GAMMA
Trasig
sLIPRONDELLEN I gARAGET
... se till att ha vikten på den yttre pinnen
Skrapar oftare i snäva och lite långsammare kurvor (med vissa undantag).
Det där har jag aldrig provat, måste vara svårt och borde kännas lite onaturligt...
Skrapar oftare i snäva och lite långsammare kurvor (med vissa undantag).
Det där har jag aldrig provat, måste vara svårt och borde kännas lite onaturligt...
Beror mest på kurvan vilken fart du "behöver"...
I en skarp kurva behöver du inte köra lika fort..
tänk på att hänga av ordentligt så du inte drar i fotpinnen först,
och om du kör i fotpinnen så är det bra om du ser till att ha vikten på den yttre pinnen, så den inre kan vika upp sig..
Man kan flytta in foten så att man har den så nära hojen som möjligt på insidan också. Då får också fotpinnen lättare att vika upp sig om man nu tycker att det är svårt att försöka avlasta fotpinnen.
Personligen så tror jag att mitt skinnställ är aningen för tajt/osmidigt för knäskrap, ska enligt bakomvarande ha sett ut som att jag bara kan "dutta" ner knät om jag vill. Nästa gång då jag verkligen gick in för att skrapa knäpuck så tog först fotpinnen i (som viker upp sig eftersom att jag har foten längst in) och sedan ljuddämparen som tyvärr e stum så jag gled omkull...
Det kanske låter onaturligt, men är det inte. Du hänger ju ut för att cykeln ska luta mindre. Att lägga tryck på den yttre pinnen hjälper dig att få cykeln mer upprät.
Brukar försöka tänka att jag ska kunna peta mig i örat med styret, tror att jag är ganska bra på att hänga med överkroppen men jag lyckas ju inte alltid.Har svårt att tänka mig att ditt ställ är för osmidigt.. Hur mycket hänger du med överkroppen? Det vanligaste man ser ute på vägarna brukar ju vara att folk hänger ut rumpan och pressar som fan, men har överkroppen kvar över tanken. Blir som en banan.
Har nog aldrig tänkt så mycket på det där med vikten på fotpinnarna. Får prova att göra som du säger till våren och se hur det känns.
Låg fart börjar man medGärna en gocartbana oxå, med tvära böjar och bra beläggning för praktisera knäskrap.
Brukar försöka tänka att jag ska kunna peta mig i örat med styret, tror att jag är ganska bra på att hänga med överkroppen men jag lyckas ju inte alltid.
Då när jag gick omkull hade jag precis innan fått tipset av en instruktör att sitta lite längre bak så att jag får bättre kontakt med tanken och slipper vrida mig runt den. Vilket kändes mkt bättre men jag tror inte att jag kom ut lika långt med knät då. Tror att jag kan ha vart i med knät precis innan jag gled omkull dock, eller knäpucken är slipad i två vinklar iallafall...
Det jobbiga med att sitta längre bak är att såfort jag släppte gasen och börja motorbromsa så hoppade jag fram och slog pungen i tanken
Ska fixa sånna där gummigrepp (edit: tank treads heter det visst) till tanken på nya hojen.
på sporthoj ska man ha ca en knytnäve mellan skrevet och tanken, om du glider fram kan jag rekommendera sk "stompgrips"(finns lite olika varianter), det är typ en hardcore-variant på bubbelplast som du sätter på tanken för bättre grepp.
Tycker dock att det var lättare än att göra det på en parkering då det kommer lite av sig självt!
på sporthoj ska man ha ca en knytnäve mellan skrevet och tanken, om du glider fram kan jag rekommendera sk "stompgrips"(finns lite olika varianter), det är typ en hardcore-variant på bubbelplast som du sätter på tanken för bättre grepp.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |