Kolla så coola de är i Bosnien

Status
Ej öppen för fler svar.

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
En sak som alltid slår mig på sh är att den stora majoriteten inte verkar vara nötter från skolans bottenskrap som knappt kan skriva (som det är på många bilforum), men mer snarstuckna och löttstötta människor får man fan leta efter.
Man måste inte älska alla men så länge folk sköter sig o uppför sig kan man leva tillsammans även om man inte delar åsikt.

Förstår inte hur rasistkortet kommer upp jämt :va, umgås med en del av utländsk härkomst men gillar fan inte alla o det är väl likadant åt andra hållet... take it or leave.

Back to topic.. flip flop utan hjälm i stan i bosnien eller 300 på 90 väg i sverige... vilket är mest korkat?? tror det är dött lopp faktiskt.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fuck! Vad har man missat! Jag vill oxå va me å jiddra!
Vi kör en böghög allihopa! Den som hamnar underst torskar... Sen kör man om, den som står ensam kvar e coolast! :banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fuck! Vad har man missat! Jag vill oxå va me å jiddra!
Vi kör en böghög allihopa!

Det är tyvärr inte tillåtet! :mattias
n618100103_1868745_8189_11289232.jpg

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Men fortfarande är det inte upp till "övriga" att bestämma vad någon tar illa vid sig för på samma sätt som att min sambo inte kan säga till mig när jag har ont eller inte bara för att hon minsann fött barn.

Det bör emellertid poängteras, att lika lite som någon kan diktera om att en person inte ska ta illa vid sig, kan personen som tar illa vid sig diktera att alla andra ska dela deras känsla eller, för den delen, inte säga vad vederbörande nu sagt (inom lagens gränser, naturligtvis).

Jimmy Carr, en av mina favoritkomiker, summerade det hela ganska väl i samband med den s.k. skandalen förra året rörande Ross, Brand och Sachs. Spola till 4:40 om du inte orkar lyssna igenom resten.

Diskussionen rör förvisso humor, men principen står i min värld relativt stadigt.

[YOUTUBE-ID]XU8Q5SkMjxg[/YOUTUBE-ID]

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fast jag ser inte att han gör någon jämförelse om jag nu skall vara så...
Jag tolkar snarare hans inlägg som att han ogillar när medelklass svennebananer som vuxit upp i lugna villaområden och fått skjuts till hockeyn varje vecka börjar uttala sig om vad andra, som faktiskt upplevt krig och elände, får och inte får ta illa vid sig av.

Bara för att det gör ondare att föda barn så kan väl du ha förbannat ont och ha rätten att gnälla när du åker på ett migränanfall.

Hur mycket du än ogillar det så är det "mottagaren" som har tolkningsföreträde när det gäller vad han uppfattar som kränkande. Svårare än så är det inte.

Bara för att jag kan säga till mina polare:
- "Kom nu fettisar!"
...så innebär det inte att jag använder språkbruket till alla möjliga och omöjliga som jag inte känner, och dessutom förväntar mig att ingen tar illa vid sig. För vid något tillfälle stöter man på den som blivit mobbad genom livet för just sin övervikt och därför tar djävligt illa vid sig.
Då är det rätt löjligt att ge han en nonchalant ryggdunk och säga:
- "Hörru partypooper, sluta vara så känslig, jag säger ju sådär till mina polare jämt och de garvar ju bara!"

Jag tycker inte det finns något i trådstartarens inlägg att reagera över. Däremot tänker inte jag säga åt andra att de inte får ta illa vid sig eftersom de som sagt kan ha en hel del i bagaget som gör att de reagerar snabbare än vad vi utan bagage gör.

tack korvis! orka tjattra med dessa hönor som lägger ord i munnen på en och är grällsjuka.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag är inte riktigt med på vad du syftar på... Är det att de kör utan hjälm/skyddsutrustning som gör att det på något sätt skiljer sig från alla risiga mobilfilmer man ser här "hemifrån" på klåpare som nöter bakhjul?

Ser du inte killen har ju en funny bag:va

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag är inte riktigt med på vad du syftar på... Är det att de kör utan hjälm/skyddsutrustning som gör att det på något sätt skiljer sig från alla risiga mobilfilmer man ser här "hemifrån" på klåpare som nöter bakhjul?

jag tog tyvärr meningen längre och......

jag undrar fortfarande om det fanns nått syfte. vad tror ni andra?:D

låg i fel forum samt..... faans det nått budskap?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Lika barn leka bäst antar jag. Grälsjuk är ju mitt andranamn.

Mvh
//
Chorizo Grälsjuk Von Korvgubbe M. Oralkärring

då kan du få bli min försvarare på sh! för själv pallar jag inte med vissa lirare här längre som varit med om allt, gjort det mesta, testat det mesta, känner alla sort människor. De lär ju vara 200år gammla så kloka som de är.

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Back to topic.. flip flop utan hjälm i stan i bosnien eller 300 på 90 väg i sverige... vilket är mest korkat?? tror det är dött lopp faktiskt.[/QUOTE]

fy fan vad bra skrivet.. helrätt

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
kan va nyttigt att byta miljö ibland. släppa bondhålan och få ett annat perspektiv på tillvaron. :D

Det här låg under "liknande klipp".. :näsblod
[YOUTUBE-ID]A4I0drG2eRQ[/YOUTUBE-ID]

Edit:
Och för de som har missat det är klippet från en humorserie som sändes på TV5

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE