Kolla så coola de är i Bosnien

Status
Ej öppen för fler svar.

Smagatusk

Guest
Alla med rasrisk räcker upp en tand!

Jag måste räcka upp några molarer där, när jag läser adde78s´ inlägg. Fel kanske, men jag känner mig lite politiskt inkorrekt efter Landskrona-drabbningen.

:rolleyes:
Varför ens lägga upp ett klipp och relatera till ett land? kanske bättre att välja sina ord: Är alla så tuffa i Bosnien? Hade du tyckt det va bättre om vi bytt ut Bosnien och skrivit "Sveriges baksida"

Har du sett nå´n skåning hetsa upp sig efter "korvis" länk som häcklar skåningar?

Se det komiska istället. Dumfan.

För att inte tala om oss Sthlmare.

Vadå "oss stockholmare"? Du är väl gotlänning? Eller ställer du dig hos den kören som sjunger högst?

:D

Bara skoja, Teo. Mena´ inget illa, din gorilla.

Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag måste räcka upp några molarer där, när jag läser adde78s´ inlägg. Fel kanske, men jag känner mig lite politiskt inkorrekt efter Landskrona-drabbningen.

:rolleyes:

Har du sett nå´n skåning hetsa upp sig efter "korvis" länk som häcklar skåningar?

Se det komiska istället. Dumfan.

Nu kommer du också få hatmejl....... :banana

Smagatusk

Guest
Ni har helt enkelt tolkat olika saker på helt olika sätt, och det enda ni gör är att prata förbi varandra, samtidigt som det bara trissas upp en onödig hetsk stämmning.

Nu har ni kastat knivar på varandra i 9 sidor, är det inte dags att börja tänka?
Ingen kan vinna, bara bli arg.

Vadå "ingen kan vinna"? Du kör fan ingen sporthoj i så fall.

Livet är en tävling.

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
wow! 10 sidor, jag ville ta fram popcorn på sidan 4 men
trodde att det var försent och att tråden skulle dö ut...

Men fortsätter det såhär så kan den säkerligen bli 20 sidor!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Visst att ha sett krig, fattigdom och inte passat in som barn i ett svenskt samhälle har man sig själv att skylla:tummenupp du har alla hästar hemma märker jag. Det jag har upplevt och många andra som kommit från svåra förhållanden får varje svensk unge/ungdom att brytas ner. Men men när man inte upplevt nåt själv så är det lätt att följa sitt eget facit.:gnissla

Sedär. En portion generaliserande rasism.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Men fan bullysmile du är ju en bra person, fall inte ner i den här självömkansgropen du med. :confused:

Det har aldrig varit frågan om rasism eller förtryck.
Det känns som ni vill att det ska handla om förtryck på samma sätt som feminister vill att alla killar är sexgalna mansgrisar då det är grunden till deras hela agenda.
Ni fäktar efter väderkvarnar.

Om (eller snarare när, för jag säger det ofta) jag skämtar om fransmän eller österrikare som allt som oftast åker skidor i aprikos/turquisefärgade overaller med midjerem så anser jag inte att jag förtrycker dem. OM de anser sig förtryckta får de fanimej skärpa till sig och odla tjockare hud på näsan.
Ska folk känna sig krenkta hela tiden för att de på något sätt lyckas vända något helt harmlöst till att de blir förtryckta så kan vi andra inte kommentera, skämta om eller ens nämna saker vi noterat i omgivningen.

Skärp till er! Det finns folk som verkligen blir förtryckta.

Jag tror att:

Trådskaparen hittade ett klipp på en man som satt och spände sig i bara en tröja samt midjeväska och fann detta rolig. Herren råkade vara från Bostnien.

Du tror att:

trådskaparen är fientligt inställd mot människor med påbrå öster i från och därför letat sig igenom otaliga klipp på sökordet Bostnien för att hitta något Mc-relaterat att lägga upp här.

Varför fortsätta? du har gjort din tolkning av klippet. Jag tycker det va jävligt osmidigt att lägga upp detta klipp. Så gå vidare nu. Du ser ingen rasism alls i denna tråd? folks inlägg och inställning. Skit samma. Lägg ner nu. Vi kommer ändå ingen vart. Denna diskution hade aldrig hänt i verkligeheten. Tror aldrig nån ¨sagt ordet stulna fordon i verkligheten.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Då är det bevisat !

