Killen på lyxfällan

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Idioter? Dom är en produkt av föräldrarnas uppfostran som för allt för många föräldrar går ut på att ungen inte ska behöva ta något som helst ansvar och inte behöver sköta ett piss innan dom e 22 och då tröttnar föräldrarna på ungarna och säger att det e samhällets fel som inte uppfostrat ungarna. Curlingföräldrar borde anmälas för barnmisshandel.

Det var kanske föräldrarna han syftade på?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag är uppvuxen i samma by :jagmöttelassie

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag tror snarare det är ett sätt att tillgodose (och spä på?) folks självgodhet. Ser man andra som misslyckas så känner man sig inte så misslyckad själv, eller skadeglädje är den enda sanna glädjen, typ...

Det är bra. Hjälper mig hålla humöret uppe när man sitter arbetslös helt utan ersättning och väntar på nästa omgång intag till universiteten.
När de få pengarna man lyckas skrapa ihop av att hjälpa vänner och bekanta går till att hålla bilen rullande för att kunna ta sig till AF och till en ev. arbetsintervju (right, när man gått en teoretisk linje är man inte vatten värd).

Då blir man genast lyckligare när man inser att man inte sitter med skulder upp över öronen. Då känns det inte lika jobbigt att inte ha råd med sina hobbys eller kunna följa med polarna på krogen!
:)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Skaffar du fler bör du skaffa öronproppar
Hans Scheike hade koll på det där, man ska ha tre fruntimmer! Två kan hålla sams å gå emot dig, men det kan tre aldrig göra, dvs slåss dom mest internt å man kan njuta av frukterna istället :D

Idioter? Dom är en produkt av föräldrarnas uppfostran som för allt för många föräldrar går ut på att ungen inte ska behöva ta något som helst ansvar och inte behöver sköta ett piss innan dom e 22 och då tröttnar föräldrarna på ungarna och säger att det e samhällets fel som inte uppfostrat ungarna. Curlingföräldrar borde anmälas för barnmisshandel.
Ja, det där synsättet kommer att förstöra många ungar, och är väl en av orsakerna till att Sverige går mot att bli ett u-land istället :huvet Som sagt, anmälas för barnmisshandel och samhällsomstörtande verksamhet, minst! :fakta

0scar

Guest
Hur många av er som talar om curlingföräldrar har egna barn?

Du forstar, man maste se pa fran utifran for att begripa hela konceptet. Spelar ingen roll hur mkt nagon gapar om curlingforaldrar och hur han minsann ska aldrig bli "en san", for nar olyckan val ar framme anser de sig enbart vara "omtanksamma och karleksfulla" foraldrar som bara vill barnets basta.

Medan omvarlden som ser pa, skakar pa huvudet at ytterligare ett par curlingforaldrar som gor sitt basta att casta sin unge at "ung och bortskamd"-programmet.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Till kommande mupp program "ung o bortskämd" Hatar verkligen alla dessa curlande föräldrar som tror de gör barnen en tjänst genom att dalta dem genom uppväxten, föräldrar som sjukanmäler o ringer arbetsgivare för sina spädgrisar :zpy
Svt i morgon 20:00

Det tråkiga är att jag läst rykten(?) om att deltagare har mutat sina föräldrar till anmäla sina "barn" till detta program.

Så man vet ju inte om folk spelar dumma för att få synas i tv, eller om de verkligen är så dumma.
Vad som nu skulle vara värst :huvet

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det tråkiga är att jag läst rykten(?) om att deltagare har mutat sina föräldrar till anmäla sina "barn" till detta program.

Så man vet ju inte om folk spelar dumma för att få synas i tv, eller om de verkligen är så dumma.
Vad som nu skulle vara värst :huvet

Oavsett programmet eller inte...f*n tragiskt att det finns 23 åringar som inte vet hur en tvättmaskin fungerar. Inte förvånad att arbetslösheten ökar när de knappt orkar gå till AF o anmäla sig eller för den delen fylla i a-kassekort :död och att vissa jobb är för fina för dem gör mig hederligt förbannad...för att nå toppen o göra karriär så får man nog vara beredd på att slänga silvervanterna o arbeta hårt.

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hur många av er som talar om curlingföräldrar har egna barn?

En av träningsinstruktörerna jag har ska tydligen vara med i curlingprogramet.
Jag tror att barnen, deras föräldrar och förmodligen filmteamet som var på plats tyckte att det var en dålig ide att ta in honom om han får härja fritt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
För i tiden visade tv probgramen folk som föregick med bra exempel, nu får man mer tv tid desto sämre människa man är..

Jävligt sant. Bara "reality shows" på tv tablån sedan runt 10 år tillbaka. Billiga att producera.

Underhållsprogram som Top model och Idol mf främjar mobbing om man skalar av det lite. Vi talar om vuxna människor som borde veta bättre.

Mobbarna har tagit över i mediavärlden och troligtvis även verkligheten utanför. Jag har sett två avsnitt av lyxfällan. Det senaste som tråden hamnar om och ett för någon vecka sedan om en blogg/fest tjej som var en av dem som festade med Hedman i hans senare skandaler.

Lär lyxfällan oss övrigare tittare något frågar jag mig ibland? Möjligtvis är det bara en i raden av freakshows. Många med liknande problem sitter nog och flinar åt att det alltid finns någon som satt sig i en värre situation än dem själva.

