Knäcka en mytoman!

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Vi hade en mytoman på mitt tidigare kneg, kommer bara att dra ex orkar inte dra hela historierna.
Tex:
*Haft Tiger Woods som personlig golftränare.
*Brorsan var internationell advokat, villa i Bel Air.
*Åkt ferrari F50 med Per Gessle (av alla människor)
*Jobbat åt Microsoft som dataprog när företaget grundades. (killen var 25år 2006)
*Varit draftad av Florida Panthers.
*Spelat div 1 hockey för Halmstad Hammers (killen kunde inte stå på ett par grillor visade det sig)
*Tränat travhästar som Stig H Johansson vunnit med.

Listan kan göras HUR lång som helst.
Denne lirare fick ej fast anställning.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Då har han just sålt den. Och köpt en gyllene Whopper för vad han tjänade på den. Sedan knyckte någon förortsunge med sjutton patronbälten kring handlederna den gyllene Whoppern och åt upp det mitt framför honom. Han provade att snitta upp halsen på förortsungen för att få tillbaka sin gyllene Whopper. Men ungen dog innan han hann hosta upp den. Så han köpte istället en vanlig Whopper på Burger King och åt ut den själv innan någon hann komma och knycka den för honom.

WAH...KÄNNER DU OXÅ WOPPER-JANNE ???:tungan

men wa faen...klart man ska kunna klämma åt snubben på nått sätt!!!
om man börjar arbetsdagen med ett par hoj historier...mytomanen fyller i och berättar om sin hoj som har hemma JUST NU....sen e d bara o åka direkt från jobbet...heheh...haka på hans bil från jobbet..så han blir tvungen o försöka ditcha dig på motorvägen...och lycka till med det..väl framme så är det bara att ställa han mot väggen..och när det visar sig att det aldrig fanns en hoj så kan man börja o :zpy på killen!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
För ett par år sen så sommarjobbade en kille på industrierna, där även jag jobbade. Han kom för sent första dagen (rejält försent) och skyllde på att han hade fått punktering. När han skulle hissa upp bilen och byta däcket så hade domkraften gett vika och han hade fastnat med huvudet under bilen. Han låg där i ungefär en halvtimme sen hade någon person kommit och hjläpt honom....

Då fnissade vi lite kan jag säga...:D

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det går inte att klämma åt en mytoman eftersom att de ljuger så de tror sig själva.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För ett par år sen så sommarjobbade en kille på industrierna, där även jag jobbade. Han kom för sent första dagen (rejält försent) och skyllde på att han hade fått punktering. När han skulle hissa upp bilen och byta däcket så hade domkraften gett vika och han hade fastnat med huvudet under bilen. Han låg där i ungefär en halvtimme sen hade någon person kommit och hjläpt honom....

Då fnissade vi lite kan jag säga...:D
Både min far och en kompis har fastnat under bilar.
Fadern fick kramp i armen och kunde inte tråckla ut den mellan rambalkarna på lastbilen.
Kompisen skulle renovera växellådan på sin DAF 66a.
Tyckte att det var en bra idé att lägga lådan på magen och paddla sig ut på "horan".
Hade inte hissat upp bilen tillräckligt.
Blev liggande med (gissar jag) 60-70 kg växellåda på bröstet i över en timme, tills hans far kom hem och hittade honom.
Så visst kan det hända.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
han fastnade med huvudet mellan bilen o gatan 1500 kg bil över huvudet.
Knappast troligt att han lever då...

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag hade en svärmor som:

-Varit tillsammans med Sveriges raggarkung.

-Höll på att bli våldtagen mitt på torget i Vansbro, men blev i sista stund räddad av Björns Skifs.

-Varit tillsammans med Jerry Williams.

-Skrämt en lärare så mycket att han bajsade på sig genom att klä av sig naken och måla sig med självlysande färg och dansa utanför lärarens fönster mitt i natten så grannen bara såg ett skelett pga. den självlysande färgen.

-Haft en (rullstolsbunden) bror som varit hemlig polis och blivit mördad av maffian.

-Haft besök av maffian som kom i limo och letade efter denne hemliga polis. (Dom åkte efter att dom ljugit och sa att han inte var hemma.)

