Klottrare slagen o förnedrad

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
...spelar det verkligen så stor roll om någon ritar streck någonstans?
Jupp, jävla stor roll spelar det att råttorna grisar ner med sina sprejburkar. Konst? My ass!

Därmed inte sagt att det är ok att misshandla vandalerna. Klottrare är ett mindre ont än våldsmän, oavsett hur de motiverar sitt agerande.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
AnesThesiA DeZ skrev:
...alla skattebetalare behöver inte bry sig...QUOTE]Vaddå, får bara de icke-skattebetalande mopedisterna på 125-forumet bry sig :confused:


:rofl :rofl :rofl
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
haha... faan va rätt!
HATA KLOTTRARE!!!!
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
En lista på saker vi hatar och som förtjänar ett NAKCSKÅT!! :mad: :kulspruta

1. Klottrare
2. Pedofiler
3. Tjuvar
4. Pundare
5. Alkoholister
6. Skatter
7. Socialdemokrater
8. Cyklister
9. Bilister
10. Pensionärer i trafiken
11. DOM[tm]
12. Polisen

Fyll gärna på
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bingo skrev:
Jupp, jävla stor roll spelar det att råttorna grisar ner med sina sprejburkar.

Vadå grisar ner? Det är ju bara ett par färgade streck. Förstår inte att någon kan må dåligt av det. De har ju inte gjort sönder någonting. Att man mår dåligt över ett par färgade streck är ju bara en fråga om inställning. Det finns liksom ingen rimlig anledning. Många unga tycker det är viktigt att synas genom att sätta sin tag någonstans. Det kanske är lika känslomässigt viktigt. :confused:
 
Last edited:

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Jag blev alldeles varm inombords när jag läste den där artikeln. Äntligen några som visade lika liten respekt för honom som han gjort för dem om och om igen... :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Vadå grisar ner? Det är ju bara ett par färgade streck. Förstår inte att någon kan må dåligt av det. De har ju inte gjort sönder någonting. Att man mår dåligt över ett par färgade streck är ju bara en fråga om inställning. Det finns liksom ingen rimlig anledning. Många unga tycker det är viktigt att synas genom att sätta sin tag någonstans. Det kanske är lika känslomässigt viktigt. :confused:
MW, det är viktigt att du förstår att det inte är ok att göra något med annans egendom utan dennes medgivande. Om det är känslomässigt viktigt eller ej är ovidkommande. Sådan är principen.

Rent praktiskt är det ännu enklare. För ett år sedan målade jag om mitt hus (gulbeige med vitt runt fönsren - snykkt men kunde gott varit lite mer gult i). Jag blev rätt nöjd med resultatet och utan att överdriva den känslomässiga vikten kan jag säga att jag skulle blivit mäkta vred om någon jävel hade kommit och gjort ett par "färgade streck" på det. Det är mitt hus. Det är min rätt att bestämma hur och i vilka färger det skall målas. Att det är känslmässigt viktigt för någon att synas genom att tagga ger denne ingen rätt att göra det på min egendom. Och heller inte på någon annas egendom.

Du ser att hela resonemanget grundas på den sunda och goda borgeliga äganderätten - och därmed är det rätt och riktigt :)
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bingo skrev:
Du ser att hela resonemanget grundas på den sunda och goda borgeliga äganderätten - och därmed är det rätt och riktigt :)

Ja, det är väl där jag inte hänger med längre. Allt mitt är ditt säger kommunisten vet du. Fast man är ju väluppfostrad och respekterar lagen. Och nej, jag vill inte att du mår dåligt. :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Allt mitt är ditt säger kommunisten vet du.
Fel, fel fel!!! :mattias

Kommunisten säger; "Allt ditt är mitt!", alternativt "Du betalar min video!" :D
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Bingo skrev:
MW, det är viktigt att du förstår att det inte är ok att göra något med annans egendom utan dennes medgivande. Om det är känslomässigt viktigt eller ej är ovidkommande. Sådan är principen.

Rent praktiskt är det ännu enklare. För ett år sedan målade jag om mitt hus (gulbeige med vitt runt fönsren - snykkt men kunde gott varit lite mer gult i). Jag blev rätt nöjd med resultatet och utan att överdriva den känslomässiga vikten kan jag säga att jag skulle blivit mäkta vred om någon jävel hade kommit och gjort ett par "färgade streck" på det. Det är mitt hus. Det är min rätt att bestämma hur och i vilka färger det skall målas. Att det är känslmässigt viktigt för någon att synas genom att tagga ger denne ingen rätt att göra det på min egendom. Och heller inte på någon annas egendom.