Sedan har vi det omvända. Hollywoodfruar och Östermalms ladies eller vad det nu heter. Skulle inte förvåna mig det minsta om även några av dem lever på marginalen i sin jakt efter social status blad sina vänner. De spelar bara med en högre insats från början. Skenet bedrar många gånger varför jag vägrar låta mig imponeras över vad andra personer har.

Vi har alltså människor från botten till toppen som lever över sina tillgångar. Inget att hetsa upp sig över egentligen. Folk har gjort så i alla tider med skillnaden att folk numera kan se dem direkt på tv och läsa om dem i skvallerpressen.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Inte förvånad att arbetslösheten ökar när de knappt orkar gå till AF o anmäla sig eller för den delen fylla i a-kassekort :död och att vissa jobb är för fina för dem gör mig hederligt förbannad...för att nå toppen o göra karriär så får man nog vara beredd på att slänga silvervanterna o arbeta hårt.

Nu är ju inte det där hela sanningen.
Jag har sedan Juli mailat cirka 200företag och ringt ett 50-100tal. Cirka 20 av företagen jag mailat har svarat och samtliga jag ringt har på ett fint sätt bett mig dra åt h-e.
Om man gått en teoretisk linje på gymnasiet är man inte vatten värd.
I princip alla "vanliga" jobb kräver praktisk utbildning och "skit"jobben vill inte ha med en att göra eftersom de räknar med att man kommer plugga vidare inom en snar framtid (vilket i mitt fall är helt sant).

Och du kanske inte är medveten om det, men vända burgare får man inte ut mer än 7-8 efter skatt (absolut max) på en heltidstjänst (som bara det är jävligt ovanligt). Åtminstone till att börja med (iaf på de ställen jag talat med).
Bor man då 10mil ifrån bär det sig inte att pendla. Än mindre att försöka hitta ett boende där det finns pengar över till mat, inom en vettig tidsram.

Folk som säger att det bara är lata personer som går arbetslösa gör mig rent ut sagt förbannad.

Förövrigt lyder ordspråket "silkesvantar".

Edit:
Förövrigt var mitt första möte på AF riktigt trevligt. Damen knapprade in mina betyg i daTTorn och sade "Återkom om tre månader, då är vi skyldig att ge dig en praktikplats"
Sen var det tack & adjö

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu är ju inte det där hela sanningen.
Jag har sedan Juli mailat cirka 200företag och ringt ett 50-100tal. Cirka 20 av företagen jag mailat har svarat och samtliga jag ringt har på ett fint sätt bett mig dra åt h-e.
Om man gått en teoretisk linje på gymnasiet är man inte vatten värd.
I princip alla "vanliga" jobb kräver praktisk utbildning och "skit"jobben vill inte ha med en att göra eftersom de räknar med att man kommer plugga vidare inom en snar framtid (vilket i mitt fall är helt sant).

Och du kanske inte är medveten om det, men vända burgare får man inte ut mer än 7-8 efter skatt (absolut max) på en heltidstjänst (som bara det är jävligt ovanligt). Åtminstone till att börja med (iaf på de ställen jag talat med).
Bor man då 10mil ifrån bär det sig inte att pendla. Än mindre att försöka hitta ett boende där det finns pengar över till mat, inom en vettig tidsram.

Folk som säger att det bara är lata personer som går arbetslösa gör mig rent ut sagt förbannad.

Förövrigt lyder ordspråket "silkesvantar".

Nej, du har rätt.
Samhället borde skapa ett jobb för din teoretiska profil i din by du bor i... :död
Har man pluggat en smal utbildning får man även inse att jobben kanske inte finns där du bor utan att man får flytta på sig.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nej, du har rätt.
Samhället borde skapa ett jobb för din teoretiska profil i din by du bor i... :död
Har man pluggat en smal utbildning får man även inse att jobben kanske inte finns där du bor utan att man får flytta på sig.

Jag har inte pluggat en smal teoretisk linje. Jag har pluggat teknikprogrammet. Jag kan flytta hela landet runt utan att få andra jobb än att vända burgare.

Eftersom jag missade universitetsutbildningarna jag sökte förra omgången med en halv poäng är tiden fram till nästa omgång (nästa sommar) ett svart hål när det kommer till att försöka hitta jobb.

Last edited:

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Hoj
KTM 1290 SDR
Jag har inte pluggat en smal teoretisk linje. Jag har pluggat teknikprogrammet. Jag kan flytta hela landet runt utan att få andra jobb än att vända burgare.

Eftersom jag missade universitetsutbildningarna jag sökte förra omgången med en halv poäng är tiden fram till nästa omgång (nästa sommar) ett svart hål när det kommer till att försöka hitta jobb.

Nu tror jag att det du ska göra e att inrikta dig på de stora företagen, och moteringsjobb. De vill helst ha Tekniker för att de ska kunna vidare utbilda personalen.

Jag vet har oxå börjat där. Men som sagt för mig va det ju lätt med Volvo väldigt nära.
Men det e vägen att vandra!!

Sen ett tips om du har någon speciell praktisk kunskap, dvs har du legat i ett garage och svetsat/ skruvat eller dyligt? använd det som argument när du söker! Allt kan man inte lära sig i skolan, det viktigaste är att man har rätt inställning, dvs att man inte ser det 51 samtalet till ett företag som det 51 utan som det första man ringer va entusiastisk och sälj dig själv

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

teknikprogrammet säger du... då lär det finnas gott om jobb skulle jag påstå. Vi och många andra i branschen anställer newbies hela tiden.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept