Klockan tickar för Nicky Hayden

valmers skrev:
Jag vet minst två på SH som utropade Biaggi till 2004 års mästare. Vi vet ju alla vad det slutade med. Han pallade inte trycket och var inte bra nog, som vanligt. Innan han lägger av med mopedkörstilen har han inte en chans.

Jo, men andraplatser, tredjeplatser och racevinster race-vinster, samt en tredjeplats i totalen är betydligt närmare världsmästartiteln än Hayden med sina två tredjeplatser och en 8'e i totalen. Särskilt inte med tanke på vilken cykel/team Hayden kört i. Dessutom efter sin teamkamrat, igen..
 
valmers skrev:
Han kör MotoGP-hojen som en 250, utan tillstymmelse till sladd (därav alla low siders). Oerhört tråkigt.


Jättemåååångaaaa lowsiders gjorde han i år jämfört med Hayden. :rolleyes:
 
Jörgen Player Special skrev:
Jaha - så att köra en 250GrandPrixracer är som att köra moped?

/JPS
Som du vet häcklar vi varandra "över muren" här på SH. En 250R är lika mycket moped som en SS600 är en gathoj.
 
valmers skrev:
Som du vet häcklar vi varandra "över muren" här på SH. En 250R är lika mycket moped som en SS600 är en gathoj.

Njae, det där var väl en sanning med modifikation? En GPracer är ett handbygge enbart för racing och en SS600 är trimmad gathoj..

/JPS
 
Jörgen Player Special skrev:
Njae, det där var väl en sanning med modifikation? En GPracer är ett handbygge enbart för racing och en SS600 är trimmad gathoj..

/JPS
Jag säger alla banrekord i Sverige. Sedan säger jag inget mer.
 
Ninjaboy skrev:
:va Vem har tappat humöret? Jag tyckte det skulle vara roligt om Valmers kunde göra ett liknande löfte då många kommer ihåg händelsen jag refererade till.

Ingen direkt relevans i den jämförelsen va?
 
Peno skrev:
Ingen direkt relevans i den jämförelsen va?
Jag drämde in 1000 pix på Ralf Schumacher som F1-världsmästare 2004. Williams/BMW:n var usel, och Ralf smackade i muren i 300 km/h. :hihi
 
valmers skrev:
Han kör MotoGP-hojen som en 250, utan tillstymmelse till sladd (därav alla low siders). Oerhört tråkigt.
Det var framför allt -03 som han körde för snabbt in i kurvorna och ansatte framdäcket för hårt med low siders som följd. Han körde för övrigt 500 "som en moppe" redan -98 då han vann sitt första 500-race från pole före Doohan & Co. Oerhört pinsam körstil.

Men vad är din poäng? Att Hayden, inte Biaggi, är den förare som Honda kommer tilldela störst resurser 2005?
 
valmers skrev:
Jag drämde in 1000 pix på Ralf Schumacher som F1-världsmästare 2004. Williams/BMW:n var usel, och Ralf smackade i muren i 300 km/h. :hihi

F-n va kass du é. Du borde köra naken på Slingerbulten för den missen. :tomten
 
Jörgen Player Special skrev:
Vad har banrekord i Sverige med saken att göra?

/JPS
Det är en intäkt för att fyrtakts gathojar är så tekniskt förädlade och läckra att de överglänser tvåtakts racers inte bara i utstrålning utan också i varvtider.

Fattas bara att en 990 cc motorcykel med nästan 200 hk vars chassie och motor uppdateras och utvecklas varje år är snabbare runt en asfalterad bana än en 249 cc dito med 95 hk vars chassie och motor förnyas i femårsintervaller.

En rättvis jämförelse vore att låta Watz, Fransson eller Mårtensson köra en Honda NSR 500 twin på samma banor och jämföra varvtiderna. :hihi

:felämne :notme
 
Nyteknik skrev:
Det var framför allt -03 som han körde för snabbt in i kurvorna och ansatte framdäcket för hårt med low siders som följd. Han körde för övrigt 500 "som en moppe" redan -98 då han vann sitt första 500-race från pole före Doohan & Co. Oerhört pinsam körstil.

Men vad är din poäng? Att Hayden, inte Biaggi, är den förare som Honda kommer tilldela störst resurser 2005?
Hayden är HRC/Repsol-förare för tredje året i rad, Biaggi lyfts in nu. Jag skulle tippa att resurserna fördelas lika, även om den tunnhårigaste föraren högljutt kommer att hävda att så inte är fallet. Att HRC satsar på Hayden för framtiden är uppenbart för alla utom vissa på SH.
 
Jörgen Player Special skrev:
Vad har banrekord i Sverige med saken att göra?

/JPS
Det är bara lite lustigt att de av tvåtaktstalibanerna så hårt bespottade "gathojarna" ("sofforna", "dieslarna", "bojsänkena", "touringhojarna" et cetera) bevisligen är snabbare än "riktiga racers" på samtliga svenska banor.
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top