Du ser att hela resonemanget grundas på den sunda och goda borgeliga äganderätten - och därmed är det rätt och riktigt :)

Jag gillar många av dina inlägg...trots att du är Skåning. :rolleyes:
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
iallafall så skulle jag ha det mycket bättre om vi inte haft klottrare så död åt dem alla! (symboliskt sett, inte ordagrant) ;)

edit: btw... en tjej jag bode med förut hade en fin liten kompis.... han klagade jämt på hög skatt o allting.. .åååååå vad dyrt det är att leva. När han kom och skröt för mig med bilder på "målningar" som han gjort så ville jag... jaaa.. nånting... få honom att fatta iallafall. Riktiga nötter finns det!
 
Last edited:

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
håller NÄSTAN med macho woman, men inte till full del..
Men bingo lr vaffan de va...
Skattebetalarna behöver inte betala all sanering
och JA dom betalar saneringen själva, men va sanerar dom med?
Det dyraste skit dom har hittat, 360:- litern. och hur många liter behövs, det blir inte runt en halv miljon iallafall...

Om man låter den som gjort skiten får väll fixa saneringsmedel själv, eller måla om hela byggnaden, och då GÖR HAN JOBBET själv, men KÖPER SAKERNA själv också......

när senast målade du om huset för 600.000:- ?
 

Coola Ola

Guest
AnesThesiA DeZ skrev:
håller NÄSTAN med macho woman, men inte till full del..
Men bingo lr vaffan de va...
Skattebetalarna behöver inte betala all sanering
och JA dom betalar saneringen själva, men va sanerar dom med?
Det dyraste skit dom har hittat, 360:- litern. och hur många liter behövs, det blir inte runt en halv miljon iallafall...

Om man låter den som gjort skiten får väll fixa saneringsmedel själv, eller måla om hela byggnaden, och då GÖR HAN JOBBET själv, men KÖPER SAKERNA själv också......

när senast målade du om huset för 600.000:- ?

Det är inte gratis att gripa och döma en person.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Macho Woman skrev:
...Fast man är ju väluppfostrad och respekterar lagen. ...

Här handlar det om något mer grundläggande än att respektera lagen, här kommer väluppfostran och vanligt jävla hyfs in.

Är det inte dina grejor, ge fan i att pilla på dem. Lätt!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Macho Woman, jag hoppas du inte lär dina elever att "bara några färgade streck" är okej? :va
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Ugluk skrev:
Macho Woman, jag hoppas du inte lär dina elever att "bara några färgade streck" är okej? :va

Nej. Jag är tant Präktig på arbetet. Egentligen är det ju lätt att motivera för vilken unge som helst, just med att förklara det såsom Bingo gjorde, dvs. att folk faktiskt mår dåligt av att få sin egendom nedklottrad. Just klotter är inget större problem där jag arbetar. Däremot har vi diskuterat sönderslagna busskurer och vad det kostar samhället en hel del.
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Bingo skrev:
MW, det är viktigt att du förstår att det inte är ok att göra något med annans egendom utan dennes medgivande. Om det är känslomässigt viktigt eller ej är ovidkommande. Sådan är principen.

Rent praktiskt är det ännu enklare. För ett år sedan målade jag om mitt hus (gulbeige med vitt runt fönsren - snykkt men kunde gott varit lite mer gult i). Jag blev rätt nöjd med resultatet och utan att överdriva den känslomässiga vikten kan jag säga att jag skulle blivit mäkta vred om någon jävel hade kommit och gjort ett par "färgade streck" på det. Det är mitt hus. Det är min rätt att bestämma hur och i vilka färger det skall målas. Att det är känslmässigt viktigt för någon att synas genom att tagga ger denne ingen rätt att göra det på min egendom. Och heller inte på någon annas egendom.

Du ser att hela resonemanget grundas på den sunda och goda borgeliga äganderätten - och därmed är det rätt och riktigt :)

Bra inlägg, dock svårt att förstå att någon behöver orienteras i så självklara saker... :D
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Macho Woman skrev:
Vadå grisar ner? Det är ju bara ett par färgade streck. Förstår inte att någon kan må dåligt av det. De har ju inte gjort sönder någonting. Att man mår dåligt över ett par färgade streck är ju bara en fråga om inställning. Det finns liksom ingen rimlig anledning. Många unga tycker det är viktigt att synas genom att sätta sin tag någonstans. Det kanske är lika känslomässigt viktigt. :confused:

När slynglar målar "ett par färgade streck" på våra bussar så ska dom vara jävligt lyckliga att jag inte har sett det för då hade dom nog fått använda målartvätt som schampo en längre tid.
Om folk vill måla graffiti så är det helt ok med mig så länge det görs på tillåtna platser, vill dom bara tagga sitt namn så kan dom ju köpa en bit plyfa och leka med!
Det kostar ungefär 40.000 att lackera en sida på en buss och det är utgifter som man helst vill slippa, man kan ju ha roligare för dom pengarna!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Blue skrev:
Det kostar ungefär 40.000 att lackera en sida på en buss och det är utgifter som man helst vill slippa, man kan ju ha roligare för dom pengarna!

Jag vet att jag är jobbig nu, men spelar det verkligen så stor roll om det sitter några streck på bussen. Måste den lackas om?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top