MYCKET BRA svar av Dig Stefan.
Vi åkte på en av era körningar förra året och var mycket nöjda. Vi saknade dock att instruktörerna borde haft västar. Men det ska ni nu fixa och är en liten sak bara.
Vi som även själva ordnar bandagar tar åt oss av det som skrivs här och ser över vad vi kan förbättra.
Att ha i tanken är att många tyckte att bandagarna blev för dyra och för många förare, vilket gjorde att vi bland annat pressat priset och då fått dra ner på saker runt omkring som kostar. Vill man ha perfekta dagar med rejält uppdelade grupper, fler instruktörer, bättre administrativa delar osv så bör man ha i tanken att då börjar bandagarna kosta mer.
Det med fasta tider har vi testat och vi insåg att det var det som fungerade sämst och var det som inte uppskattades av förare i mestadels.
Låt säga att grupp röd ska ut xx.45 varje timme. Dom åker ut och xx 48 händer en olycka. Att frakta bort hoj och ev skadad förare gör att klockan går. xx.59 får gruppen köra ut igen och har 1 minuts körning på sig innan nästa grupp ska ut. Samt att om passets avflaggning sker bara precis lite efter att en lite lugnare förare har passerat så kommer denna person åka sitt varv och sen bli avflaggad för att köra sitt sista varv in i depån och vips så har bara där 2-3 min försvunnit på nästa grupp-pass.
Att klocka tiden fungerar bra, alla får köra precis lika mycket=rättvist.
Vad som krävs är att alla parkerar sina hojar i resp. rätt led och inte här o var i depåområdet. Är man minsta uppmärksam och inte sover så ser man tydligt vilken grupp som är ute och vet när man bör börja förbereda sig.
Vi kommer i år att försöka få till en bandag med 3 grupper men med lika få deltagare som tidigare. Då återstår att se om förare vill betala mer för köra.
Den dagen kommer alltså inte vara för licens/rr och oförsäkrade hojar.
Med hopp om bra bandagar under resten 2005
/Liwa1 & Nitrous,
www.actionpics.se