-Skolkat från skolan så läraren kom hem och letade efter henne. Hon satt i trädgården och matade sin tama trebenta älg och sina tama järvar och björnar. (Läraren blev så rädd att han bajsade på sig.)

-Varit mästare i Kung Fu.

-Har en bror som blev så arg på sin bil när han fick motorstopp att han bar hem bilen på ryggen.

Och, ytterligare ett hundratal otvivelaktigt, oantastligt 100% sanna berättelser ur den familjens minst sagt spännande liv.

Fd. svärmor satt ALLTID inne, hemma, ensam i sitt kök och hatade resten av världen, så under tiden jag umgicks med dottern i familjen hände det dock konstigt nog inga super-duper-spännande saker...

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Det går aldrig att knäcka en mytoman/psykopat etc,..

Gammla lögner ersätts bara av nya, som i deras öron ÄR SANNING så fort dom lämnat munnen. kommer man på dom , skyller dom på felsägningar, att du hört fel, å så täcker dom upp med en ny "storry" :brinnerup

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
luska ut hans hem/mobilnr och så ringer du skyddat nr och är intresserad av hojen? inte kan det vara svårare än så?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag hade en svärmor som:

-Varit tillsammans med Sveriges raggarkung.

-Höll på att bli våldtagen mitt på torget i Vansbro, men blev i sista stund räddad av Björns Skifs.

-Varit tillsammans med Jerry Williams.

-Skrämt en lärare så mycket att han bajsade på sig genom att klä av sig naken och måla sig med självlysande färg och dansa utanför lärarens fönster mitt i natten så grannen bara såg ett skelett pga. den självlysande färgen.

-Haft en (rullstolsbunden) bror som varit hemlig polis och blivit mördad av maffian.

-Haft besök av maffian som kom i limo och letade efter denne hemliga polis. (Dom åkte efter att dom ljugit och sa att han inte var hemma.)

-Skolkat från skolan så läraren kom hem och letade efter henne. Hon satt i trädgården och matade sin tama trebenta älg och sina tama järvar och björnar. (Läraren blev så rädd att han bajsade på sig.)

-Varit mästare i Kung Fu.

-Har en bror som blev så arg på sin bil när han fick motorstopp att han bar hem bilen på ryggen.

Och, ytterligare ett hundratal otvivelaktigt, oantastligt 100% sanna berättelser ur den familjens minst sagt spännande liv.

Fd. svärmor satt ALLTID inne, hemma, ensam i sitt kök och hatade resten av världen, så under tiden jag umgicks med dottern i familjen hände det dock konstigt nog inga super-duper-spännande saker...

HAHAHA!!!!

Dom ljuger så dom tror sig själva, det är en sjukdom...går inte att knäcka någon som verkligen tror att det hänt. En lögn avlöser en annan och försöker man överbevisa dom så kommer nästa lögn. Lika bra att ge upp och inte umgås med sånt folk.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
WAH...KÄNNER DU OXÅ WOPPER-JANNE ???:tungan

men wa faen...klart man ska kunna klämma åt snubben på nått sätt!!!
om man börjar arbetsdagen med ett par hoj historier...mytomanen fyller i och berättar om sin hoj som har hemma JUST NU....sen e d bara o åka direkt från jobbet...heheh...haka på hans bil från jobbet..så han blir tvungen o försöka ditcha dig på motorvägen...och lycka till med det..väl framme så är det bara att ställa han mot väggen..och när det visar sig att det aldrig fanns en hoj så kan man börja o :zpy på killen!

Hojen har säkert hunnit bli stulen till dess...

Kände en mytoman en gång i tiden. Svårt att avslöja en mytoman.

Denne drog historier som mycket väl kunde ha varit sanna, inga överdrifter lr så.

Ex: "Jag lade en fläskkotlett på på grenröret på farsans nästan nya MB. Först luktade som någon stekte kött, sedan blev värre och värre. Han stannade och öppnade huven och att där låg det en förkolnad köttbit. Åkte världens utskällning.

"En gång när jag åkte med kompisen som jobbade på Arla ochhan skulle backa till kajen stod en bil parkerad. Tog en liter filmjölk och tömde det i friskluftintaget över värmepaketet vid vindrutan. De ringde och frågade om det var vi som gjort det. Vi nekade och sa att det måste ha varit någon annan."

