Klotat rejält pga av dåliga däck.

Status
Ej öppen för fler svar.

mojja83

Guest
Det är väl inte konstigt om han kör omkull i 50 på samma ställe som du körde omkull i 15?

Känns som den här tråden är ett försök att rädda ansiktet när du i själva verket klantat dig.
Alla klantar vi oss ibland och det blir pinsamt. Jag parkerade hojen utan att fälla ned stödet en gång, men inte skyllde jag på stödet för det...


Varför tar säljaren på sig skadan i så fall?

Och förklara hur jag kunnat göra annorlunda,

Allvarligt talat nu.

Vad hade jag kunnat göra annorlunda för att undvika att detta skedde?

Jag frågar säljaren om däcket ska köras in och hur det ska användas i början. Han säger ta ett par lugna varv innan du börjar dra på.

Jag åker ut från hans depåbox tar mig ner för rakan till första kurvan med en maxhastighet av 50 km/h jag bromsar ner till 15-20 km/h släpper bromsen och påbörjar sväng helt utan gaspådrag I precis samma hundradelssekund som jag påbörjar min sväng tappa däcken precis allt fäste finns inget fäste nada=0 fäste Inte en endaste pilot hade klarat av att reda ut situationen.
Skadorna blev 2 repade kåpor och en avslagen kraschpuk no more no less.

Tillbaka in i depån och talar om precis vad jag upplevt och i vilken hastighet och rubbet ovan.
ÅF skickar ut sin son som även han vet om hela historian.
Han själv kommer till första böj och exakt samma sak händer honom men han tycker det är ok att köra in nya däck i 50 km/h det är mer än 300% upp på den hastigheten jag höll vid påbörjad kurva och exakt samma sak händer honom i samma ögonblick som han påbörjar kurvan tappar däcken precis allt vad fäste heter= 0 fästa nada existerar inte.
Han klotar hojen så det blir mer skrot än helt.


Ärligt talat hur fan kan du tycka att jag ska skylla mig själv? Vad hade jag kunnat göra för att undvika detta och hur hade det slutat om detta skett på efter montering på ÅF verkstad och jag hamnat under en lastbil och avlidit eller ännu värre blivit lam resten av livet?


Snälla jag ber dig vad hade jag kunnat göra annorlunda för att inte utsätta mig för detta i framtiden,
 

mojja83

Guest
Det är väl inte konstigt om han kör omkull i 50 på samma ställe som du körde omkull i 15?

Känns som den här tråden är ett försök att rädda ansiktet när du i själva verket klantat dig.
Alla klantar vi oss ibland och det blir pinsamt. Jag parkerade hojen utan att fälla ned stödet en gång, men inte skyllde jag på stödet för det...

Men samma ställe har både jag och varenda en som deltagit på denna bandag åkt på hela dagen både före och efter dessa incidenter ingen annan hade något som helst att klaga på eller anmärka på.

Kan det kanske vara så enkelt som att det är fel på däcken?
 

mojja83

Guest
Klart att det funkar så,,, du borde veta att 2 hjulingar kräver en del av föraren också.

Ge mig ett svar på detta istället.

Allvarligt talat nu.

Vad hade jag kunnat göra annorlunda för att undvika att detta skedde?

Jag frågar säljaren om däcket ska köras in och hur det ska användas i början. Han säger ta ett par lugna varv innan du börjar dra på.

Jag åker ut från hans depåbox tar mig ner för rakan till första kurvan med en maxhastighet av 50 km/h jag bromsar ner till 15-20 km/h släpper bromsen och påbörjar sväng helt utan gaspådrag I precis samma hundradelssekund som jag påbörjar min sväng tappa däcken precis allt fäste finns inget fäste nada=0 fäste Inte en endaste pilot hade klarat av att reda ut situationen.
Skadorna blev 2 repade kåpor och en avslagen kraschpuk no more no less.

Tillbaka in i depån och talar om precis vad jag upplevt och i vilken hastighet och rubbet ovan.
ÅF skickar ut sin son som även han vet om hela historian.
Han själv kommer till första böj och exakt samma sak händer honom men han tycker det är ok att köra in nya däck i 50 km/h det är mer än 300% upp på den hastigheten jag höll vid påbörjad kurva och exakt samma sak händer honom i samma ögonblick som han påbörjar kurvan tappar däcken precis allt vad fäste heter= 0 fästa nada existerar inte.
Han klotar hojen så det blir mer skrot än helt.


