Klockan tickar för Nicky Hayden

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Jag vet minst två på SH som utropade Biaggi till 2004 års mästare. Vi vet ju alla vad det slutade med. Han pallade inte trycket och var inte bra nog, som vanligt. Innan han lägger av med mopedkörstilen har han inte en chans.

Jo, men andraplatser, tredjeplatser och racevinster race-vinster, samt en tredjeplats i totalen är betydligt närmare världsmästartiteln än Hayden med sina två tredjeplatser och en 8'e i totalen. Särskilt inte med tanke på vilken cykel/team Hayden kört i. Dessutom efter sin teamkamrat, igen..

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:
Han kör MotoGP-hojen som en 250, utan tillstymmelse till sladd (därav alla low siders). Oerhört tråkigt.

Jättemåååångaaaa lowsiders gjorde han i år jämfört med Hayden. :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jörgen Player Special skrev:
Jaha - så att köra en 250GrandPrixracer är som att köra moped?

/JPS
Som du vet häcklar vi varandra "över muren" här på SH. En 250R är lika mycket moped som en SS600 är en gathoj.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
valmers skrev:
Som du vet häcklar vi varandra "över muren" här på SH. En 250R är lika mycket moped som en SS600 är en gathoj.

Njae, det där var väl en sanning med modifikation? En GPracer är ett handbygge enbart för racing och en SS600 är trimmad gathoj..

/JPS

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Njae, det där var väl en sanning med modifikation? En GPracer är ett handbygge enbart för racing och en SS600 är trimmad gathoj..

/JPS
Jag säger alla banrekord i Sverige. Sedan säger jag inget mer.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Ninjaboy skrev:
:va Vem har tappat humöret? Jag tyckte det skulle vara roligt om Valmers kunde göra ett liknande löfte då många kommer ihåg händelsen jag refererade till.

Ingen direkt relevans i den jämförelsen va?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Peno skrev:
Ingen direkt relevans i den jämförelsen va?
Jag drämde in 1000 pix på Ralf Schumacher som F1-världsmästare 2004. Williams/BMW:n var usel, och Ralf smackade i muren i 300 km/h. :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Han kör MotoGP-hojen som en 250, utan tillstymmelse till sladd (därav alla low siders). Oerhört tråkigt.
Det var framför allt -03 som han körde för snabbt in i kurvorna och ansatte framdäcket för hårt med low siders som följd. Han körde för övrigt 500 "som en moppe" redan -98 då han vann sitt första 500-race från pole före Doohan & Co. Oerhört pinsam körstil.

Men vad är din poäng? Att Hayden, inte Biaggi, är den förare som Honda kommer tilldela störst resurser 2005?

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
valmers skrev:
Jag drämde in 1000 pix på Ralf Schumacher som F1-världsmästare 2004. Williams/BMW:n var usel, och Ralf smackade i muren i 300 km/h. :hihi

F-n va kass du é. Du borde köra naken på Slingerbulten för den missen. :tomten

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad har banrekord i Sverige med saken att göra?

/JPS
Det är en intäkt för att fyrtakts gathojar är så tekniskt förädlade och läckra att de överglänser tvåtakts racers inte bara i utstrålning utan också i varvtider.

Fattas bara att en 990 cc motorcykel med nästan 200 hk vars chassie och motor uppdateras och utvecklas varje år är snabbare runt en asfalterad bana än en 249 cc dito med 95 hk vars chassie och motor förnyas i femårsintervaller.

En rättvis jämförelse vore att låta Watz, Fransson eller Mårtensson köra en Honda NSR 500 twin på samma banor och jämföra varvtiderna. :hihi

:felämne :notme

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Det var framför allt -03 som han körde för snabbt in i kurvorna och ansatte framdäcket för hårt med low siders som följd. Han körde för övrigt 500 "som en moppe" redan -98 då han vann sitt första 500-race från pole före Doohan & Co. Oerhört pinsam körstil.

Men vad är din poäng? Att Hayden, inte Biaggi, är den förare som Honda kommer tilldela störst resurser 2005?
Hayden är HRC/Repsol-förare för tredje året i rad, Biaggi lyfts in nu. Jag skulle tippa att resurserna fördelas lika, även om den tunnhårigaste föraren högljutt kommer att hävda att så inte är fallet. Att HRC satsar på Hayden för framtiden är uppenbart för alla utom vissa på SH.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad har banrekord i Sverige med saken att göra?

/JPS
Det är bara lite lustigt att de av tvåtaktstalibanerna så hårt bespottade "gathojarna" ("sofforna", "dieslarna", "bojsänkena", "touringhojarna" et cetera) bevisligen är snabbare än "riktiga racers" på samtliga svenska banor.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC