Kolla så coola de är i Bosnien

Status
Ej öppen för fler svar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du pratar om att komma från fittja och få LVU som 13 åring. Sprungit runt ock klottrat för att gå över till anabola och ladd och annat skit. Jag det kan vara en jobbig situation. Dock kan man lyckas med sin dröm, kan vara att rädda liv och köra räddningsfordon och läsa på högskola.

Tror dock att bully lackar på dessa Svenskar/invandrare som inte sett baksidan av samhället och spottar ur sig massa skit här utan att veta ett skit av nått

Jag förstår precis vad han menar och jag tycker han har fel samt visar sig vara en av de mest fördomsfulla i den här tråden. Alla har någon form av helsike i bakgrunden. Vissa värre än andras och vissa så jävliga att man inte vill prata om det.

Att sitta och hyla över hur förtrykt han är för att folk inte har upplevt det helvete han och andra gått igenom och i samma inlägg själv bagatellisera en utvald grupp människors livserfarenheter. Det väl ändå ganska osmidigt?

Klart man kan mäta elände!

[YOUTUBE-ID]cTrmT2g5prU[/YOUTUBE-ID]

Ja och...

[YOUTUBE-ID]Xe1a1wHxTyo[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur fan kan du sitta och säga så? Du har ingen aning om folks upplevelser.

Fast jag ser inte att han gör någon jämförelse om jag nu skall vara så...
Jag tolkar snarare hans inlägg som att han ogillar när medelklass svennebananer som vuxit upp i lugna villaområden och fått skjuts till hockeyn varje vecka börjar uttala sig om vad andra, som faktiskt upplevt krig och elände, får och inte får ta illa vid sig av.

Bara för att det gör ondare att föda barn så kan väl du ha förbannat ont och ha rätten att gnälla när du åker på ett migränanfall.

Hur mycket du än ogillar det så är det "mottagaren" som har tolkningsföreträde när det gäller vad han uppfattar som kränkande. Svårare än så är det inte.

Bara för att jag kan säga till mina polare:
- "Kom nu fettisar!"
...så innebär det inte att jag använder språkbruket till alla möjliga och omöjliga som jag inte känner, och dessutom förväntar mig att ingen tar illa vid sig. För vid något tillfälle stöter man på den som blivit mobbad genom livet för just sin övervikt och därför tar djävligt illa vid sig.
Då är det rätt löjligt att ge han en nonchalant ryggdunk och säga:
- "Hörru partypooper, sluta vara så känslig, jag säger ju sådär till mina polare jämt och de garvar ju bara!"

Jag tycker inte det finns något i trådstartarens inlägg att reagera över. Däremot tänker inte jag säga åt andra att de inte får ta illa vid sig eftersom de som sagt kan ha en hel del i bagaget som gör att de reagerar snabbare än vad vi utan bagage gör.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Fast jag ser inte att han gör någon jämförelse om jag nu skall vara så...
Jag tolkar snarare hans inlägg som att han ogillar när medelklass svennebananer som vuxit upp i lugna villaområden och fått skjuts till hockeyn varje vecka börjar uttala sig om vad andra, som faktiskt upplevt krig och elände, får och inte får ta illa vid sig av.

Bara för att det gör ondare att föda barn så kan väl du ha förbannat ont och ha rätten att gnälla när du åker på ett migränanfall.

Hur mycket du än ogillar det så är det "mottagaren" som har tolkningsföreträde när det gäller vad han uppfattar som kränkande. Svårare än så är det inte.

Bara för att jag kan säga till mina polare:
- "Kom nu fettisar!"
...så innebär det inte att jag använder språkbruket till alla möjliga och omöjliga som jag inte känner, och dessutom förväntar mig att ingen tar illa vid sig. För vid något tillfälle stöter man på den som blivit mobbad genom livet för just sin övervikt och därför tar djävligt illa vid sig.
Då är det rätt löjligt att ge han en nonchalant ryggdunk och säga:
- "Hörru partypooper, sluta vara så känslig, jag säger ju sådär till mina polare jämt och de garvar ju bara!"

Ja du har förstås helt rätt i mycket trots att han skriver "Det jag har upplevt och många andra som kommit från svåra förhållanden får varje svensk unge/ungdom att brytas ner" och jag missunnar inte någon rätten att känna sig kränkt men jag tycker det är löjligt att skapa en höna utav en påhittad fjäder. Jag vill förstå behovet av att känna sig kränkt som många har.