Ärligt talat hur fan kan du tycka att jag ska skylla mig själv? Vad hade jag kunnat göra för att undvika detta och hur hade det slutat om detta skett på efter montering på ÅF verkstad och jag hamnat under en lastbil och avlidit eller ännu värre blivit lam resten av livet?


Snälla jag ber dig vad hade jag kunnat göra annorlunda för att inte utsätta mig för detta i framtiden,
 

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
Tror hela den här tråden grundar sig i en vadslagning om hur många gånger TS kan upprepa samma historia innan tråden blir stängd... Är vi uppe i 20 nu?

Suck! :rolleyes:
 

mojja83

Guest
Du naturligtvis, sen har nog några hängt på.

Men det är underhållande med dina novellinlägg med samma reprismaterial om och om igen.

Kan passa på och hålla med agile i frågan om trådstängningar.


Får man samma fråga från folk som skiter i att läsa hela tråden så kommer jag servera samma svar till varenda en
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Snälla jag ber dig vad hade jag kunnat göra annorlunda för att inte utsätta mig för detta i framtiden,

Du kunde kört ännu långsammare. Det ä allmänt känt att däck kan vara snorhala i början.
Eftersom du kör bana kanske säljaren gjorde antagandet att du kände till detta och nöjde sig med att säga "kör försiktigt"

Själklart hade du klarat dig runt kurvan om du tagit det lite mer easy.
Kolla filmen på Gixxern i början av tråden. Den är ganska talande. Killen ger lite gas och kör omkull.
Han blev säkert jävligt förvånad och skämde ut sig, men det var fortfarande hans fel.

Det blev säkert pinsamt även för nasarens son, så även han skyller på däcken.

Den här tråden kommer gå til historien. Lika bra att bookmarka med en gång :hihi
 

mojja83

Guest
Tror hela den här tråden grundar sig i en vadslagning om hur många gånger TS kan upprepa samma historia innan tråden blir stängd... Är vi uppe i 20 nu?

Suck! :rolleyes:


Alla är ju självutnämda experter men ingen tar sig tid att besvara frågorna.
 

mojja83

Guest
Du kunde kört ännu långsammare. Det ä allmänt känt att däck kan vara snorhala i början.
Eftersom du kör bana kanske säljaren gjorde antagandet att du kände till detta och nöjde sig med att säga "kör försiktigt"

Själklart hade du klarat dig runt kurvan om du tagit det lite mer easy.
Kolla filmen på Gixxern i början av tråden. Den är ganska talande. Killen ger lite gas och kör omkull.
Han blev säkert jävligt förvånad och skämde ut sig, men det var fortfarande hans fel.

Det blev säkert pinsamt även för nasarens son, så även han skyller på däcken.

Den här tråden kommer gå til historien. Lika bra att bookmarka med en gång :hihi


Vad vet du om hur det slutade för gixxern? Han kan lika gärna ha blivit ersatt med ny hoj om det
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Hmm, om det var så hala däck hur lyckades du överhuvudtaget få hojen att rulla utan att tokspinna som om det vore en decimeter snö på banan?
Har inte heller sett några inlägg från folk som var med och åkte på denna bandag, konstigt:va
Jag tror det det finns ett/flera troll i denna tråd :rolleyes:
 

mojja83

Guest
Jag har precis svarat ovan. Du klantade dig. Ta det som en man.

Så det gick för fort när man kommer i 15 km/h? När man ska till att på börja kurvan tappar hojen precis allt fäste innan man ens hunnit börja svänga?

Du måste vara en väldigt svagbegåvad herre..
 

mojja83

Guest
Uppenbarligen. Du stog ju på skallen :7peta


Det finns ingen möjlighet i din värld att det var fel på däcken?
Trots att säljaren,jag och hans son som tävlar i roadracing har kommit fram till detta och att resultatet hade blivit det samma oavsett vem som hade kört hojen.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Så det gick för fort när man kommer i 15 km/h? När man ska till att på börja kurvan tappar hojen precis allt fäste innan man ens hunnit börja svänga?

Du måste vara en väldigt svagbegåvad herre..

Väntaväntaväntavänta. Nu börjar det bli intressant. Du menar alltså att hojen tappade allt fäste när du åkte rakt fram?
 

mojja83

Guest
Klart att det funkar så,,, du borde veta att 2 hjulingar kräver en del av föraren också.

Däck kräver alltid minst 2 varv för att komma upp i bra temp, hög fart och hård broms värmer däcken bra, att vingla fram och tillbaka har ingen större effekt.


LÄS FÖR I HELVXXXX HELA TRÅDEN ÄR DU SNÄLL!

Trött man blir herregud.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top