Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Vi åker Sundsvall-Umeå 26mil + färja + Vaasa-Kemora 15mil.

Hur funkar det där med kommunikationen och pengarna??
Kan man vifta med ett visakort och prata svenska eller blir dom sur då??

Eii saa peittää

/GP

jamen då kanske jag kan haka på er då =),.

för ska jag åka över stockholm så har jag 11 timmar färja pluss ändå 45 mil bilkörning på finska sidan . pluss 35 till stockholm.

kör jag över sundsvall så har jag 56 typ till sundsvall och sen är ju fina fisken på hjärnet =).

sunk hitta mig ett hus som jag kan impulsköpa nu på stört så behöver jag inte köra så långt =)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Några hållpunkter till parlören, med reservation för stavning:

- Visa funkar, men Ditt bensinkort kan Du räkna bort. Tanka när det är öppet i butiken, inne kan Du betala med ett VISA. I automat - Icke (egen erfarenhet från nattlig vinterresa genom de tusen sjöarnas land...). Det finns en mack 10-15 km från banan för soppa till hojen.
- När Du beställer mat är frasen "ei senappi" bra att känna till. Till och med när kaffet beställs.
- Kaffe - "Iso koppi kahvia"
- I Vaasa funkar svenska hyggligt, inte på väg mot eller framme i Kemora. Knappt engelska heller, förresten (gäller ej de yngre medborgarna). På något vis löser det sig ändå.
- På banan i Kemora heter hårdvalutan Ljunglöfs Ettan. Bra att ha om det ska krängas däck, bankas hjulaxlar som valsats samman med ett havererat hjullager eller för andra trängande göromål. Ev överbliven valuta kan jag ta hand om för destruktion. Utan miljöavgift.
- Ska Du handla körpilsner finns mellanöl på den vanliga butiken. Minttu är ett rävgift som Du ska hålla Dig ifrån (egen erfarenhet från svensexa), spring därifrån så fort Du ser etiketten. Funkar annars som hårdvaluta på campingen om jag uppfattat fjolårstråden korrekt?

Se där - några små råd för att hålla GP på gott humör till dess att nyförvärvet ska trashas. Jag är säker på att alla andra välvilliga individer i tråden kan fylla på med små tips och förhållningsorder:)

...Hur funkar det där med kommunikationen och pengarna?? Kan man vifta med ett visakort och prata svenska eller blir dom sur då??

Eii saa peittää...
 
Last edited:

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Kom ihåg att ta med reggbevis för alla fordon.....
Finska Insatstyrkan kan vara lite kinkiga om dom stoppar er efter vägen och ni inte kan visa att ni äger prylarna..

Jo jag ska försöka hitta ett hus åt dig uppe i byn, Har du allt som krävs för att bli en bybo då:D
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Kom ihåg att ta med reggbevis för alla fordon.....
Finska Insatstyrkan kan vara lite kinkiga om dom stoppar er efter vägen och ni inte kan visa att ni äger prylarna..

Jo jag ska försöka hitta ett hus åt dig uppe i byn, Har du allt som krävs för att bli en bybo då:D

Men ööhöh Jag har ju inte nått sånt. Min e ju oreggad. Måste väl duga med importpapper då.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
roffe_s skrev:
- Visa funkar, men Ditt bensinkort kan Du räkna bort. Tanka när det är öppet i butiken, inne kan Du betala med ett VISA. I automat - Icke...

Exakt.
Mastercard eller annat svenskt bank-/kreditkort utfärdat i Sverige fungerar heller inte. Det måste vara ett bankkort utfärdat i Finland. :näsblod
Måste poängtera att svenska bankkorten fungerar alldeles utmärkt i finska bankomater - "OTTO", så alternativet att ta ut Euro och sedeltanka efter stängningsdags finns också.

roffe_s skrev:
Minttu är ett rävgift som Du ska hålla Dig ifrån..
Det rimmar illa med det jag hört från Therese (BadGirl). Hon predikar Minttu's förträfflighet, särskilt den 50% finska varianten.:fyllisar
 
Last edited:

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Det rimmar illa med det jag hört från Therese (BadGirl). Hon predikar Minttu's förträfflighet, särskilt den 50% finska varianten.:fyllisar

Minttu är lösningen på allt! :dricka
Jag känner flera som som satt personbästa dagen efter... tider på 0:00.00 är mycket vanliga när man träffat Minttu i bastun :död

/S
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, på den tiden JohanH körde riktig hoj stoppades vi när han kört 500m efter matstoppet i Uleåborg på hemvägen. Det blev ju extra intressant med tanke på hans yrkesval:)

...Finska Insatstyrkan kan vara lite kinkiga om dom stoppar er efter vägen och ni inte kan visa att ni äger prylarna...

