Klotat rejält pga av dåliga däck.

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Men du skrev faktiskt så.

Det är nog dax att du tar till dig fakta: Du klantade dig. Det kan hända alla. Ingen är fullkomlig.
Var glad att det löst sig och att du slipper stå för skadorna. Nu har du tjatat hela dagen om att det här minsann inte var ditt fel osv osv. Det blir bara tramsigt.
 

mojja83

Guest



Med detta har jag förstått att jag diskuterar med en person som måste vara väldigt svag begåvad. Skriv gärna vidare i tråden men jag har inga fler svar att ge dig.

Dina svar är så långt ifrån verkligheten man kan komma och det enda du gör är att trolla sönder tråden.
 

Smagatusk

Guest
Väntaväntaväntavänta. Nu börjar det bli intressant. Du menar alltså att hojen tappade allt fäste när du åkte rakt fram?


Det har han ju för fan sagt sen sida ett. Är du så jävla dum i huvudet att du kastar dig huvudstupa in i en diskussion utan att ens läsa trådstarten?

Trolla i dina egna jävla trådar och lägg ner drevet mot TS.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
LÄS FÖR I HELVXXXX HELA TRÅDEN ÄR DU SNÄLL!

Trött man blir herregud.

Som någon sa: Du upprepar dig hela tiden, vad gjorde du för att klota i 20 km/h, det känns som det är lättare att tappa balansen en att halka med framdäcket.
Jag skiter i om ÅF ersätter dig eller inte utan jag undrar mest hur gjorde du????
 

mojja83

Guest
Som någon sa: Du upprepar dig hela tiden, vad gjorde du för att klota i 20 km/h, det känns som det är lättare att tappa balansen en att halka med framdäcket.
Jag skiter i om ÅF ersätter dig eller inte utan jag undrar mest hur gjorde du????


Om du tar dig tid att läsa tråden så kommer du även få svar på denna fråga.
Efter att ha fått samma fråga 50 ggr och besvarat den 35 ggr blir man less skriver ett standardsvar copy paste och frågan blir återigen besvarad för 50 ggn.

Hur ledsamt tror du att det är att besvara samma fråga om och om och om igen för att den som skriver inte läser tråden.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Med detta har jag förstått att jag diskuterar med en person som måste vara väldigt svag begåvad. Skriv gärna vidare i tråden men jag har inga fler svar att ge dig.

Ursäkta, men jag har inte avkrävt dig några svar. Det är du som frågat hur du skall undvika såna här missöden i fortsättningen och jag har svarat. Uppenbarligen vill du inte ta till dig mina och andras svar eftersom det svider?
 

mojja83

Guest
Ursäkta, men jag har inte avkrävt dig några svar. Det är du som frågat hur du skall undvika såna här missöden i fortsättningen och jag har svarat. Uppenbarligen vill du inte ta till dig mina och andras svar eftersom det svider?


Jag får ingen godtagbar förklaring på att 2 personer 1 blåbär och 1 proffs inte klarar av att ta hojen förbi första böj på gåsen.

Sedan kan du snacka hur mycket skit du vill om förarfel o.s.v. hade proffset klarat sig banan runt så är din förklaring på förarfel helt ok och jag hade inte haft ett case.

Som det är nu är den mest logiska förklaringen att det är något galet med däcken.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Om du tar dig tid att läsa tråden så kommer du även få svar på denna fråga.
Efter att ha fått samma fråga 50 ggr och besvarat den 35 ggr blir man less skriver ett standardsvar copy paste och frågan blir återigen besvarad för 50 ggn.

Hur ledsamt tror du att det är att besvara samma fråga om och om och om igen för att den som skriver inte läser tråden.
Du alla som startat en tråd har fått stått ut med ris och ros,,, du får helt enkelt ta att det finns folk här med en massa erfarenheter coh kan mycket mer en dig om t,ex däck ocg bankörning. Har man kört bana och provat olika däck så lär man sig att det finns däck som kräver mer eller mindre värme för att bästa grepp skall infinna sig.
Att du sen ilsknar till på folk har ingen effekt alls här på SH, i alla fall inget som gynnar dig.
 

Täppas

Guest
Nu har jag läst 12 sidor i ett sträck :näsblod

Jag inser att jag är sparsamt begåvad och går nu och tvättar hojen istället...jag ska meditera och hitta orsaken att jag inte kunde slita mig :va
 

mojja83

Guest
Jag lämnar numera denna tråd då jag har tillfört precis allt som finns att säga.