Har man hjälm och skinnställ får man tjejer med stora tuttar OCH tillstånd att köra när det är ljust ute.

Har man det inte får man köra homomåppe i mörkret med tjocka kompisar !

Tycker det där sammanfattar inte bara tråden, utan livet i stort...! :D

-Suzuki-

Guest
Visst att ha sett krig, fattigdom och inte passat in som barn i ett svenskt samhälle har man sig själv att skylla:tummenupp du har alla hästar hemma märker jag. Det jag har upplevt och många andra som kommit från svåra förhållanden får varje svensk unge/ungdom att brytas ner. Men men när man inte upplevt nåt själv så är det lätt att följa sitt eget facit.:gnissla

Han sa inget om hur ens upplevelser formar ens insida, det han sa var att man själv bestämmer över sina handlingar.

Jag har en kompis som tillsammans med 3 av sina 4 syskon har läst på högskola, den äldsta systern och föräldrarna har inte ens gått gymnasiet. Deras föräldrar är båda alkoholister och har varit det sedan innan de föddes. Pappan har åkt in och ut ur fängelset under hela deras uppväxt och de har alltid levt på socialbidrag.
Äldsta systern är nu narkoman och sitter inne för 3dje gången (hon är 29)

Hur kommer det sig att de är så olika trots samma uppväxt? Förmodligen för att de 3 yngsta fattar att man själv bestämmer hur man beter sig, barndomen har ingen fjärrkontroll som den sitter och styr dina handlingar med, det gör du själv.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Visst allt är svart o vitt. Måste ju vara så för du har ju sagt det.

Exakt, du har fattat det här. Det jag säger gäller; för jag är sideline och jag kan och vet allt. :fakta

Läs om, läs rätt!
Jag har inte hästarna hemma hos mig. Dem står på tjejens försäldrars gård. :tungan

Sedär. En portion generaliserande rasism.

No shit! :brinnerup

Varför fortsätta? du har gjort din tolkning av klippet. Jag tycker det va jävligt osmidigt att lägga upp detta klipp. Så gå vidare nu. Du ser ingen rasism alls i denna tråd? folks inlägg och inställning. Skit samma. Lägg ner nu. Vi kommer ändå ingen vart. Denna diskution hade aldrig hänt i verkligeheten. Tror aldrig nån ¨sagt ordet stulna fordon i verkligheten.

För att han tycker om att älta detta. Det verkar du också göra.

Då är det bevisat !

Har man hjälm och skinnställ får man tjejer med stora tuttar OCH tillstånd att köra när det är ljust ute.

Har man det inte får man köra homomåppe i mörkret med tjocka kompisar !

:lol

Han sa inget om hur ens upplevelser formar ens insida, det han sa var att man själv bestämmer över sina handlingar.

Jag har en kompis som tillsammans med 3 av sina 4 syskon har läst på högskola, den äldsta systern och föräldrarna har inte ens gått gymnasiet. Deras föräldrar är båda alkoholister och har varit det sedan innan de föddes. Pappan har åkt in och ut ur fängelset under hela deras uppväxt och de har alltid levt på socialbidrag.
Äldsta systern är nu narkoman och sitter inne för 3dje gången (hon är 29)

Hur kommer det sig att de är så olika trots samma uppväxt? Förmodligen för att de 3 yngsta fattar att man själv bestämmer hur man beter sig, barndomen har ingen fjärrkontroll som den sitter och styr dina handlingar med, det gör du själv.

Tack för att du förtydligar det hela. :krama
Jag är inte alltid så hemma i det svenska språket vilket kan göra det lite svårt för mig att förklara vad jag menar. Tur att det finns lite intelligens på SH som hjälper oss svaga ibland. :Bugar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
1. Det finns massa såna här trådar i Bild o film-forumet, varför spåra denna ut?

2. Ligger inte denna tråden i fel forum? Bild och film-forumet borde väl vara bättre.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Tråden handlar inte om klippet i början utan om vad som är rasism, förtryck. Det verkar råda väldigt delade meningar om det. Jag har min bild men eftersom andra har en väldigt annorlunda sådan försöker jag förstå varför. Jag håller inte med men det är sjukt lärorikt.

