Klass 7 hoj endast för dig som kan köra!!!!!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Jag måste faktiskt erkänna att jag kan hålla med honom på vissa punkter. Säg att man får lägre premie om man gör ett förarprov varje vår på sin hoj som då naturligtvis ska vara ganska svårt. Efter att ha klarat detta provet så får man säg 50 % rabatt så att gå från idiot försäkring på 35000 komma ner till 17 500 genom att visa upp för fb att man kan hantera hojen. Sen övrigt att förbjuda folk att köpa hoj det funkar inte.
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
gurra snurra skrev:
Jag e flintis sorry!


En seriös fråga!!! vad har du fått ut av din kommentar och inlägg??
Kan du beskriva lite mer vad du försöker säga... och säg inte att jag ska läsa Sv för invandrare (fö. Svenska 2) för det har jag gjort... :)
Om du är verkligen så trött som du säger..vad gör du här då?? varför LÄSER du de tråd som irriterar dig?? :va
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Så när man fyller 24 så blir man helt plötsligt kanonduktig på att köra hoj och får bättre omdömme i trafiken? Va bra.. :pannkyss
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
sportarn skrev:
Jag måste faktiskt erkänna att jag kan hålla med honom på vissa punkter. Säg att man får lägre premie om man gör ett förarprov varje vår på sin hoj som då naturligtvis ska vara ganska svårt. Efter att ha klarat detta provet så får man säg 50 % rabatt så att gå från idiot försäkring på 35000 komma ner till 17 500 genom att visa upp för fb att man kan hantera hojen. Sen övrigt att förbjuda folk att köpa hoj det funkar inte.

Visst en ok idé, men det hjälper inte mot skenförsäkringar och alla j-vla bedragare som har halvförsäkrat och klotar, och sen anmäler hojen stulen.. Det är såna "cases" som drar upp premierna i huvudsak...
& sen påstå att man inte ska ha klass7 hoj om man är under 24.. !? Finns många förare under 24 som behärskar sporthojar tusen ggr mer än vad många andra äldre förare kommer klara av under hela sitt liv...
Se bara på alla unga RR-talanger in-& utomlands...
Vill man framföra en tanke, kan man ju tänka igenom hur man ska uttrycka sig, och om det är hållbart först. Onödigt att göra bort sig ... om man inte älskar det förstås...
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
I detta utgångsläge för diskussion kan man ställa sig frågan ska motorcyklar klass7 få finnas över huvud taget :confused: Debatten om att skrota dessa för gått finns ju men om man nu hatar premien så mycket är det ju valfritt att köpa klass7 svårare än så är det ej
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
En V-Gurra släkt kanske!

:hihi Gurra-snurra en V-Gurra släkt kanske som oxå kommit hit för att FÖRPESTA SPORTHOJ.COM :kulspruta :död
Tradigt med sånt folk som regar in sej för att bara lägga in massa skräp post.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
t-rex skrev:
Ta nu din medicin.

Du inser att det du försöker få fram motverkas ganska effektivt av det faktum att du uttrycker dig som en 5-åring?

:lol

Nä, jag har också svårt att ta honom på allvar. Känns faktiskt som att det är ett skämt! Nyreggad och veteranhoj...

/O
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
...jag ska köpa fet r-hoj och ha endast trafik på den :yoparty :tummenupp
Krascha jag den så anmäler jag den stulen :arsele
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
SvartR1a skrev:
I detta utgångsläge för diskussion kan man ställa sig frågan ska motorcyklar klass7 få finnas över huvud taget :confused: Debatten om att skrota dessa för gått finns ju men om man nu hatar premien så mycket är det ju valfritt att köpa klass7 svårare än så är det ej
Dé é ju en självklarhet att klass7 hojjar ska finnas ! Om du é fundersam på att folk klagar över höga premier så får du nog tänka länge. Folk kommer alltid klaga på någonting, höga skatter, dåliga löner, dyra bilar, hojar,dyr bensin & dyra försäkringar..
Folk klagar ju på allt, de é bara att acceptera och låta bli att bry sig... Man kan ju ge ett alternativ till nästan allt oxå... dyr försäkring=teckna bara trafik och håll dig på hjulen, höga skatter=flytta till ett annat land osv,,,, ´

Men självklart ska klass 7 hojarna finnas där till de stackare (alla vi glada här på SH) som vill lägga ner allt de äger och har på just dessa hojar... Finns ingen anledning till att ta bort den glädjen...
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
R1 racer skrev:
:hihi Gurra-snurra en V-Gurra släkt kanske som oxå kommit hit för att FÖRPESTA SPORTHOJ.COM :kulspruta :död
Tradigt med sånt folk som regar in sej för att bara lägga in massa skräp post.


dom har väl inget annat för sig de j*vlarna :huvet blir så satans irriterad på såna fuckups :4skrika
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
R1 racer skrev:
:hihi Gurra-snurra en V-Gurra släkt kanske som oxå kommit hit för att FÖRPESTA SPORTHOJ.COM :kulspruta :död
Tradigt med sånt folk som regar in sej för att bara lägga in massa skräp post.

Samtidigt så är väl ingen större skada skedd om han inte får någon respons för sina små fanatiska ideer. Det bästa dom vet är att göra många människor arga. Bäst att bara vara lugn och resonera lite med folk som gurra. tillslut orkar dom inte härja längre (alternativt blir uppätna av Swedie) .
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Känns som om vi blir lurade igen......förra gången var roligare....folk blev så arga då....
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
ganska onödigt att lägga in såna trådar :kocko jag fattar ingenting vad han vill säga egentligen......han kommer bara in här och typ skriker på alla som kör r-hojar och som skenförsäkrar :va ......Bra jobbat snurra_gurra eller vad du nu heter.....kör du din URAL så vi andra riktiga hojar!!!! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top