Det enda som återstår är upprepningar ni som i fortsättningen ställer samma fråga behöver bara läsa igenom tråden för att få era svar.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag får ingen godtagbar förklaring på att 2 personer 1 blåbär och 1 proffs inte klarar av att ta hojen förbi första böj på gåsen.

Men du, nu har ju minst 50 pers skrivit i denna tråd och gett dig förklaringar, men ingen är godtagbar.
Kan du ge exempel på någon förklaring som skulle kunna vara godtagbar?

Jag har följt den här tråden hela dagen, och ju längre den har blivit desto mer tydligt har det framgått att det faktiskt är du och ytterligare en till som klantat sig lite. Shit happens liksom.

Nu har ju allt löst sig, så jag begriper inte varför du är så ilsk?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Var precis ute och körde min hoj mellan 15-20 km/h, det är väldigt låg fart. Om underlaget är ok MÅSTE det synas/kännas på däcken, om det finns ett fel som gör att man man kan tappa fästet i denna låga fart.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag lämnar numera denna tråd då jag har tillfört precis allt som finns att säga.

Det enda som återstår är upprepningar ni som i fortsättningen ställer samma fråga behöver bara läsa igenom tråden för att få era svar.

Det gör du rätt i :tummenupp Har inte idioterna förstått vad det handlar om vid det här laget så kommer de aldrig att göra det :) Lycka till med hojen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var precis ute och körde min hoj mellan 15-20 km/h, det är väldigt låg fart. Om underlaget är ok MÅSTE det synas/kännas på däcken, om det finns ett fel som gör att man man kan tappa fästet i denna låga fart.

Jaoh, jag funderade lite över hur man ens kan accelerera med så radikalt dåligt fäste i däcken. Iofs kan det ju ha varit enbart framdäcket som var värdelöst, men det är inga höga hastigheter det där.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det gör du rätt i :tummenupp Har inte idioterna förstått vad det handlar om vid det här laget så kommer de aldrig att göra det :) Lycka till med hojen

Oj, det verkar inte om om jag fattat nånting av denna tråden. Kan inte du upplysa mig om tråden har nåt hemligt budskap el dyl som jag missat? :hihi:hihi:hihi
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Jag lämnar numera denna tråd då jag har tillfört precis allt som finns att säga.

Det enda som återstår är upprepningar ni som i fortsättningen ställer samma fråga behöver bara läsa igenom tråden för att få era svar.

Om vi nu tar & sänker tonläget ett snäpp. Vad har vi, Mojja83 (TS) ska köra bana & för det köper han nya däck. Enl. TS. ska däckhandlaren sagt att däcken endast behöver köras in ett par hundra meter, vilket han gör. Han ger sig ut på banan & kör omkull i första kurvan i 15 km/h. Han återvänder till däckhandlaren & hävdar att det är fel på däcken, men däckhandlaren försäkrar att så inte är fallet & för att stödja sin tes erbjuder han sin son att provköra däcken, sonen är ett riktigt banracing proffs. Sonen kör omkull i samma kurva dock i 50 km/h. TS hoj är trasig.

Fråga vems är felet & kan hållas ansvarig.

Pirelli - Jag gissar att det blir svårt att få dem att betala reparationen av hojen. De tillverkar däcksserier & skulle alla med dessa däck klaga på att de är hala, ja då skulle de agera & dra in serien. Men är du ensam, är det du som har bevisbördan du måste bevisa att väglaget i kurvan inte orsakade omkullkörningen, att undlåtelsen att köra in däcken enl. tillverkarens direktiv kan ha orsakat omkullkörningen & handhavande fel, men här var ni två förare så det går bort. Slutsats det blir svårt.

Däckhandlaren (DH) - Här är chanserna större. Första vurpan kan man iof. lägga en viss skuld på DH för han påstående om att däcken är inkörda efter ett par hundra meter men skuldfrågan är ej klockren. Andra vurpan däremot får han nog ta på sig eller snarare sonen. Frågan här är i vilken egenskap sonen provkör däcken, är det som anställd hos DH, sakkunnig & tillika son till DH som råkar vara där eller bara som privatperson som råkar vara DH son.

Frågan här är om DH har tagit på sig det fulla ekonomiska ansvaret för krasch nummer 2 eller bara varit allmänt trevlig & sagt sig göra vad han kan i kontakten med Pirelli för att hjälpa TS. Är det senare betyder det ingenting, är det däremot det tidigare så gäller det att få det svart på vitt så fort som möjligt.
Jag önskar TS lycka till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top