APAPAP!!!! Ser att du har ställt batteriet på betonggolvet, om du inte vill köpa nytt batteri kan det vara bra att flytta på det. Jordas DiReKt! Vet faktiskt inte hur sant det är men jag lägger alltid något emellan.
APAPAP!!!! Ser att du har ställt batteriet på betonggolvet, om du inte vill köpa nytt batteri kan det vara bra att flytta på det. Jordas DiReKt! Vet faktiskt inte hur sant det är men jag lägger alltid något emellan.
Då kan jag med gott samvete ta bort plankan under mitt batteri hemma i garaget!hahahahaha, jag för om PLASTEN på batteriet får kontakt med moder jord imploderar det ju direkt XD, om han däremot ställt det uppochner utomhus med båda polerna nerkörda i blöt lera hade det nog laddats ur efter ett tag
Ang batteriet på betonggolv är en myt ,,de kommer från forntiden då batterier va gjorda av delvist trä för då fuktade syra ut på golvet så det blev en kemisk reaktion.
Ang 11-1 kompförhållande så kan det vara för mycket komp för 95 okt. Det beror mycket på hur mycket durr kammen har,,ju vassare kam desto mer komp-f kan man köra innan spik för den dynamiska komptrycket blir lägre då.
Om jag mins rätt har väl gamla dr 600 dubbla tändstift , har den här 650 motorn det?
Ola, du kan få min 190 axel för 4000 jämt om du tvingas lämna tillbaka den. Jag kommer inte sätta på min i år och jag ångrar lite att jag inte köpte 223 axeln istället.
...Fast det kanske var ett tämligen högt pris, har inte räknat på det, kanske blir lägre...
jag är ganska säker på att det svarta som har flagnat är dry film moly lubricant,och är till för inkörningen av kammen,alltså inget konstigt. det andra är väl inte på nå vitala delar?
Kan säga att min är ren och fin. Däremot hade jag stora problem med att få på kamdrevet men det löste jag med svarv och fil.Ah, jag funderade på om det kunde vara något sådant, med tanke på hur lätt det tydligen lossnar. Nej, det är sant att det inte är avgörande om det är märken eller lite ytrost på kamdrevsinfästningen. Det är mer att jag funderar på vad som har hänt för att det ska bli som det blivit. Har någon kanske faktiskt tappat den i golvet? Hur har den hanterats i övrigt med tanke på rosten? Försäljaren har hur som kontaktat WebCams för att få svar på varför det ser ut som det gör.
Kan säga att min är ren och fin. Däremot hade jag stora problem med att få på kamdrevet men det löste jag med svarv och fil.
Ingen fara att stoppa i den kammen men känn om det sticker ut något vid skadan och slipa iså fall ner det med ett finkorningt bryne. de är på undersidan nock så de är ingen belastning där som tur är. De svarta är en typ av inkörningsskydd som nöts bort fort. Men lägg även på inkörningspasta för kammar finns på mekonomen.
Menar du att kompförhållandet bara är 9,5-1 med 790 kolven också? De är bedrövligt lågt komp-f den bör funka med 11-1 på 98 okt och ev även på 95 okt speciellt med trimkam och dubbla stift. Det går plana toppen för att få högre komp-f.
Inkörningspasta gissar jag att du fick med? Det fick iaf jag när jag beställde direkt från webcams
Jag funderade också på att ta isär motor men med tanke på att det snart är säsongsstart så sket jag i det. Så här års hade jag aldrig börjat med motorn mer än lameller. Hade varit en annan sak i November.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |