Inte förvånad att arbetslösheten ökar när de knappt orkar gå till AF o anmäla sig eller för den delen fylla i a-kassekort
och att vissa jobb är för fina för dem gör mig hederligt förbannad...för att nå toppen o göra karriär så får man nog vara beredd på att slänga silvervanterna o arbeta hårt.
Nu är ju inte det där hela sanningen.
Jag har sedan Juli mailat cirka 200företag och ringt ett 50-100tal. Cirka 20 av företagen jag mailat har svarat och samtliga jag ringt har på ett fint sätt bett mig dra åt h-e.
Om man gått en teoretisk linje på gymnasiet är man inte vatten värd.
I princip alla "vanliga" jobb kräver praktisk utbildning och "skit"jobben vill inte ha med en att göra eftersom de räknar med att man kommer plugga vidare inom en snar framtid (vilket i mitt fall är helt sant).
Och du kanske inte är medveten om det, men vända burgare får man inte ut mer än 7-8 efter skatt (absolut max) på en heltidstjänst (som bara det är jävligt ovanligt). Åtminstone till att börja med (iaf på de ställen jag talat med).
Bor man då 10mil ifrån bär det sig inte att pendla. Än mindre att försöka hitta ett boende där det finns pengar över till mat, inom en vettig tidsram.
Folk som säger att det bara är lata personer som går arbetslösa gör mig rent ut sagt förbannad.
Förövrigt lyder ordspråket "silkesvantar".
Edit:
Förövrigt var mitt första möte på AF riktigt trevligt. Damen knapprade in mina betyg i daTTorn och sade "Återkom om tre månader, då är vi skyldig att ge dig en praktikplats"
Sen var det tack & adjö