En av mina absolut bästa kompisar är från Uganda ursprungligen och vi har pratat massor om just detta. Han tar inget av de förutfattade meningar folk har om honom personligt men det gör hans bror. Givetvis har även han gränser för toleransen men ändå på en helt annan nivå.

Jag försöker sätta mig in i situationen lite och närmast jag kommer är väl bemötandet man får runt om i landet när man nämner att man är från Sthlm. Eftersom jag inte har rosa Lacostpiké och stora glajjor så vet jag att de inte är mig de pratar om. Även om det var så hade jag nog inte blivit putt.

Jag tror man får ett bättre liv om man lär sig lite tolerans. Försök se det roliga i det i stället för att plocka upp nävarna direkt.

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
ok, vi kanske inte är så coola mc-snubbar på balkan, men vi är jävligt coola hårdrockare
muhahaha
[YOUTUBE-ID]eemWZzLplVA[/YOUTUBE-ID]
för övrigt, håller jag med Teo, tolerans och självdistans, så blir det mycket lättare i livet

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Tråden handlar inte om klippet i början utan om vad som är rasism, förtryck. Det verkar råda väldigt delade meningar om det. Jag har min bild men eftersom andra har en väldigt annorlunda sådan försöker jag förstå varför. Jag håller inte med men det är sjukt lärorikt.

En av mina absolut bästa kompisar är från Uganda ursprungligen och vi har pratat massor om just detta. Han tar inget av de förutfattade meningar folk har om honom personligt men det gör hans bror. Givetvis har även han gränser för toleransen men ändå på en helt annan nivå.

Jag försöker sätta mig in i situationen lite och närmast jag kommer är väl bemötandet man får runt om i landet när man nämner att man är från Sthlm. Eftersom jag inte har rosa Lacostpiké och stora glajjor så vet jag att de inte är mig de pratar om. Även om det var så hade jag nog inte blivit putt.

Jag tror man får ett bättre liv om man lär sig lite tolerans. Försök se det roliga i det i stället för att plocka upp nävarna direkt.

Varför ligger tråden inte i bild/film sektionen?? Jag har släpp detta nu. Nu får tycka vad ni vill om Bosnier som åker utan hjälm. Kan vi få till en bra vår nu och vara glada

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Hur fan kan du sitta och säga så? Du har ingen aning om folks upplevelser. Det finns väldigt mycket annat som är jobbigt än krig å fattigdom som incest och misshandel bl.a. men du kanske tycker att ditt eget elände är betydligt värre än alla andras?

ok, vi kanske inte är så coola mc-snubbar på balkan, men vi är jävligt coola hårdrockare
muhahaha
[YOUTUBE-ID]eemWZzLplVA[/YOUTUBE-ID]

Haha skön lirare. Byt ut dragspelsidioten som går och sprider "skärgårdskänsla" på båtmässan mot den där karln så blir det andra bullar!

Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Hur fan kan du sitta och säga så? Du har ingen aning om folks upplevelser. Det finns väldigt mycket annat som är jobbigt än krig å fattigdom som incest och misshandel bl.a. men du kanske tycker att ditt eget elände är betydligt värre än alla andras?

Haha skön lirare. Byt ut dragspelsidioten som går och sprider "skärgårdskänsla" på båtmässan mot den där karln så blir det andra bullar!

Du pratar om att komma från fittja och få LVU som 13 åring. Sprungit runt ock klottrat för att gå över till anabola och ladd och annat skit. Jag det kan vara en jobbig situation. Dock kan man lyckas med sin dröm, kan vara att rädda liv och köra räddningsfordon och läsa på högskola.

Tror dock att bully lackar på dessa Svenskar/invandrare som inte sett baksidan av samhället och spottar ur sig massa skit här utan att veta ett skit av nått

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
muhahaha

Jebo te... Bra skit! :yoparty

Jag gillar faktiskt dragspelande. Brukar vara med några såna lirare på serbiska fester. Bara att trycka ner en sedel i dragspelet och önska en låt. :tummenupp

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Klart man kan mäta elände!

[YOUTUBE-ID]cTrmT2g5prU[/YOUTUBE-ID]

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati