För mig som konsument med Konsumentköplagen i ryggen så är det glasklart. Produkten har bevisligen inte hållit måttet, och orsakat skador typ som t.ex. en felaktig diskmaskin som läcker vatten på golvet.
Och ja, näringsidkaren har försäkringar som täcker detta - frågan är bara vad självrisken är, men det är inte mitt problem.
Du säger att generalagenten påstår att det inte är fel på däcket, var har du läst det någonstans?
Hade jag hetat Pirelli så hade jag tagit kontakt med min återförsäljare som jag vet att de har stort förtroende på eftersom de är väldigt kunniga, och snabbt löst problemet.
Inte jättebra reklam detta, tur att varken Mojja eller testryttaren skadade sig, utan att det bara är materiella skador.
Samt vad tror du att ÅF tycker om Pirelli om detta inte löses smidigt? Mig veterligen dunkar han iväg ganska många däck per år.
Däremot... Jag tror att detta fall är ganska unikt, det kan kanske bli ett prejudikat om det går så långt.
Låt oss se, vi kan ju spekulera och kasta (onödig) skit hur mycket som helst men vad hjälper det?