Brrr...:eek: Hin Håle själv bor i den flaskan. Många nollor blir det dagen efter:fakta
...Det rimmar illa med det jag hört från Therese (BadGirl). Hon predikar Minttu's förträfflighet, särskilt den 50% finska varianten.:fyllisar

...
Jag känner flera som som satt personbästa dagen efter... tider på 0:00.00 är mycket vanliga när man träffat Minttu i bastun :död...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Igentligen får du inte köra bana då heller, Om du nu inte har licens och mc id... Men men.. det har ju funkat förr så:D

Jasså? Jag som nu halkat in på ett hörn vet ju inte riktigt hur allt går till. :död

I vems regi är bankörningen? Är det SMC eller privat den här vändan?

SMC vet jag att dom på deras hemsida skriver att man ska ha giltigt A körkort för att delta i eventuella bankörningar. Är det privat så ser jag ju inte varför det ska vara några problem, visar jag registreringsbevis på att hojen är min så bör det väl räcka kan man tycka?

Skulle ju kännas kraftigt onödigt att betala 3400kr för en finlandsresa för att köra hoj och så får man inte köra hoj. Visst vore det ju trevligt sällskap, men att hänga över barriärerna i depån är väl knappast lika roligt som att köra själv.

Hur har det fungerat för folk förut i samma sits? Haft någon som kunnat intyga att personen i fråga faktiskt kan framföra en MC? Fjäsk? Mutor? :näsblod
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Jasså? Jag som nu halkat in på ett hörn vet ju inte riktigt hur allt går till. :död

I vems regi är bankörningen? Är det SMC eller privat den här vändan?

Den är privatbokad av Tommen..
Nu ska jag inte säga att jag är 1000% säker.. Men jag tror det är banägaren som kräver att du har kk/Licens ( Kollas aldrig upp i finland så det har aldrig varit några problem vad jag vet)
Däremot vet jag att om man kraschar så ambulansen kommer så kommer även polisen och du får blåsa..kan ju hända att dom vill se nåt intyg på att du får köra då...

GP.. Ta med dig mc id eller liknande så brukar Snuten vara nöjd.

Det rimmar illa med det jag hört från Therese (BadGirl). Hon predikar Minttu's förträfflighet, särskilt den 50% finska varianten.:fyllisar

Tessan har ju rätt:)
Minttu och öl i bastun brukar sätta igång den mest tråkige svensson:D
 
Last edited:

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Jasså? Jag som nu halkat in på ett hörn vet ju inte riktigt hur allt går till. :död

I vems regi är bankörningen? Är det SMC eller privat den här vändan?

SMC vet jag att dom på deras hemsida skriver att man ska ha giltigt A körkort för att delta i eventuella bankörningar. Är det privat så ser jag ju inte varför det ska vara några problem, visar jag registreringsbevis på att hojen är min så bör det väl räcka kan man tycka?

Skulle ju kännas kraftigt onödigt att betala 3400kr för en finlandsresa för att köra hoj och så får man inte köra hoj. Visst vore det ju trevligt sällskap, men att hänga över barriärerna i depån är väl knappast lika roligt som att köra själv.

Hur har det fungerat för folk förut i samma sits? Haft någon som kunnat intyga att personen i fråga faktiskt kan framföra en MC? Fjäsk? Mutor? :näsblod


Hej
Detta är en körning helt i privat regi. Har kollat med Marko och på den avlysta banan så är det arrangören som avgör vem som får köra oavsett körkort eller ej. Sedan är det som på andra körninger med regler för dom olika grupperna och nykterhet gäller naturligtvis men det tar jag för givet att alla följer. Vid en eventuell olycka där ambulans larmas kommer polisen och tar ett blåsprov även om patienten ligger på båren eller står upp.
Är man ovan så börjar man i lugn grupp för se och lära, känns allt bra går det bra att byta grupp men först kolla med arrangören innan man byter. Det är ganska mycket att hålla reda med grupper och alla förare under dessa dagar så det blir inte mycket åka för mig men det vet jag redan från början.
Har du funderingar så går det bra att maila eller ringa mig
070- 24 54 720 Även andra som har funderingar kan ringa mig
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Tommen. Du skulle ju kunna klippa in listan med alla som anmält sig å uppdatera den med (betalt/klappad å klar) bakom namnen så vet man.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej
Detta är en körning helt i privat regi. Har kollat med Marko och på den avlysta banan så är det arrangören som avgör vem som får köra oavsett körkort eller ej.

