Swedie skrev:2562991
* ryggslutet gör ont ibland när jag står upp, så aningen otränad är jag nog... för igår var jag på mässa och på 1 timma av att gå runt bland folkmassor så var jag tillräckligt slut i ryggslutet för att behöva sitta ner och avlasta ryggen. precis i svanken eller vad det heter.
Nursey skrev:2562986Hehe..kiropraktor som ambulans sade är bättre..jag tänkte fel
Jag är rädd att det inte är tillräckligt. Jag sa samma saker till min kiropraktor men han konstaterade bara att det är en mental inställning och du kan ha världens mest ergonomiska stol men sitter du inte rätt, tänker rätt etc så kommer du få ont.Swedie skrev:2563160Jag sitter inte rätt, kan då vara bättre att hitta en stol som man "tvingas" sitta rätt i.
Swedie skrev:2562964Nej, jag LOVAR att naprapaten INTE kan knäcka min kropp som jag redan kan. Det kan troligen även Alicia instämma på.
hur menar du med händerna i marken? jag kan just nu stå med raka ben och nå golvet och stå kvar iallafall några sekunder. Sträcker gött bakom knäna/låren.Turbo-Puh skrev:2563187Ang det här kan du nog få ett litet tips av mig. Jag tränar dock till skillnad från dig en hel del (volleyboll) men problemet är garanterat detsamma.
Du har förmodligen för korta muskler i baksidan av dina lår (Heimstrings, stavning?). Lite svårt att definiera hur rörlig man skall vara, men du skall kunna stå med raka ben, böja dig framåt och ha händerna i marken (i mer än 0.5s!!!). Jag som är lång, 193 cm, kan för tillfället endast göra detta när jag är ordentligt uppvärmd. Problemet är alltså inte ryggbetonat som man kan tro. Lösningen är streching av lårets baksida och höftböjarna. Det sistnämnda är lite svårförklarat.
Jag märker av detta främst när jag sitter mkt, dvs oftast hela arbetsveckorna. Jag jobbar som cad-slav. Men även om jag stått länge, diskat eller mekat i garaget. Får jag ont så ställer mig upp, böjer mig framåt och gungar tills jag dragit ut muskeln. Inga karate-böjningar, utan försiktigt, lite i taget.
My 5c...
AndreasNo skrev:2563387Jag har en undring om ungefär samma sak, som gör mig riktigt skraj ibland
FreddaGädda skrev:2563341
Jag hade blixtrande migrän varje dag i 13 år. Sen var det någon som föreslog naprapat och därav gick jag till en.
UrbanTiger skrev:2563409Knäpper till och blixtrar med en konstig varm känsla i huvudet efteråt ?
UrbanTiger skrev:2563419Vette fan....
Det är nått jag nästan trodde jag var ensam om. Många år sedan det hände senast. Kanske växer bort när man blir stor (?).
Det är skitobehagligt.
KGK skrev:2563411är du fri från naprapat nu?
själv gick jag till en, det hjälpte ett tag sen var kroppen tillbaka i sin gamla fixering, med yoga har jag blivit bra men det gick inte på en dag..., naprapaten fixade det men det var tillfälligt.
UrbanTiger skrev:2563436Exakt lika känsla... propp/hjärnblödning
Kanske är det livsfarligt eller ofarligt. Shit... måste undersöka detta.
Stokkestolar kallas dessa för. Jag var tvungen att använda sådana när jag bröt ryggen och sedan har jag fortsatt med det. Benens vinkel blir betydligt bättre för ryggen.TomK skrev:2563102Det finns en variant utan ryggstöd där man sitter med benen under sig och med ett stöd för smalbenen (hittar ingen bild nu som förklarar). Den avlastar ryggen ganska bra.
FreddaGädda skrev:2563439Det knakar på fortfarande lite här och där, kanske 10% kvar som inte är perfekt. Men inget ligger på och trycker, och jag slipper huvudvärken
Det var tre år sen jag var hos en naprapat, men i våras och somras var jag där två gånger, vid ena tillfället hade jag fått en bristning i höftleden där det var lite halvt ur led, och andra gången hade jag nackspärr.
AndreasNo skrev:2563414Ja exakt!.. va fan e de för nånting läbbigt som fan e de..
Estremo skrev:2563540Stokkestolar kallas dessa för. Jag var tvungen att använda sådana när jag bröt ryggen och sedan har jag fortsatt med det. Benens vinkel blir betydligt bättre för ryggen.
Hittade en bild här.
#2 skrev:2563570Det brukar knaka i min nacke oxå när man lixom vickar huvet åt sidan!
Samma när jag rätar på ryggen knakar det längs hela lite grann!
Skumma saker!
Swedie skrev:2563376hur menar du med händerna i marken? jag kan just nu stå med raka ben och nå golvet och stå kvar iallafall några sekunder. Sträcker gött bakom knäna/låren.
jag satt just bakåtlutad o ställde mig upp för att göra övningen. Då knacka det till i ryggslutet som en knäckning. Gör inte ont eller leder till något. Men det har troligen med att göra att jag satt lutad bakåt en halvlång stund "blick still".
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|