Dessutom är din nidbild av den lycklige svenssonungen som blir skjutsad till hockeyn inte alltid vad den verkar. Min bild av den (ej självupplevd) är tokiga farsor som projecerar sitt misslyckande i livet på att köra med sina ungar så hårt det går och ofta över den gränsen. hade ett par klasskompisar från "den lycklige svenssonfamiljen" i skolan som åkte på storstyk och kämpade för en alltid missnöjd, gapskrikande farsa på bandyrinken.

Jag tycker inte det finns något i trådstartarens inlägg att reagera över. Däremot tänker inte jag säga åt andra att de inte får ta illa vid sig eftersom de som sagt kan ha en hel del i bagaget som gör att de reagerar snabbare än vad vi utan bagage gör.

Det kan jag helt klart förstå. Men det måste finnas gränser. Stackars trådskaparen som, förmodligen får man väl säga då, inte menade något illa alls har fått bära rollen som symbol för Sveriges smygrasism.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
... men jag tycker det är löjligt att skapa en höna utav en påhittad fjäder. ...

Dessutom är din nidbild av den lycklige svenssonungen som blir skjutsad till hockeyn inte alltid vad den verkar.

Visst är det meningslöst att göra hönor av fjädrar och framförallt kan man ju försöka avliva hönan snabbt när det visar sig att det inte funnits någon fjäder från första början.

Men fortfarande är det inte upp till "övriga" att bestämma vad någon tar illa vid sig för på samma sätt som att min sambo inte kan säga till mig när jag har ont eller inte bara för att hon minsann fött barn.

.....nej, men i de fallet hockeyidyllen bara är en fasad så finns ju även där en ganska stor risk att en sån kille som du beskriver, i framtiden kommer ta mer illa vid sig av gapande farsor på läktaren än vad de övriga lagkamraterna gör....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
.....nej, men i de fallet hockeyidyllen bara är en fasad så finns ju även där en ganska stor risk att en sån kille som du beskriver, i framtiden kommer ta mer illa vid sig av gapande farsor på läktaren än vad de övriga lagkamraterna gör....

Ja eller bli en likadan farsa själv. Människor är inte så enkla så att man kan förklara ens handlingar och personliget med hur man vuxit upp. Känner personer som närmast har hornväxt på näsan trots hemsketer i bagaget jag inte ens vill tänka på medan andra kan vara sköra som glas bara för att han inte fått sin Gameboy för ens de andra ungarna gått vidare till nya leksaker.

Visst är det meningslöst att göra hönor av fjädrar och framförallt kan man ju försöka avliva hönan snabbt när det visar sig att det inte funnits någon fjäder från första början.

Hur ska man göra det? Om man säger att det inte ligger något krenkande i ens uttalande så ljuger man ju bara. Eftersom det alltid på något sätt går att tolka allt kränkande så är man ju farligt nära att "åka dit" konstant så fort man öppnar käften.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur ska man göra det? Om man säger att det inte ligger något krenkande i ens uttalande så ljuger man ju bara. Eftersom det alltid på något sätt går att tolka allt kränkande så är man ju farligt nära att "åka dit" konstant så fort man öppnar käften.

Nu fick du det om bakfoten.... :mattias

Det är ju inte du eller trådstartaren som har gjort hönan. :fakta
I det här fallet var det ju snarare så att trådstartaren la ut en tråd som någon uppfattade som en kränkande fjäder och gjorde en höna av.

Nu har ju å andra sidan "hönskaparen" i sina sista inlägg försökt avliva hönan, i.o.m att han själv skrivit att han överreagerat, så nu återstår bara de som diskuterar om det över huvud taget funnits någon fjäder och några andra som på metanivå diskuterar fenomenet hönor och fjädrar och hockeypappor.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

I det här fallet var det ju snarare så att trådstartaren la ut en tråd som någon uppfattade som en kränkande fjäder och gjorde en höna av.