Det är viktigt att veta att inga försäkringar gäller (förutom Bilsport&Mc) med det är ju inte många sporthojar som går att försäkra där:)

Därför är det ju bra om man har en privat olycksfallsförsäkring, vilket jag förutsätter att alla har eller skaffar sig? Se bara till att den gäller för sk extremsport...
 

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Tommen. Du skulle ju kunna klippa in listan med alla som anmält sig å uppdatera den med (betalt/klappad å klar) bakom namnen så vet man.

Jag kommer att ordna en sån lista när betalningarna börjar trilla in, men det tar några bankdagar innan pengarna finns på kontot.

Det är viktigt att veta att inga försäkringar gäller (förutom Bilsport&Mc) med det är ju inte många sporthojar som går att försäkra där:)

Därför är det ju bra om man har en privat olycksfallsförsäkring, vilket jag förutsätter att alla har eller skaffar sig? Se bara till att den gäller för sk extremsport...

Efter att ha sett hur det kan gå så är detta mycket viktigt att ordna detta innan körningen.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hej
Detta är en körning helt i privat regi. Har kollat med Marko och på den avlysta banan så är det arrangören som avgör vem som får köra oavsett körkort eller ej. Sedan är det som på andra körninger med regler för dom olika grupperna och nykterhet gäller naturligtvis men det tar jag för givet att alla följer. Vid en eventuell olycka där ambulans larmas kommer polisen och tar ett blåsprov även om patienten ligger på båren eller står upp.
Är man ovan så börjar man i lugn grupp för se och lära, känns allt bra går det bra att byta grupp men först kolla med arrangören innan man byter. Det är ganska mycket att hålla reda med grupper och alla förare under dessa dagar så det blir inte mycket åka för mig men det vet jag redan från början.
Har du funderingar så går det bra att maila eller ringa mig
070- 24 54 720 Även andra som har funderingar kan ringa mig

Då är jag med på noterna.

Men gällande att arrangören bestämmer vem som kör eller inte: vad har dom för urskiljningsmetod? Seriöst intryck = körning, oseriöst intryck = ingen körning? :va

Givetvis kommer jag börja i den lugna gruppen för att klämma och känna lite till en början, speciellt efter det långa vinteruppehållet. Sen har jag ju ingen monstermaskin heller så det kommer ju inte att vara några varvrekord jag satsar på, så förhoppningen är ju att jag ska kunan hålla gummit mellan mig och marken.

Jag kanske slår en signal till dig imorn med lite frågor och funderingar.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, det finns en del att vara medveten om när Du ska åka på avlyst område = bana.

Nu har Henco, Tommen och Niklas redan gett de viktigaste bitarna men jag kanske ska fylla på med lite mer försäkringsrelaterad fakta för att klargöra vad vi egentligen pysslar med:

SMC-kurser är en utbildning, inget annat. På gott och ont. Det innebär att man försöker utveckla både körteknik (duktigare chaufförer) men även värderingar och risker (säkrare chaufförer). Du har alltså både Teori, Övning och Diskussion i varje pass. Dessutom försöker vi hålla olyckorna borta genom att ligga på 75-80% och köra snyggt vilket också är en förutsättning för att vi ska hinna fundera på vad vi gör (hur väl vi lyckas kan väl diskuteras, till och med instruktörsvurporna var pinsamt många under t ex Kemora 2009). De flesta FB har därför sagt "-OK, under den kursverksamheten gäller Era försäkringar precis som vanligt".

Tommens fina arrangemang är i helt privat regi, och därmed är det upp till var och en av oss deltagare att själva sätta sig in i ett antal fakta. Söker Du i kurs- , banåknings- respektive försäkringsdelen finns tonvis med info, bl.a. denna tråd (första posten beskriver även vanligt banåka). I korthet gäller inte hel- eller halvförsäkringar vid privata arrangemang. Tyvärr inte heller trafikdelen. Det innebär att då TSL (trafikskadelagen) kan vara ur funktion är det oklart vad som händer om man blir påkörd, eller kör på någon (skadestånd, finns mig veterligen inga prejudikat). Som Niklas/Tommen skriver - därför har de flesta av oss en privat tilläggsförsäkring (brukar kallas extremsport) eller SVEMO-försäkring (för de som innehar tävlingslicens) som går in och täcker sjukvård/invaliditet.

Samtidigt är det friare på en vanlig bandag, där Du åker själv, försöker vara snabbast, umgås med polarna, impa på brewdarna (eller Niklas:tuttar), kämpa för att överleva, trixa med inställningarna eller whatsoever.

De flesta "Bandags"-arrangörer väljer därför att dela in deltagarna i en racegrupp för oförsäkrade hojar (där alla vet att det är "kört", man är ute på egen risk och får stå sitt kast om olyckan är framme) respektive en eller två grupper för försäkrade hojar, då försäkringsbolagen i alla fall har en motpart att diskutera med (FB verkar inte heller så pigga på prejudicerande domar och har därför ibland hellre friat än fällt).

Jasså? Jag som nu halkat in på ett hörn vet ju inte riktigt hur allt går till. :död

I vems regi är bankörningen? Är det SMC eller privat den här vändan?...

EDIT - ju bättre vi sköter detta, desto mer får Tommen åka:) Och krisar det med båge får jag väl vikariera något pass, om Du till äventyrs skulle nöja Dig med att halka omkring på en undermotoriserad, överelektrifierad hoj med ett suspekt ursprungland... - EndOfEdit
 
Last edited:

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Lite mer info

För det facila priset av 3400 kr får ni:

- 4 dagars körning.
- Boende på camping söndag till och med torsdag morgon inklusive frukost. (4st dubbelrum finns mot extra kostnad på 400:)
- Lunch ute på banan samt fika på eftermiddagen.
- Bastun på campingen är bokad för de som vill basta bort dagens svett.
- El i depån för eventuella däckvärmare.

Körningen kommer att delas in i 3 grupper, så att alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet av banåkning. (nybörjare, normal och snabbgrupp)

Inga speciella instruktörer kommer att finnas på plats, men självklart går det bra att fråga oss arrangörer eller övriga deltagare om tips och funderingar.

All körning sker på egen risk. Arrangören ansvarar inte för eventuella person-, materiella eller ekonomiska skador som kan uppstå. (kontrollera vad som gäller med ditt försäkringsbolag)

(tag kontakt med Tommen eller Iskall/Stefan om det finns övriga frågor)


Anmälningsavgift 3400 kr betalas in på konto Handelsbanken 6208 – 605 676 232
.
Ingen återbetalning av pengar görs vid avbokning.


Skall kompis eller flickvän följa med men ej köra kostar det 1500 kr för alla
dagar: Boende, frukost, lunch och fika. Även ev bastubad.

/Stefan
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
1. Noc
2. Negliance
3. Tommen
4. Iskall
5. Henco_norr
6. Magnus S
7. Tobbe K
8. Eldstorm
9. Guinness
10._rills_
11. roffe_s
12. hank
13. (Prel.) Jonas "Syster-Tysk"
14. gibbles
15. Niklasinorr
16. Gulleplutt
17. Nicke@
18. Niklas M
19. PerR77
20. BadGirl
21. tubi
22. schultz
23. stoltz
24. Dennis_I
25. mr p-j
26. Yngve
27. Green Virus
28. Ingon
29. Stiggge
30. mo
31. Eivind Skotnes
32. Robin Holmgren
33. Zvugge
34. Kolle
35. Olzi
36. Tomas Björk..
37. GAMMA
38. Gaff
39. Mr jojjeman
40. AndersHallman
41. Jonne86
42. Micke Israelsson
43. Nicke (brazzarnicke)
44. henlin
45. farochson (endast son)
46. REK
47. Eva
48. Valle
49. Magnus Mathiasson
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Mmm, det finns en del att vara medveten om när Du ska åka på avlyst område = bana.

Nu har Henco, Tommen och Niklas redan gett de viktigaste bitarna men jag kanske ska fylla på med lite mer försäkringsrelaterad fakta för att klargöra vad vi egentligen pysslar med:

SMC-kurser är en utbildning, inget annat. På gott och ont. Det innebär att man försöker utveckla både körteknik (duktigare chaufförer) men även värderingar och risker (säkrare chaufförer). Du har alltså både Teori, Övning och Diskussion i varje pass. Dessutom försöker vi hålla olyckorna borta genom att ligga på 75-80% och köra snyggt vilket också är en förutsättning för att vi ska hinna fundera på vad vi gör (hur väl vi lyckas kan väl diskuteras, till och med instruktörsvurporna var pinsamt många under t ex Kemora 2009). De flesta FB har därför sagt "-OK, under den kursverksamheten gäller Era försäkringar precis som vanligt".

Tommens fina arrangemang är i helt privat regi, och därmed är det upp till var och en av oss deltagare att själva sätta sig in i ett antal fakta. Söker Du i kurs- , banåknings- respektive försäkringsdelen finns tonvis med info, bl.a. denna tråd (första posten beskriver även vanligt banåka). I korthet gäller inte hel- eller halvförsäkringar vid privata arrangemang. Tyvärr inte heller trafikdelen. Det innebär att då TSL (trafikskadelagen) kan vara ur funktion är det oklart vad som händer om man blir påkörd, eller kör på någon (skadestånd, finns mig veterligen inga prejudikat). Som Niklas/Tommen skriver - därför har de flesta av oss en privat tilläggsförsäkring (brukar kallas extremsport) eller SVEMO-försäkring (för de som innehar tävlingslicens) som går in och täcker sjukvård/invaliditet.

Samtidigt är det friare på en vanlig bandag, där Du åker själv, försöker vara snabbast, umgås med polarna, impa på brewdarna (eller Niklas:tuttar), kämpa för att överleva, trixa med inställningarna eller whatsoever.

De flesta "Bandags"-arrangörer väljer därför att dela in deltagarna i en racegrupp för oförsäkrade hojar (där alla vet att det är "kört", man är ute på egen risk och får stå sitt kast om olyckan är framme) respektive en eller två grupper för försäkrade hojar, då försäkringsbolagen i alla fall har en motpart att diskutera med (FB verkar inte heller så pigga på prejudicerande domar och har därför ibland hellre friat än fällt).

Tackar så mycket för infon Rolf. Fick då en aning mer klarhet i vad som gäller rent försäkringsmässigt. Är dock osäkert om jag ens kommer ha en giltig försäkring vid körningstillfället, vet ju inte hur det kommer att gå med hojen på besiktningen än. Kanske får göra SFRO och en massa annat strul innan den blir godkänd för gata, är ju lite ingrepp gjorda på hojen. :D

Nåja, det låter då som ett förnuftigt (någorlunda :tungan) upplägg på det hela så det ska nog lösa sig på något sätt.

För min del blir det mest för att känna på hojen lite efter alla uppgraderingar samt försöka hitta vettiga inställningar på hjulupphängningen. Bättre att testa sig fram och klanta sig på ett inhägnat område än ute på gatan. :)
 

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Betalningar

Så här såg det ut kl 12.00 i dag

1. Noc bet
2. Negliance bet
3. Tommen bet
4. Iskall bet
5. Henco_norr
6. Magnus S
7. Tobbe K
8. Eldstorm
9. Guinness bet
10._rills_
11. roffe_s bet
12. hank
13. (Prel.) Jonas "Syster-Tysk"
14. gibbles
15. Niklasinorr bet
16. Gulleplutt bet
17. Nicke@
18. Niklas M
19. PerR77
20. BadGirl
21. tubi
22. schultz
23. stoltz
24. Dennis_I
25. mr p-j bet
26. Yngve
27. Green Virus
28. Ingon
29. Stiggge
30. mo
31. Eivind Skotnes
32. Robin Holmgren
33. Zvugge
34. Kolle bet
35. Olzi
36. Tomas Björk..
37. GAMMA
38. Gaff
39. Mr jojjeman
40. AndersHallman
41. Jonne86
42. Micke Israelsson
43. Nicke (brazzarnicke)
44. henlin bet
45. farochson (endast son)
46. REK
47. Eva
48. Valle
49. Magnus Mathiasson
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
1. Noc bet
2. Negliance bet
3. Tommen bet
4. Iskall bet
5. Henco_norr
6. Magnus S
7. Tobbe K
8. Eldstorm
9. Guinness bet
10._rills_
11. roffe_s bet
12. hank
13. (Prel.) Jonas "Syster-Tysk"
14. gibbles
15. Niklasinorr bet
16. Gulleplutt bet
17. Nicke@
18. Niklas M
19. PerR77
20. BadGirl
21. tubi
22. schultz
23. stoltz
24. Dennis_I
25. mr p-j bet
26. Yngve
27. Green Virus
28. Ingon
29. Stiggge
30. mo
31. Eivind Skotnes
32. Robin Holmgren
33. Zvugge
34. Kolle bet
35. Olzi
36. Tomas Björk..
37. GAMMA
38. Gaff
39. Mr jojjeman
40. AndersHallman
41. Jonne86
42. Micke Israelsson
43. Nicke (brazzarnicke)
44. henlin bet
45. farochson (endast son)
46. REK
47. Eva
48. Valle
49. Magnus Mathiasson
50. goshow
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top