"Jag gömde en surtströmming bit i en av lastbilarna. När han öppnar dörren känner han av surströmmingen. Han letar och letar, men hittar det inte. Han är så förbannad att han säger: Jag ska vrida nacken av den som gjort det här". Jag hade gömt i surströmmingen friskluftsintaget."

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
KTM 660 smc
Ja om jag lade ner riktigt med energi på att knäcka killen skulle de ju inte vara några problem alls. De finns ju hur många alternativ som helst.
Det jag är ute efter är ju då att få reda på fakta som motbevisar honom utan hans vetskap sen efter ett tag konfrontera honom mer och mer.
Får se om jag orkar lägga ner energi, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta åt killen!

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Underhållande tråd :tummenupp

Och lat som jag är har jag inte läst alla inlägg men har en fråga. Precis som så många andra har jag ( jag misstänker ) en gammal kompis som på senare år börjat prata en massa strunt.

Ska inte dra allt som sagt/påståtts men flera av berättelserna som han rabblat upp har jag kollat upp och inget stämmer. Killen är hur snäll som helst och ställer upp i våt och torrt, pengar har han med samt social kompetens så det är inga fel på dom fronterna.

Men vad ska man göra som kompis med en mytoman?
Ska jag ta tag i det och säga att "Du, varför ljuger du?"

Jag vet att det han säger oftast inte är sant och speciellt de påståenden som han sagt sig göra osv osv.
För som många skriver är det en sjukdom, eller verkar mynna ut till en sjukdom som bara blir värre och värre.

Som vän vill man alltid det bästa för sina kompisar och är det då rätt eller fel att konfrontera han om ljugandet :va

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jobbarkompis 62bast o 1.55m lång har haft 4 olika militärtjänstgöringar.
Den bästa av dem är när hans grupp var en bortglömd försöksgrupp som låg i skogen i knäppetält utan mat i 10mån. Tillslut blev de så hungriga att de rånade närmsta ica affär....

En kompis från moppetiden var ALLTID sen och ALLTID pga att han varit jagad av snuten. En gång hade han dragit snuthelikoptern med sin flaka!
jorå så att ehhh...

Bästa rådet ang mytomaner är att verka fascinerad o hänförd över de fantastiska sagorna, då brukar de bara bli än värre o värre. när det väl kulminerat frågar man -Men vad hände sen? vakna du då?
Det brukar reta upp dem ordentligt.
Sen säger man.
-Du förolämpar min intelligens igenom att tro att jag skulle köpa det där skitsnacket.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
En jag vet som åkte Z-1000 ifrån tidigt 80-tal får inte tunnelseende förän 285-290 och när han åkte 300 kom det upp en Porche jämsides där föraren tecknade 300+ åt honom.....

Det spelar som sagt ingen roll om man låtsas som ingenting, tittar dumt på honom eller säger "vaknade du sen?". Han bara drar på med nåt ännu mera otroligt. "Nä, då växlade jag ner två hack och drog på bakhjulet....".

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Låter som en kille vi hade i Hallsberg för några år sedan. Jobbade som inköpsassistent. Han var 24 men hade varit commandosoldat i amerikanska armen, gått högskola, spelat fotboll i Assyriska, köpt dyraste lägenheten i Örebro. m.m. Sökte jobb i Örebro och angav att han var ekonomichef på sitt jobb. Vad han inte visste var att personalmannen på nya företaget var kompis med personalchefen på gamla företaget. Visade sig att killen lämnat förfalskade betyg från högskola bl.a. Han sol o vårade frun på ett antal tusen. Hyrde bilar i andras namn. Åkte dit så det skrek om det. Hette S***man.

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
En jag vet som åkte Z-1000 ifrån tidigt 80-tal får inte tunnelseende förän 285-290 och när han åkte 300 kom det upp en Porche jämsides där föraren tecknade 300+ åt honom.....

Tjejens syrras kille (stockholmare) hörde att jag kör hoj och då berättade han att han hade blivit skjutsad på hoj i 285km/h på slangen.

Det är ju ingen omöjlighet men i detta fall är det faktiskt det.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum