tror Du och jag får försöka att lägga stadiga 1.20 - 1.25, då borde man ju aldrig behöva passera någon i detta sällskap av fartfantomer:D

Låter som en bra plan:tummenupp

Mitt officiella personbästa är 1.19 eller nåt sånt, från 2001, då tyckte jag att det gick fort som faaaan.... Jag fattar inte var de övriga 10-11 sekunderna finns någonstans?

Jag gjorde det enda raka och skaffade en stor motard, då har jag alltid brist på aerodynamik och effekt att skylla på...:tungan
 

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Pris för körningen

Hej

Priset blir 3.400 kr för körning, boende, frukost, lunch och eftermiddagsfika samt el i depån för dom som behöver det.
De som vill ha dubbelrum i den nya byggnaden får betala 100 kr extra per dygn och person.
Vill man ha med kompis eller flickvän som ej kör så kostar det 1.500 kr
Max antal som kan bo i stugor är 50 stycken. Det finns 5 4-bäddars och 5 6-bäddars stugor så det får bli max antal deltagare.
50 första som betalar får plats.
Körningen blir som vanligt i 3 grupper
Om man ej kan komma pga olika omständigheter så återbetalas inget, platsen kan säljas vidare till annan ej anmäld förare.

Kontouppgifter
Bank: Handelsbanken Kiruna
Clearingnr: 6208
Kontonummer: 605 676 232
BIC(Swift) - HANDSESS
IBAN: SE20 6000 0000 0006 0567 6232

Betalningsmottagare
Tom Pettersson
Lappgatan 3 b
981 35 Kiruna

Märk betalning med nick eller namn samt maila mig när ni betalt.
BIC och IBAN för de som betalar från utlandet.
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
jag satt och klura lite då jag själv itne har en aning.. men hur brukar folk resa ? är det färja från umeå eller bilas det hela vägen ?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Om du utgår från Skövde så är det nog billigt och enkelt att ta färja från Sockholm.

Vi som bor här uppe bilar över Haparanda


jag satt och klura lite då jag själv itne har en aning.. men hur brukar folk resa ? är det färja från umeå eller bilas det hela vägen ?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Klart o betalt.

Negliance, tror dom flesta från norrland bilar, men folk från stockholm(och dyl:)) tar färja.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Om du utgår från Skövde så är det nog billigt och enkelt att ta färja från Sockholm.

Vi som bor här uppe bilar över Haparanda

så jäkla tråkigt att åka färja själv och sitta och gråta över att man är ensam på överfarten och fångas av någon jäkla kamerafotograf och sitta och gråta ut i tv och pippa med stureplansbögar , så jag hakar nog på över haparanda =) lika billigt

Klart o betalt.

Negliance, tror dom flesta från norrland bilar, men folk från stockholm(och dyl:)) tar färja.

skövde är INTE stockholm.. det är mer som lappland fast annorlunda =)
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Var ju inte allt för blodigt pris på körningen. Ska se till att skicka pengar omgående.

Vad gäller resan dit så har jag för avsikt att köra bil med hojen på släp då jag förmodligen inte kommer ha något körkort för gata vid körtilfället. Sen får man ju med sig alla verktyg och annat skrot som kan tänkas behövas där borta. Vi som bor här uppe lär väl förmodligen ordna någon form av samkörning dit för att spara pengar och plats. Vem som åker med vem är dock inte bestämt än, men nu när ändå priset är fastställt så blir det väl lite mer aktuellt att planera in hur resan dit skall ske.
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Var ju inte allt för blodigt pris på körningen. Ska se till att skicka pengar omgående.

Vad gäller resan dit så har jag för avsikt att köra bil med hojen på släp då jag förmodligen inte kommer ha något körkort för gata vid körtilfället. Sen får man ju med sig alla verktyg och annat skrot som kan tänkas behövas där borta. Vi som bor här uppe lär väl förmodligen ordna någon form av samkörning dit för att spara pengar och plats. Vem som åker med vem är dock inte bestämt än, men nu när ändå priset är fastställt så blir det väl lite mer aktuellt att planera in hur resan dit skall ske.

Igentligen får du inte köra bana då heller, Om du nu inte har licens och mc id... Men men.. det har ju funkat förr så:D
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
hmm ja man får väll se hur det blir med resa från syden . man tappar så jäkla många timmar resa om det skall åkas färja och skit. sunk.. jag tittar in hos dig dagen innan avresa om det är lugnt =)
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
hmm ja man får väll se hur det blir med resa från syden . man tappar så jäkla många timmar resa om det skall åkas färja och skit. sunk.. jag tittar in hos dig dagen innan avresa om det är lugnt =)


Ja det är bara att komma förbi:)
Men du är ju störd om du inte åker båt från sthlm:D 167mil om du kör runt,92 om du tar sthlm..
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Vi åker Sundsvall-Umeå 26mil + färja + Vaasa-Kemora 15mil.

Hur funkar det där med kommunikationen och pengarna??
Kan man vifta med ett visakort och prata svenska eller blir dom sur då??

Eii saa peittää

/GP
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top