Nu har ju å andra sidan "hönskaparen" i sina sista inlägg försökt avliva hönan, i.o.m att han själv skrivit att han överreagerat, så nu återstår bara de som diskuterar om det över huvud taget funnits någon fjäder och några andra som på metanivå diskuterar fenomenet hönor och fjädrar och hockeypappor.

haha, sant. Varför är jag alltid insnärjlad i diskussionsämnen långt från topic och långt efter trådens bäst före-datum?:va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
haha, sant. Varför är jag alltid insnärjlad i diskussionsämnen långt från topic och långt efter trådens bäst före-datum?:va

Jag vet inte, men jag kan tipsa om en ny och het musikstil som lär slå igenom stort: Grunge. :fakta
Det finns ett par nya band som heter Nirvana och Stone Temple Pilots som du borde ta och kolla upp!

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Fanns det nån fjäder??? varför las tråden upp i fel forum och varför stod tog man med ordet Bosnien.

Vad ville man belysa med detta. filmen i sig eller skapa en diskution kring hur man åker utan hjälm I BOSNIEN. Jämföra om vi är bättre här i sverige

Rond 8. NU KÖR VI:D:D:D

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Kan vi vara glada nu då

Vi är väl alltid glada!! :):krama:tummenupp

...

...

...
Det kan jag helt klart förstå. Men det måste finnas gränser. Stackars trådskaparen som, förmodligen får man väl säga då, inte menade något illa alls har fått bära rollen som symbol för Sveriges smygrasism.

Nu råkar det ju vara så att Javaguru är värsta fetrassen. Blond och blåögd är han också. Så det är bara rätt åt honom. :arsele :yoparty

...

Då är det väl bara till att hålla käften eller flytta ut i skogen och leva i solitud.

För att fjädrar finns. Därför är det väldigt viktigt att vi belyser ämnet och diskuterar kring det så mycket som det går. Eller iaf tills alla är medvetna om problemet och är villiga att göra någonting åt det.

För att det är du Teo. Du är sådan helt enkelt. Inte mycket vi kan göra åt saken.

Jag vet inte, men jag kan tipsa om en ny och het musikstil som lär slå igenom stort: Grunge. :fakta
Det finns ett par nya band som heter Nirvana och Stone Temple Pilots som du borde ta och kolla upp!

Stone Temple Pilots!? Är det dem som hette Mookie Blaylock tidigare!? Dem är iaf skitgrymma!! :yoparty

Fanns det nån fjäder??? varför las tråden upp i fel forum och varför stod tog man med ordet Bosnien.

Vad ville man belysa med detta. filmen i sig eller skapa en diskution kring hur man åker utan hjälm I BOSNIEN. Jämföra om vi är bättre här i sverige

Jag som trodde att vi var inne på rond 10 eller 11. :confused:

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För att fjädrar finns.

Oh ja, och hela djävla hönskolonier med om man besöker OT2.....

Däremot tyckte jag att den här tråden var befriad från fjäderfän. Min poäng är dock att JAG, baserat på MINA erfarenheter, inte kan säga åt någon annan vad de får ta illa vid sig av.

Men nu har ju saken retts ut och nu är det bara den kvasifilosofiska diskussionen som återstår, vad kom först fjädern eller ägget eller hönan och bör tuppen egentligen betala något underhåll?!

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Oh ja, och hela djävla hönskolonier med om man besöker OT2.....

Däremot tyckte jag att den här tråden var befriad från fjäderfän. Min poäng är dock att JAG, baserat på MINA erfarenheter, inte kan säga åt någon annan vad de får ta illa vid sig av.

Men nu har ju saken retts ut och nu är det bara den kvasifilosofiska diskussionen som återstår, vad kom först fjädern eller ägget eller hönan och bör tuppen egentligen betala något underhåll?!

Är det verkligen en kvasifilosofisk fråga!?
Jag menar, det är väl självklart att tuppen inte skall behöva betala något underhåll. Det finns nämligen inget laga stöd för att tuppen skulle vara tvungen till det. :mattias

Jag köper din åsikt om dina erfarenheter. Dock anser jag att vi alla måste vara lite mer ödmjuka och låta saker och ting studsa av, precis som kumpipollen studsar tillpaka. :tråkad

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Jag har följt i stort sett hela tråden och blivit mer eller mindre irriterad på typ 10 pers i min ensamhet.. Dock inte varit värt att kliva in i striden, det har skött sig så bra ändå..

Vad jag vill säga är bara: Att HÄR, i ovan inlägg, vann du faktiskt ett uns respekt från min sida!

Döda tråden! Bombrepa?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
De är ändå coolast i Linköping.

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/w5MTdkPgKc8&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/w5MTdkPgKc8&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!